• Anonym

Hur gjorde ni för att rasa i vikt snabbt?

Julutzi skrev 2009-11-24 21:37:11 följande:
    Ja det gör jag... det va över 10 års sedan det hände! Lycka till!
    Vad skönt! Tack så mycket.
  • Anonym
    Issa79 skrev 2009-11-24 21:42:51 följande:
    Äter du var 3e timme så ökar du kroppens förbränning eftersom den "vet" att mer näring kommer. Slutar du äta eller drar ner för mkt så kommer kroppen ställa in sig på svält o hålla hårdare i fettet. Du behöver inte äta massor men ex ett äpple o keso eller tonfisk. Frukost mellanmål middag mellanmål kvällsmat typ... Det ökar förbränning.
    Men är inte det en myt att kroppen ställer in sig på svält? Gör man av med mer kalorier än man får i sig ska man väl gå ner i vilket fall?
  • Anonym
    lillekatt skrev 2009-11-24 21:43:33 följande:
    Men gör så att du tar kontakt med en personlig tränare/rådgivare som finns på de flesta gym och träningställen och be honom eller henne att sätta ihop ett varierande träningsprogram för dig. Jag vet ju inte hur mycket du väger nu, men om du bara vill gå ner 7 kg så gissar jag på att du inte kan vara speciellt överviktig. Därför är det också svårare för dig att tappa kilon lika snabbt som för tex någon med en 40 kg-os övervikt. Försök att hitta en rolig träningsform du trivs med och som du kan fortsätta med även efter att du nått din trivselvikt. Träning är ett jättebra sätt att få en stund för dig själv och en viktig del i ett hälsosamt liv.
    Jag har bmi 25 och just kilona är väl inte viktigast men vill ju få bort fettmassa och bli smalare så visst är träning bra men just nu behöver jag kombinera det med maten för att det ska gå fortare. När jag har gått ner kanske det räcker med träning och normal mat.
  • Anonym
    Nimbus skrev 2009-11-24 21:44:42 följande:
    Jag gick ner 8 kg på en månad, enkelt, slutade äta och dricka sötsaker.
    Fast jag dricker aldrig sötsaker och godis äter jag lite max en gång i veckan så tyvärr tror jag inte det hjälper för mig.
  • Anonym
    PixL skrev 2009-11-24 21:46:13 följande:
    Jag gick ner 6 kilo på en vecka. Lätt som en plätt. Skaffa dig en redig influensa.
    Oj 6 kg på en vecka?? Fast den dieten slipper jag nog helst.
  • Anonym
    Julutzi skrev 2009-11-24 21:48:15 följande:
    ska tillägga att jag inte var speciellt superöverviktig utan vägde 76kg när jag började springa och gick ner till 60kg... Jag är 169cm lång...
    Det låter bra det, då finns det hopp för mig med.
  • Anonym
    Issa79 skrev 2009-11-24 22:12:51 följande:
    Du behöver ju inte äta kaloririk mat som mellanmål. Det räcker m ex lite keso o en frukt eller en morot lr så. Rårivna äpplen e supergott.näe det är inte en myt. Kroppen är intelligent o håller hårt i fettet. Det är energi som behövs om den inte får tillgång till mat. Kolla Linda Fodors blogg. Hon har många riktigt bra tips.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp...
    Ja någon morot eller så kan ju funka, ska testa något mellanmål. Fast det känns svårt att hinna få in på förmiddagen. Tack för länken, ska kolla där.
  • Anonym
    Issa79 skrev 2009-11-24 22:17:54 följande:
    Supersmidigt är att ha en påse skivade morötter i väskan. Då får man i sig ngt även om man har dåligt m tid. Lycka till!
    Tack! Ska se till att alltid ha någon grönsak eller frukt med mig. Kanske jag inte kommer vara lika hungrig längre.
  • Anonym
    lillekatt skrev 2009-11-24 22:31:51 följande:
    Ok, du kan ju minska matportionerna. Ta endast lite av pasta, potatis och liknande och ersätt med grönsaker. Drick vatten istället för andra drycker. Jag tycker fortfarande dock att du borde ta hjälp av en gyminstruktör. De är ju där för din skull och har säkert en massa bra tips.Beroendes på anlag är det också olika svårt att få bort fett från olika delar av kroppen. Även om dina nyckelben börjar stå ut, så kan du fortfarande ha bilringar och liknande. Tänk på att vid snabb viktnedgång så är det hos många överkroppen (bröst, hals, axlar, kinder) som drabbas först. För snabb viktnedgång kan också resultera i att huden inte hänger med och blir hängig. Men detta känner du nog till redan.Lycka till och sköt om dig, så ska det nog gå bra!
    Tack, ska försöka dra ner lite på kolhydraterna och absolut kolla med någon instruktör så småningom. Dock ska jag köpa gymkort först i januari så jag får ta det då.
  • Anonym
    Hanna36 skrev 2009-11-24 22:33:22 följande:
    GI is the shit..
    Hur snabbt går det då?
Svar på tråden Hur gjorde ni för att rasa i vikt snabbt?