• faster

    har DU lr nån anhörig haft svininfluensan?

    ja som frågan lyder har ni det?
    är nyfiken på hur den är att ha?är så tveksam om jag ska vaccinera mej eller ej..

  • Svar på tråden har DU lr nån anhörig haft svininfluensan?
  • LyckligtSlut

    En nära vän. Hon tyckte inte att det var så farligt.

  • faster

    härligt o höra...
    måna i min omgivning har vaccinerat sej ohela min familj...jag funderar oxå då på ....det borde ju vara svårare o få då...men kan ju ha helt fel..
    men som sagt jag är rädd för o vaccinera mej..

  • lövet2

    De testades inte, men 3 av mina större barn har antagligen haft den. Den äldsta av dem, 21-åringen, hade feber i 10 dagar med huvudvärk och benvärk större delen av tiden. Sov i 10-minuterspass dygnet runt pga hostan som var väldigt besvärlig. Inga kräkningar, utan bara motvilja mot mat. Jobbig snuva och näsblod, men inga komplikationer. Hon var sjuk ca 3 veckor.


    Forgive me, my friend! I have a promise to keep ...
  • kaksmulan

    Min Felixen (7 år) har haft den. Han fick snabbt hög feber, huvudvärk och hosta. Kräktes gjorde han då och då. Han hade hemskt ont i kroppen och sov för det mesta de tre första dagarna. Febern satt i i fem dagar men sen på sjunde dagen var han tillbaka på skolan.

    Han blev inte testad men andra barn på skolan hade verifierat svinis och eftersom mer än 50% av barnen på skolan insjuknade med samma symptom så sa de på vårdcentralen att vi kunde vara helsäkra på att det var svinis han hade.


    Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • faster

    ni som har anhöriga som haft det...anser ni att det vore bättre att de varit vaccinerade eller går det att stå ut med...

  • mamma2kids

    jag och min 5åriga son.mådde då bättre än vid en tidigare influensa kan jag lova.

  • kaksmulan
    faster skrev 2009-11-27 16:29:56 följande:
    ni som har anhöriga som haft det...anser ni att det vore bättre att de varit vaccinerade eller går det att stå ut med...
    Jag hade önskat att Felixen fått vaccin och sluppit att bli så sjuk. Idag har jag själv kroknat med samma symptom och eftersom jag väntar tvillingar fick jag komma in och ta prover och så har jag fått tamiflu! Just nu känns det lite bättre med X mg alvedon i kroppen. Men jag gruvar mig verkligen inför natten. Typiskt. Här vaccinerar man sig men blir sjuk ändå. Ja, det kan ju fortfarande vara någon annan influensa än svinis. Men läkaren på infektionskliniken trodde inte det, trots att jag blev vaccinerad för fyra veckor sen. De poängterade dock att hade jag inte varit i riskgrupp hade jag inte fått tamiflu men oavsett vilken flunsa det är (svinis eller någon "vanlig") så underlättar tamiflu...
    Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • faster

    ojojojoj det låter jättejobbigt då du är gravid ovanpå allt...
    skickar en stor styrkekram o hoppas att natten blir lugn


    kaksmulan skrev 2009-11-27 18:34:11 följande:
    Jag hade önskat att Felixen fått vaccin och sluppit att bli så sjuk. Idag har jag själv kroknat med samma symptom och eftersom jag väntar tvillingar fick jag komma in och ta prover och så har jag fått tamiflu! Just nu känns det lite bättre med X mg alvedon i kroppen. Men jag gruvar mig verkligen inför natten. Typiskt. Här vaccinerar man sig men blir sjuk ändå. Ja, det kan ju fortfarande vara någon annan influensa än svinis. Men läkaren på infektionskliniken trodde inte det, trots att jag blev vaccinerad för fyra veckor sen. De poängterade dock att hade jag inte varit i riskgrupp hade jag inte fått tamiflu men oavsett vilken flunsa det är (svinis eller någon "vanlig") så underlättar tamiflu...
  • vittra

    Jag och dottern har haft svininfluensan, var i princip som en helt vanlig influensa för oss. Feber i några dagar, frossa, väldigt trött och ont i kroppen, leder och i huvudet, snuvig och rejäl hosta. Hade noll matlust, dock inga kräkningar. Vi var sjuka i ca 11-12 dagar. Då hade febern släppt sedan några dagar tillbaka.

    Tycker det känns bra att vi haft det och inte behöver vaccinera oss, tycker på det stora hela att det inte var så farligt, även om det givetvis aldrig är roligt att vara sjuk. Nässpray och alvedon till dottern och ibumetin till mig, det gjorde susen.

    Med tanke på de rapporterade biverkningarna känns det betydligt värre att vaccinera sig, än att bli liggandes i influensa i några dagar...

  • kaksmulan
    faster skrev 2009-11-27 18:39:24 följande:
    ojojojoj det låter jättejobbigt då du är gravid ovanpå allt...skickar en stor styrkekram o hoppas att natten blir lugn
    tack.
    Som sagt, det behöver ju inte vara svininfluensan jag fått. Men jag är ju glad att jag har fått hjälp och att de tagit prover. Jag lovar att återkomma så fort jag fått provsvaren till veckan...
    Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
Svar på tråden har DU lr nån anhörig haft svininfluensan?