• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Ts Mamma
    Anonyhm skrev 2010-05-27 12:30:25 följande:
    Speciellt sjukt tycker jag det är när de pratar om hur mycket de oroar sig över barnets hälsa samtidigt som de storröker inomhus och är gravida. Minns inte vem av dem det var som var på UL och var kallsvettigt orolig för bebisens hälsa och sedan rusade ut och rökte efteråt. Det känns bara så fel. 
    Anonyhm skrev 2010-05-27 12:26:52 följande:
    Jag anser inte att hon sätter sin dotter före faktiskt. Jag har aldrig hört henne ens prata om att försöka sluta och när hon håller sin gråtande dotter sitter hon och svär över att hon är så stressad och borde få gå och röka. Som om dottern skriker för att hindra henne på jävelskap. Men du har rätt. Det är inte skäl nog att sätta henne på hem. Dessutom begriper jag inte varför de gafflar om att hennes mamma hjälper till. Och liksom? Spelar det någon roll? Huvudsaken är väl att bebisen har folk omkring sig som tar hand om henne och älskar henne. Om det sedan är en mormor och inte en pappa spelar ingen roll. 
    malung86 skrev 2010-05-27 12:28:45 följande:
    Jag har reagerat över att många i serien rökt/röker och att de röker inomhus.
    Jag vet inte men jag har bott i Danmark och trots att vi är grannländer så skiljer sig mentaliteten åt ganska mycket vad gäller rökning/alkohol och andra saker gentemot Sverige.

Danmark har ett mer "syderoupeiskt" synsätt på rökning och alkohol, jag tror att man måste vara medveten omd et när man ser och hör dem för jag håller med DET är inte okej att röka när man är gravid/är nyförlöst och har bebisen intill sig, det tycker inte jag heller MEN i Danmark tycker och tänker många på ett annat sätt kring detta. Tyvärr kan man kanske säga MEN det är likväl så det är.
  • malung86

Misstänkte att det var så, lite annan kultur när det gäller rökning.

• Ts Mamma
    malung86 skrev 2010-05-27 12:43:25 följande:
    Misstänkte att det var så, lite annan kultur när det gäller rökning.
    Ja, och jag tycker inte riktigt man kna klandra Mammorn för att de är födda och uppväxta i den kulturen... Sen tycker jag endå vad jag tycker om rökning...
  • Miew

Nu får väl MS ta och ge sig. Hur många ligger hon runt med egentligen? Stackars Tino. Vilken jävla stabilitet har han i livet? Tur att han har en mormor som bryr sig så pass mycket för hans morsa är fan inget att hänga i julgranen.

Viggo & Gry & Veras mamma
  • Elisabeth83
    Miew skrev 2010-05-27 17:07:40 följande:
    Nu får väl MS ta och ge sig. Hur många ligger hon runt med egentligen? Stackars Tino. Vilken jävla stabilitet har han i livet? Tur att han har en mormor som bryr sig så pass mycket för hans morsa är fan inget att hänga i julgranen.
    Min smiley symboliserar mitt uttryck när jag såg inslaget om MS. Jag finner inte ens ord för att kommentera.. 
    Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Orion87

har inte sett dagens avsnitt men antar att hon har en ny igen? Stackars Tino han lär ju bli förvirrad.

• Miew
    Elisabeth83 skrev 2010-05-27 17:16:25 följande:
    Min smiley symboliserar mitt uttryck när jag såg inslaget om MS. Jag finner inte ens ord för att kommentera.. 
    Jag klarar inte av människan(om jag ens vill kalla henne det) Har aldrig gjort det och jag har följt serien sen den började.
    Viggo & Gry & Veras mamma
  • GreatMaffian
    Miew skrev 2010-05-27 17:21:46 följande:
    Jag klarar inte av människan(om jag ens vill kalla henne det) Har aldrig gjort det och jag har följt serien sen den började.
    haha, om något avsnitt så är hon väl singel igen & på väg till köpenhamn, eller christiania(som hon oxå sagt att hon inte vill flytat till då hon har barn) ja ja, dyker något intressant objekt upp så är hon väl där....{#lang_emotions_tongue_out}

Ja, jag blev så full i skratt när hion på allvar försökte övertyga oss tittare att hon älska sin kille {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_laughing}
  • Nyfiken gul

jaha resume av kvällen då:

Stine: Alltså jag fattar att hon saknar sin dotter men herregud tänker hon inte på vad hon utsätter sig själv och det väntade barnet för? varför ska hon vara så korkat envis?? Just nu sitter jag bara här i soffan och morrar åt hennes naiva tilltro.. Jag slår vad om min svarta hatt här att hon om ett par avsnitt sitter och suckar och ojar sig för att hon inte kan ta hand om Isabella för att hon får sammandragnignar och att det kan vara farligt för bebis! Nån som sätter emot?

MS: ja vi har väl alla suckat över hennes tilltag men allvarligt talat - vad FAN tänker hon med??? Bo i resväska en vecka och sen flytta hem igen till ett ex och plötsligt bedyra sin kärlek? ööööh?? och hur schysst var det mot killen att gå hand i hand på gatan och samtidigt säga att hon bor där bara tills vidare (eller tills hon hittar en annan kille rättare sagt... )

Nånting säger mig att hon och killen i köpenhamn inte riktigt var överens om vissa saker...

Hanna: Jag har själv varit på sånt här mödrahem så jag förstår hennes ångest och frustration och jag kan garantera er alla i den här tråden att man hamnar inte på ett sånt här hem utan anledning. Givetvis händer det saker bakom tv-kameran som vi inte vet något om och som kanske pågått i familjen redan innan. Vi vet tex inte om Hanna kanske bär på någon form av diagnos som gör det hela komplicerat. (och nu tänker jag inte på hennes shunt)
    Dock är Hanna min stora idol och favvis så jag håller alla tummar för henne att vad det nu än är som krånglar att det löser sig.

Inge: skönt att se henne glad för en gångs skull och få vara 17 år gammal. Tumme upp!

--- Nästa veckas avsnitt.... jaha ja... då får vi se vad som händer med Inge då,.. rymma hemifrån med dottern verkar ju mer än lovligt korkat om man har soc i hälarna...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
Svar på tråden Unga mödrar Danmark