Inlägg från: finnsinganamn |Visa alla inlägg
  • finnsinganamn

    BF augusti 2010 - Första barnet

    Hej kan ju också hoppa in här!
    Första barnet och plusade i helgen. Ska första besöket hos barnmorskan på måndag. Både jag och min sambo är riktigt lyckliga!
    Någon annan som inte kunde fatta det först ??!? :)

  • finnsinganamn

    Vilmer; Skulle också vilja ta ett till garvtest!! Man tror nog inte riktigt på det innan man ser det i ultraljudet!
    Jag känner av en del kan ha som små värkar ibland, yrsel och väldigt trött emellanåt men alla andra man känner som har barn/är gravida säger att dom har mått så illa, tror hela tiden det är något fel när man inte gör det! men tror det lugnar ner sig efter man varit iväg och pratat med barnmorskan!!:)

  • finnsinganamn

    Tilda21; Tror att det är mycket vanlig känsla i början!! Säkert ännu mer när det är första barnet!
    Jag har BF den 21/8 så himla roligt att jag blev gravid nu jag är själv född i augusti. När har du BF ?? :)
    Grattis till dig med!! ;)

  • finnsinganamn

    Tilda21; Oj då gäller det att man inte är skrockfull!!
    Men är det inte ofta så att första föderskor ofta kan gå över tiden?? Någon som vet??

  • finnsinganamn

    Mamma i Augusti; Vi planerar också att berätta för familjen på Julafton vi har velat fram och tillbax om deet är för tidigt.
    Men vi tänkte att det är ett roligt och bra tillfälle att berätta på så nu sa vi att det blir på jul är också inne i vecka 7 då!!:)

  • finnsinganamn

    Är det någon annan som verkligen känner av humör svängningar redan?
    Blir galen på dom!! Ska iväg på sambons jobbs julbord stod och fixade håret och inget blir som det ska känns som man vill börja gråta för minsta lilla. Även om min kille försökte säga att jag är fin ändå kändes det bara som jag blev ännu argare!
    Skönt att veta om någon annan känner likadant!:)

  • finnsinganamn

    Härligt att det är fler som känner som jag!

    Vilmer; Det kommer nog! jag skulle varit glad om symptomen kunde ha väntat några veckor. Men är nog ändå skönt att få en bekräftelse på att det finns något där inne....

  • finnsinganamn

    Hoppar in lite fint på diskussionen om att berätta!
    Jag som aldrig kan hålla tyst om något var tvungen att berätta för min mamma idag!
    Pratade med henne nyss och berättade om hur svårt jag tyckte att det var att komma på vad man ska säga (planerar ju att berätta det på jul för släkten) då säger hon att -hm. jag har en idé men då måste du lita på mig!
    gick med på det men nu är jag så himlans nyfiken vad hon har hittat på!
    Tror ni de kan bli en rolig grej? eller tycker ni jag ska berätta själv och hur då!?!?! :)

  • finnsinganamn

    Vilmer; Beklagar verkligen kan inte ens tänka mig hur det känns.
    Hoppas ni ändå får en bra jul!!!

Svar på tråden BF augusti 2010 - Första barnet