• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Lia85
    emmgus skrev 2010-05-26 22:26:10 följande:
    alltså är de ingen annan som reagerade när hon tvillingmmman sa att hon stänger dörren o lägger sig o sover fyra timmar o så får dom skrika, o att dom vissa dagar bara får mat o ren blöja men får ligga i sin babysitter.Gjorde så jälka ont i mig, barnen behöver ju närhet
    Jo, men hon är inte mer än människa. Och med tanke på hur ofta hon verkar släpa på minst en av dom så tror jag inte det är så ofta de får ligga i babysitter speciellt länge. Tycker hon är dä så fort de piper. I en ultimat värld skulle hon ju hela tiden finnas där för tvillingarna, men en människa behöver sova för att kunna leva. Utan de där fyra timmarna skulle hon ligga på psyk vid det här laget.
    Tycker hon är klok som inser sina begränsningar, men som ändå hela tiden gör sitt bästa med fokus på barnen. Pappan verkar ju så lagom intresserad av att hjälpa henne, spear visst ingen roll att hon håller på att utveckla ätstörningar.
  • Helennnna
    Lia85 skrev 2010-05-26 22:33:48 följande:
    Jo, men hon är inte mer än människa. Och med tanke på hur ofta hon verkar släpa på minst en av dom så tror jag inte det är så ofta de får ligga i babysitter speciellt länge. Tycker hon är dä så fort de piper. I en ultimat värld skulle hon ju hela tiden finnas där för tvillingarna, men en människa behöver sova för att kunna leva. Utan de där fyra timmarna skulle hon ligga på psyk vid det här laget. Tycker hon är klok som inser sina begränsningar, men som ändå hela tiden gör sitt bästa med fokus på barnen. Pappan verkar ju så lagom intresserad av att hjälpa henne, spear visst ingen roll att hon håller på att utveckla ätstörningar.
    Ser att en del är på tvillingmamman men jag håller med om detta. Ingen människa orkar hur mycke som helst. Det kanske är bättre att hon får 4 timmar sömn än att barnen kanske tas ifrån sin mamma? Pappan verkar ju som sagt inte alls intresserad.. jag hade blivit galen om det vore min sambo. Nu får han fan få upp ögonen snart asså.. hon håller på att gå in i väggen å utveckla ätstörningar men han lägger bara svansen mellan benen och sticker.
  • emmgus
    Helennnna skrev 2010-05-27 00:50:18 följande:
    Ser att en del är på tvillingmamman men jag håller med om detta. Ingen människa orkar hur mycke som helst. Det kanske är bättre att hon får 4 timmar sömn än att barnen kanske tas ifrån sin mamma? Pappan verkar ju som sagt inte alls intresserad.. jag hade blivit galen om det vore min sambo. Nu får han fan få upp ögonen snart asså.. hon håller på att gå in i väggen å utveckla ätstörningar men han lägger bara svansen mellan benen och sticker.
    Jo men fyra timmar? De är la lite väl o ta i?
    Att låta dom ligga i fyra timmar o skrikar om hon sover?
    Hon kan la begära någon typ av hjälp? säga att hon inte orkar ( som hon faktiskt inte verkar göra)
    O jag förstår henne, de måste vara sjukt jobbigt att va tvilling mamma o nästan ensamstående.
    MEN de är inte barnens fel.. som sagt nyfödda behöver närhet.. själv tycker jag de verkar som dom ligger mkt i babysittern, när hon matar efter dom bytt osv. (självklart förstår jag dom inte visar allt när dom filmar, men de man sett)

Tycker hon ska kräva någon typ av avlastning!
  • Lia85
    emmgus skrev 2010-05-27 07:13:56 följande:
    Jo men fyra timmar? De är la lite väl o ta i?Att låta dom ligga i fyra timmar o skrikar om hon sover?Hon kan la begära någon typ av hjälp? säga att hon inte orkar ( som hon faktiskt inte verkar göra)O jag förstår henne, de måste vara sjukt jobbigt att va tvilling mamma o nästan ensamstående.MEN de är inte barnens fel.. som sagt nyfödda behöver närhet.. själv tycker jag de verkar som dom ligger mkt i babysittern, när hon matar efter dom bytt osv. (självklart förstår jag dom inte visar allt när dom filmar, men de man sett)Tycker hon ska kräva någon typ av avlastning!
    Tycker 4 timmar per natt är ett otroligt klokt val. Hon måste få djupsömn, annars kvittar det i längden, räcker inte att sova en timme häroch en timme där vecka ut och vecka in. De lär knappast skrika i fyra timmar, kanske ett tag men inte hela tiden. Som sagt, visst önskar man att det kanske var annorlunda, men nu är det två bebisar som inte sover samtidigt och en utarbetad mamma. Och tyvärr är det inte så lätt at få avlastning bara sådär, speciellt inte när hon faktiskt har en man. Barnen klarar 4 timmar själv, dygnet har ytterliggare 20 timmar.
  • pussgurkan86

jag hoppas socialen tar hand om tvillingmammans barn för dom kan inte må bra alls. tycker att pappan borde vara hemma och avlasta mamman också.

• Arentorpbebis
    pussgurkan86 skrev 2010-05-27 09:03:32 följande:
    jag hoppas socialen tar hand om tvillingmammans barn för dom kan inte må bra alls. tycker att pappan borde vara hemma och avlasta mamman också.
    Ja hoppas mest att mamman får hjälp med avlastning på något sätt
  • GreatMaffian

Alltså jag förstår inte att soc anser att Hanna behöver komma iväg..
    jag menar, nu fanns det ju inte plats på det där mödrahemmet & hon får tillåtelse till att bo hemma 1 vecka.. men om de anser att hon är kapabel till att ha sin dotter ensam (utan tillsyn av andra vuxna) en HEL vecka, varför ska hon då dit?

Sen undrar jag lite på varför de är emot att Hannas mamma hjälper till, jag tycker jag ser att Hanna gör vad hon kan med ett barn som måste ammas dygnet runt & vad jag förstått så behöver hanna löite sömn, hade hon haft en man i sitt liv så hade han hjälpt henne så hon hade fått sova lite..  Hanna bopr ju hemma, förväntas det att Hannas mamma ska stänga in sig på ett rum för att inte hjälpa?
    Ja, MS blir jag inte klok på, Hon ville flytta för att komma ifrån sin mamma men vad det egentligen handlar om är att hon är en typisk tonåring som fortfarande inte tar sit eget ansvar..Behöver inte säga så mycket mer än så.

Men jag måste säga att jag blev sist glad av att se hon som har Mikkel... att hon äntligebn träffat en kille & som såg ut att göra henne lycklig, hon stråla verkligen med hela ansiktet.. Läääääänge sedan man såg det.. hoppas att det ordnar sig för henne för jag har länge tyckt att hon varit nedstämd..
    & så christina som har Marcus.. hon verkar ju helt borta, finns ju INGA som helst känslor i vad hon gör.. Blicken är helt lost lixom.. jag ser INGET i henne alls, helt tom...
  • GreatMaffian
    pussgurkan86 skrev 2010-05-27 09:03:32 följande:
    Pappan e ju helt dum i huvet, stort äckligt svin.. Usch, han får mig verkligen att spy! Så fort han är fysisk eller han ens öppnar sin äckliga kkäft så är dert bara sex han pratar om..
     Bläää jag krääks på den "mannen".. Inte någongång har han sagt n¨ågot vettigt i hela programmet, näe, jag e helt klar med honom. jag hoppas att HON tar sitt förnuft till fånga & lämnar den idioten, för hans hjälp med deras tvillingar gör varken till eller ifrån.. 
    HON om någon skulle må bra av att få komma på ett mödrahem & få hjälp med sina barn.. Det tror jag skulle få henen att må bättre & ev oxå få vardagen att fungera..
  • Anemia

Håller med!! Han är inte bara äcklig, han verkar så elak. Jag tycker iaf att han ser elak ut, opålitlig. Han verkar ju vara rätt så manupulativ med. När han inte är hemma pratar hon om att lämna honnom, att det vore bättre att vara singel. När han är hemma så är hon så kär i honnom.

Tänkte på när hon var och hälsa på honnom på kasernen, hon ville prata om förhållandet, hur det skulle funka- han ville bara sätta på...

Och MS, det verkade ju hålla i ca 4 avsnitt med nya pojkvännen...

• livet med barn
    emmgus skrev 2010-05-26 22:26:10 följande:
    alltså är de ingen annan som reagerade när hon tvillingmmman sa att hon stänger dörren o lägger sig o sover fyra timmar o så får dom skrika, o att dom vissa dagar bara får mat o ren blöja men får ligga i sin babysitter. Gjorde så jälka ont i mig, barnen behöver ju närhet
    håller med! stackars barn
    ~ William 13/2 ~
Svar på tråden Unga mödrar Danmark