Ts Mamma skrev 2010-06-08 09:57:24 följande:
Visst men jag kan förstå henen, till viss del.
Är man ensamstående har man inte den naturliga avlastningen som man har när man är gift eller sambo, man blir alltid den som blir avbruten mitt i maten, och äta måste man ju vare sig man har barn eller ej.
Hon ska lära sig att vara en bra Mamma på hemmet, det är ju vad hemmet går ut på, hur ska hon kunna det om hon inte tillåts göra normala saker med normalt stöd och stöttning???
jag har sambo men han är tyvärr inte såofta hemma. Jobbar borta. Så visst jag vet men aldrig skulle jag låta lillen ligga bara för att jag ska få mat i mig utan då tar jag upp honom i famnen.
Visst har min också fått ligga o skrika om jag står i duschen eller sitter på toa precis som du skrev innan men med Hanna får jag liksom ingen reaktion ifrån.Hon verkar tycka allt är skit. Det är kanske det som stör mig mest.
Till Hannas försvar reagerade också på att hon ville gärna göra allt som stod i hennes makt, stödfamilj osv men de hade sakt nej. Varför??? Det var där jag undrade om det var så illa med Hanna att de inte erbjud detta. Jag menar att med de flesta föräldrar där soc är inblandad erbjuds ju en massa åtgärder innan. (vet ej hur det är i danmark)
Det måste vara en massa som ligger bakom som vi inte vet om..