• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Anonyhm
    hysteria skrev 2010-06-15 12:26:42 följande:
    Åh då behöver jag en omställning i livet så jag bli redo för beach 2010 :)
    Men allvar verkar inte Stine lite gnällig över allt?
    Hahaha :´) Jo hon är lite gnällig. Men samtidigt tycker jag om henne. Hon är snäll och faktiskt en av de mammor jag tycker verkar vara bäst i serien. Hon bryr sig verkligen om sina barn och tänker på hur de har det  och känner.  Hon är liksom hästlängder före Majas mamma och den där michelle som bara verkar tänka på när de ska bli befruktade igen för att hålla fast en karl.. 
  • hysteria
    Anonyhm skrev 2010-06-15 12:29:38 följande:
    Hahaha :´) Jo hon är lite gnällig. Men samtidigt tycker jag om henne. Hon är snäll och faktiskt en av de mammor jag tycker verkar vara bäst i serien. Hon bryr sig verkligen om sina barn och tänker på hur de har det  och känner.  Hon är liksom hästlängder före Majas mamma och den där michelle som bara verkar tänka på när de ska bli befruktade igen för att hålla fast en karl.. 
    Ja jag gillar också henne för att hon verkar vara en fantastisk mamma och ha en genuint intresse för sina barn men lite gnällig är hon allt, det är ju alltid nånting. Men jag är likadan så vem är jag att dömma :P
    Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Birry

Jag tyckte Isabellas eksem såg ut som "vanligt" röd-i-rumpan som barn kan få någon gång om de bajsat ovanligt giftigt bajs (och dessutom haft det lite för länge i rumpan, som tex om de bajsat innan man tar upp dem på morgonen).  Dvs, jag tror inte att det är något bestående utan bara "otur " att kamerateamet var där den dagen. Men det är ju lite typiskt tv att då vinkla det till "Dessutom har Stines dotter fått eksem".  Därmed inte sagt att det inte såg illa och ont ut.

Jag tror som många ovan att Stine är lite förtjust i att "vara synd om" på olika sätt, allt med henne blir en sjukdom, ett läkarbesök och lite mera gnäll... Undrar hur det var med Benno egentligen, det lät ju inte helt 100%...

Sen har de lyckats hitta ÄNNU en mamma utan mimik och ansiktsuttryck (Natasja)!! *envisas* Är det sådär man ser ut i Danmark?? Hur kan man prata helt utan att visa känslor i ansiktet??

Malou-Stella är förresten en perfekt exempel på att prata utan mimik, dessutom låter hon ALLTID förkyld! Slacker är nog rätt ord på henne, eller bortskämd latmask kanske?

• kilowatt

Ny i tråden men jag kan inte hålla mig, jag tycker det inte finns något mer vidrigt än människor som är besatta av att få ett visst kön, som Natasha. Tycker det är helt okej att önska sig ett kön, men hon blev ju inte ens glad när dom sa att barnet såg friskt och välskapt ut. Min sambo önskade sig en dotter, det visade sig att det är en kille i min mage när vi gjorde RUL. Hur han reagerade? Han grinade utan hejd. Av lycka alltså. Könet ska inte spela någon roll, även om jag tycker det är okej att önska. Men hon "...jag kan inte ens tänka mig att det är en kille där inne." Blä.

• hysteria
    kilowatt skrev 2010-06-15 12:50:39 följande:
    Ny i tråden men jag kan inte hålla mig, jag tycker det inte finns något mer vidrigt än människor som är besatta av att få ett visst kön, som Natasha. Tycker det är helt okej att önska sig ett kön, men hon blev ju inte ens glad när dom sa att barnet såg friskt och välskapt ut. Min sambo önskade sig en dotter, det visade sig att det är en kille i min mage när vi gjorde RUL. Hur han reagerade? Han grinade utan hejd. Av lycka alltså. Könet ska inte spela någon roll, även om jag tycker det är okej att önska. Men hon "...jag kan inte ens tänka mig att det är en kille där inne." Blä.
    Fattar inte att hon inte skäms, Och att hon kommer fortsätta tills hon får en flicka, Var ska hon göra av pojkarna då? Blev däremot impad av vilken ordning dom hade hemma det är inte så vanligt bland de unga mödrarna :) Hoppas hon får en flicka så märker hon snart att det inte är så stor skillnad på känslorna.Och sen slipper hon sätta massa oönskade pojkar till världen
    Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Arentorpbebis

stackars isabella som hade eksem på rumpan, tänk va de måste svidaFörvånad

minns inte vad den nya mamman hette men fy fan för att va sån å bara vara fokuserad på könet! Det var ta mig fan rätt åt henne att hon inte fick se könet på ultraljudet!
    Å varför ger de sin son Lukas en hamare om han inte får använda den överhuvudtaget? Hade de tänkt sig att han skulle sitta å titta på den bara eller? Det hade inte ens en flicka gjort lilla vännen!!Skrikandes

MS ja vilka trodde att hon på allvar skulle gå klart den nya utbildningen? Ingen tror jag! Tungan ute

å sen så gillar jag inte när de filmar nakna barn å rumpor å allt! Inte för att jag är pryd utan för att jag mår illa av tanken på att de finns de som tänker vidriga tankar om såntRynkar på näsan

• Arentorpbebis

å vad är det med alla mammorna som hittar en ny kille och vill skaffa barn å villa efter 2veckor tillsammans... (tänker på christina mamma till Maja)

• Mamma och Mor

Har följt tråden ett tag men inte gjort några inlägg, men nu kommer det ett till slutDrömmer
    Katherina, vilken livssorg att förlora en son på det sätt hon nu gjort - men det är nog väldigt svårt att sätta sig in i en sådan situation så där är svårt att säga så mycket.
    Malou Stella.... o herre min je.. Men, nog är hennes mor också lite "medskyldig" genom att inte ställa hårdare krav hos sin dotters beteende. Jag tänker curlingförälder om henne.
    Stine verkar inte må bra, kanske är hon väldigt ensam? Kan inte minnas att jag sett något avsnitt där hon har haft vänner kring sig. Kanhända att hon försöker få en identitet genom att må dåligt - men det är knappast medvetet från hennes sida om det är så.
    Natacha, den nya karaktären i serien. Känns väldigt ung och inte så mogen i sitt resonemang. Dock, måste jag nästa försvara henne lite, för det dyker ofta upp trådar på FL om önskan om ett visst kön och där möts det av många förstående inlägg och "ryggdunkar". Hon uttrycker en tydlig önskan om en dotter, men förhoppningsvis inte så extrem som det visar sig i tv.
    Hoppas Hanna nu får behålla sin dotter, jag tycker hon verkar väldigt mån om sitt barn.

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • annakohler
    Mamma och Mor skrev 2010-06-15 13:10:13 följande:
    Har följt tråden ett tag men inte gjort några inlägg, men nu kommer det ett till slutDrömmer
    Katherina, vilken livssorg att förlora en son på det sätt hon nu gjort - men det är nog väldigt svårt att sätta sig in i en sådan situation så där är svårt att säga så mycket.
    Malou Stella.... o herre min je.. Men, nog är hennes mor också lite "medskyldig" genom att inte ställa hårdare krav hos sin dotters beteende. Jag tänker curlingförälder om henne.
    Stine verkar inte må bra, kanske är hon väldigt ensam? Kan inte minnas att jag sett något avsnitt där hon har haft vänner kring sig. Kanhända att hon försöker få en identitet genom att må dåligt - men det är knappast medvetet från hennes sida om det är så.
    Natacha, den nya karaktären i serien. Känns väldigt ung och inte så mogen i sitt resonemang. Dock, måste jag nästa försvara henne lite, för det dyker ofta upp trådar på FL om önskan om ett visst kön och där möts det av många förstående inlägg och "ryggdunkar". Hon uttrycker en tydlig önskan om en dotter, men förhoppningsvis inte så extrem som det visar sig i tv.
    Hoppas Hanna nu får behålla sin dotter, jag tycker hon verkar väldigt mån om sitt barn
    Hannah fick behålla sin dottter Cecilya
  • sasssyy
    annakohler skrev 2010-06-15 13:14:04 följande:
    Hannah fick behålla sin dottter Cecilya
    enligt tv-serien fick hon stanna på mödrahemmet ett tag till..... för vidare stöd och utredning alltså.....inga spoilers nu va...mer än så vet vi inte
Svar på tråden Unga mödrar Danmark