• Gladabarnensmamma

    BLÄÄ! Vegetarian & vaccinerad? Har du tänkt på ägg & vaccin?

    Fy fan vad äckligt... jag gråter & ryser när jag tänker på hur vi hanterar ägg i vaccinproduktionen. Viruset sprutas in i 12 dagars befruktade ägg och efter 2-3 dagar skördar man viruset & dumpar vad som skulle bli en kyckling...
    (googla på balut om du vill veta hur det ser ut, youtube har filmer om hur produktionen går till)

    Fram med alternativa metoder tycker jag. Jag betalar gärna lite extra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-20 22:07
    För att förtydliga: varför är det så få som reagerar på detta? Jag har fått reda på att Baxters vaccin (H1N1) produceras utan ägg.
    Här finns en bild på balot, ankägg som gått ca. 65% av tiden innan ägget kläcks (18 av 28 dagar)
    sv.wikipedia.org/wiki/Balot
    och ja, jag blir äcklad av att tänka på de miljontals ägg som skördas efter över 70% av tiden (15 av 21 dagar).

    Återigen; fram med (fler) alternativa metoder. Jag betalar gärna lite extra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-21 13:37
    Hm... nu har jag har fått antydningar till att vara deprimerad, sjuk i huvudet, psykopat (!) - om det intresserar någon så kan jag tillägga:
    - jag är inte vegeterian/vegan
    - jag är inte medlem in ngn aktivist grupp
    - jag är anställd av ett forskningsinstitut där vi har eget labb för djurförsök (i medicinskt syfte)
    Jag är också skeptisk till WHO's omdefinition av pandemi - som innebär alla dessa (onödiga?) massvaccinationer. Jag har vaccinerat mig & min familj (av kärlek, jag är skeptisk men också rädd).

    Jag brinner för (och forskar i finansiering av) alternativa, hållbara källor till bl.a. energi & konsumption.

  • Svar på tråden BLÄÄ! Vegetarian & vaccinerad? Har du tänkt på ägg & vaccin?
  • seadwarf

    Utan att lägga mig i debatten så var jag ändå "tvungen" att kika på youtube... och blääärk vad äckligt {#lang_emotions_throwup}.... förstår inte hur man kan äta medan djuren lever, sett ett par avsnitt av kinas största restaurang eller vad det heter, där de friterar fiskar levande, tillaggar ormar levande och skär upp de på tallriken o äter medan de fortfarande lever.. tar ut hjärtat bara rakt ur en levande anka o.s.v... övergår mitt förstånd hur man dels kan göra alla de här sakerna och sen dessutom Äta nåt som rör sig i munnen på en {#lang_emotions_surprised}.... varför???

  • Dilong
    Gladabarnensmamma skrev 2009-11-20 23:57:16 följande:
    Jag har flera gånger visat att du ljuger och hittar på...Kan du peka på en enda sak jag ljugit om? En enda liten sak?
  • Izo

    Men att det ska vara så förbannat svårt att diskutera konstruktivt! Funkar det bättre att skriva fram och tillbaks "du har fel, nej du har fel, du ljuger, nej du ljuger!"?

    Snacka om att hamna OT!

  • Dilong
    Izo skrev 2009-11-21 00:31:16 följande:
    Men att det ska vara så förbannat svårt att diskutera konstruktivt! Funkar det bättre att skriva fram och tillbaks "du har fel, nej du har fel, du ljuger, nej du ljuger!"? Snacka om att hamna OT!
    Sorry, men det är ganska irriterande när någon anklagar en för att ljuga.

    Vad skulle du själv tycka om någon sa att du påstod att sagt att vi aldrig varit i omloppsbana kring jorden?
  • Izo
    Dilong skrev 2009-11-21 00:39:21 följande:
    Sorry, men det är ganska irriterande när någon anklagar en för att ljuga.Vad skulle du själv tycka om någon sa att du påstod att sagt att vi aldrig varit i omloppsbana kring jorden?
    Hahaha jag förstår vad du menar!

    Väljer dock inte sida i er debatt men ändå
  • Dilong
    Izo skrev 2009-11-21 00:31:16 följande:
    Men att det ska vara så förbannat svårt att diskutera konstruktivt! Funkar det bättre att skriva fram och tillbaks "du har fel, nej du har fel, du ljuger, nej du ljuger!"? Snacka om att hamna OT!
    Lite sorgligt att du inte läst tråden och insett hur det ligger till. Det visar hur enkelt det är att skrika på webben, för att få folk att tro på saker som är totalt osanna.
  • Dilong
    Izo skrev 2009-11-21 00:40:31 följande:
    Hahaha jag förstår vad du menar! Väljer dock inte sida i er debatt men ändå
    Väljer inte sida? Det är väl bara att läsa! Kan du hitta en enda lögn från min sida så får du ett pris.
  • Gladabarnensmamma

    Dilong- var i tråden har någon anklagat dig för att ljuga?
    Du anklagat mig för att ljuga flertalet gånger - intressant att du ändå inser att det är irriterande.

  • Dilong
    Gladabarnensmamma skrev 2009-11-21 00:43:18 följande:
    Dilong- var i tråden har någon anklagat dig för att ljuga? Du anklagat mig för att ljuga flertalet gånger - intressant att du ändå inser att det är irriterande.
    Kanske jag har fel då jag säger att du påstått att jag ljuger. Du har iaf ljugit ett antal gånger.
Svar på tråden BLÄÄ! Vegetarian & vaccinerad? Har du tänkt på ägg & vaccin?