-
(hoppar också in i denna tråden) Såg ni inte när hon gick upp på taket för att rastade små hundarna?? På TAKET, hoppas verkligen ingen gör det på våra hyreshus.AmandaBrun skrev 2010-05-10 18:02:12 följande:Asså när hon inhandlade den där tredje hunden var jag nästan på väg att leta upp hennes telefon nummer för ett allvarligt snack....
-
Ja, visste hon inte förutsättningarna innan. Han var ju yrkessoldat i en annan stad.Misery skrev 2010-05-21 07:53:50 följande:jag förstår inte att den där kristina hon med tvilingarna gnäller så att hon måste vara ensam. Hon har väl vetat hela tiden vad mannen jobbat med och visste hur det skulle bli.och att gnälla att man har så lite pengar att röra sig med och så köper man cigaretter...eehh lite fel i tänket då tycker jag..
Hon fick mycket för de där 400 kr som han lämnat hemma innan han åkte, inkl en limpa cigg. Dessutom så det inte så ok ut att gå med en nyfödd och limpan i famnen. -
Fast enligt min väninna som bor i Köpenhamn och har fått 2 barn är det samma o informationen ang rökning o alkohol hos MVC är samma som hos mig i sverige. Hur farligt osv. Vi har diskuterat denna serie o jag som hon tror det handlar om hur de är uppväxta o hur de har haft det hemma osv. (hoppas du fattar vad jag menar). Min väninna o hennes kompisar som varit gravida har slutat röka eller har de ej rökt från första början.sasssyy skrev 2010-05-21 08:37:46 följande:jag håller helt med om rökningen.. men 400 kr räcker inte länge i Danmark.. var det inte för hela månaden också??? Det går ju jävligt mycket pengar i blöjor bara och det köpte hon för ett presentkort hon hade fått av sin mormor.. till saker hon kanske behövde till sig själv....Man kan gnälla hur mycket om rökningen som helst men faktum är att de har en annan syn på det i danmark och då kan vi väl låta det stanna vid det.. limpa cigg eller ej... 400 kr är ungefär vad jag o sambon lever på en vecka och då har vi storhandlat minst en gång /månad så de pengarna går liksom till färskvaror, pålägg, frukt och grönt och så lite extra "mat" (vi har inte så stor frys) som färs, kyckling och sånt.. så Hon är ensam med TVILLINGAR som behöver blöjor, och hon ska ju ha mat och kunna ha en liten buffert om något händer... hur mycket pengar behöver han liksom?? Han bor på en kasern och har både mat och tak över huvudet...Känns lite som om den lilla söta familjen inte riktigt har diskuterat hur de ska göra med sin budget...
-
Instämmer i det du säger. Visst röker dom överallt. Jag bor bara några minuter från Danmark så jag vet. Man blir rökförgiftad om man skulle gå på en restaurang.sasssyy skrev 2010-05-21 09:15:48 följande:min uppfattning är att samhället i danmark har en annan syn på rökning rent allmänt.. folk röker ÖVERALLT, de gånger jag har varit i danmark har jag hållit på att bli förgiftad *S*Visst har det säkert med uppfostran att göra, de har heller inga åldersgränser på att köpa cigaretter.. MEN å andra sidan har inte tonårsrökningen minskat så radikalt i Sverige heller sen vi införde den gränsen (det är faktiskt inte så länge sedan).. men Sverige har ändå alltid legat efter Danmark i rökningsstatistiken..(OCH i statistiken på hur många tonårsmammor det finns... frågan kom upp förra säsongen tror jag och jag hittade länkar ha ha *S* )SEN är jag nästan säker på att produktionsbolaget inte har letat efter några tonårsmammor som har lyckats till fullo, som är bra mammor och goda förebilder utan snarare letat efter tjejer som kan skapa lite debatt, uppröra lite och få folk att vilja hänga kvar och följa serien.. för HELT SERIÖST.. utam MS, MElissa och NagelKristina och de andra brudarna hade vi ju inte följt serien... En handfull duktiga, präktiga (gärna kristna och gifta som planerat barnet efter bröllopet också) mammor vars män har en god inkomst, och som studerar på distans, har välstädat hemma och tid att gå till gymet och ta hand om sin kropp....hade vi kollat då?
Nej det är ju det som är roligt att se just detta. Jag älskar programmet.. och denna tråden. -
Ja det hade varit kul o höra vad hon tyckt om situationen.AmandaBrun skrev 2010-05-21 09:50:20 följande:Ja man fick se några korta, äldre klipp med henne! Nagel-Christina for president.
Är det inte ikväll???? Tusan med.. -
Kan inte heller komma på att jag sett de använda lustgas i serien. Men det finns nog iallafall för ett par år sedan.sasssyy skrev 2010-05-24 11:15:08 följande:Lustgasen funkade inte alls på mig kan jag säga.. jag blev helt knockad.. tog inte bort smärtan för fem öre och gjorde mig väldigt väldigt "full"..inte så jag fnissade eller mådde bra utan ungefär som man gör när man supit för mycket och ligger o spyr i ett hörnDäremot.. fick jag syrgas.. och den gjorde mig både "nyktrare" och tog bort den ytligaste smärtan och gav mig enorm kraft..fortsatte att andas syrgas en stund efter förlossningen och kände mig jättepigg och frässch ganska direkt efteråt.. andades även syrgas under tiden jag blev sydd (hade spruckit ganska illa och är nålrädd så det var inte roligt men syrgasen underlättade)
Jag vet då det var överfullt på vissa sjukhus i skåne skickades de till Köpenhamn o allt skulle vara detsamma. Fick tack o lov plats på ett i sverige så jag kan inte säga till 100%
Min förlossning satt igång på under en halvtimmer så jag hann inte med mer än lustgas. Då min man inte hann komma till förlossningen var jag otröstlig...trodde jag. Tills jag fick lustgasen. Efter ett par inandningar så kändes det som om jag drukigt en flaska vin. Oj vad allt gick lätt sedan.
Tack för påmindningen om tiden ikväll. -
ahhhh... här går Alvin o gänget 2 på dvd så jag har missat UM idag, ahhhhhh
-
Jag tror också det är mamman som ligger bakom att soc har valt att sätta henne på ett sådant hem.
Känns lite som om hon tar ansvar för sin mamma. Jag menar, hon låste in sig på sitt rum medan Hanna packade... Mamman verkar var lite bakom.
Jag tror det gör Hanna bra att komma från sin mamma o leva mer eget liv. Vad jag förstod skulle hon bo i en lägenhet. -
Jag tycker det är helt rätt att Hanna åkt till det där hemmet. Hon behöver ju komma ifrån mamman som försöker få hanna i annan riktning.
Sen måste jag bara påpeka, vad hon härjar med lilla bebisen.Jag kom ihåg för några avsnitt sedan när hon packade. Hon slängde sig på
sängen med bebisen i famnen. Tyckte även igår att hon slängde lite väl mycket med bebisen.
Inge tycker jag bara är förmycket. Hoppas hon får ett ultimatum-åk på hem eller ta barnet ifrån henne.
Bianca, ja vad säger man???
-
Visst gjorde hon. Jag tyckte också det känndes helt fel.sasssyy skrev 2010-06-01 09:17:28 följande:Sen Hanna.. ja hon slänger en del med barnet... jag blev helt förskräckt igår när hon skulle amma och bara slängde tösen till bröstet.. jag som var sååå noga med att stötta nacken ganska länge på min son, huvudet bara låg o hängde där ju...obehagligt..