• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Birry
    vackert udda skrev 2010-06-15 19:51:43 följande:
    Dagens två avsnitt har verkligen fått mej att undra mer än vanligt alltså!

Först och främst Christina(?), Majas mamma, som provkör en bil utan körkort, men hur långt kom hon då? Ca 15m och sen kunde hon varken få i backen eller ta ur nyckeln!! Förvånad
    Sen att planera ett bilköp för 98000dkr när man går på soc och redan har andra skulder är ju såå naivt! Och som första bil, skaffa en Honda Accord-84, det hade jag Flört Den kan hon ju krocka lyktstolpar med utan att det gör så mycket.

Och Natasja sen... ujuj... WT!!! Vad tror hon själv då, ge ungen cola till frukost och vänta sej sen en lugn och harmonisk unge? Herrejesus... Och det sättet de pratar om sitt förhållande och att Lucas redan är i familjehem - det bådar ju inte gott för den stackars bäbisen i magen. Än värre sen om det blir en pojk då, ska han "samlas på hög" med sin hyperaktiva bror då eller? Tills det kommer en flicka..?

Och Stine... visst katten är hon en fantastisk mamma och sätter alltid sina barn först, men om man bortser från barnen så tycker jag hon är dödens TRÅKIG med sitt förbannade gnäll heeela tiden! Men det är ju, som diskuterats tidigare, uppenbart att hon gnäller för att få uppmärksamhet - vilket iofs. inte r så konstigt med hennes svåra barndom.

Men måste flika in med nåt positivt idag ändå - Lines mamma är ju helt fantastisk tycker jag! Hela den familjen känns mindre WT än de flesta andra.
    Ja, Natasja ser verkligen inte ut att vara en god mor! Är förvånad över pappan som, för att vara med i UM är en ovanligt engagerad/insatt pappa. Men ändå, cola till frukost och inte klara av att lägga barnet att sova middag på helgerna?? Kanske ska ta ut honom och leka lite?

Håller med om att Lines mamma känns vettig!
  • Niicol3e

jag tycker stella verkar helt korkad :S har precis börjat kolla på internet, och började kolla i början på januari säsong 5
    och verkar som att mamman ta över..

hon som har sonen sonny verkar ju inte klara sig utan sin mamma.
    och hon camilla som haft tre pojkvänner och sonen är bara 1,8 :S  

hon som förstorade brösten, stör mig på att hon alltid ha så stökigt :S
    och anabeth är hos sin mamma för att hon inte orka laga mat, hon ber sin mormor tvätta kläderna för att hon inte orkar :S  hmm!

ah inte konstigt att folk har fördommar åt oss unga mammor när dom bra visar dåliga på tv.

• Anonyhm
    Anemia skrev 2010-06-15 20:26:05 följande:
    Majas mamma, hur kan man vara så naiv och bli sur för att banken inte lånar ut pengar om man lever på soc och har lån? Det är väl ingen bank som gör. Och, inte fan ska man ha bil om man inte vet hur MAN TAR UR NYCKELN!

Natascha- plz gör nåt åt dit hår. Förstår att din sambo var full när han gjorde dig gravid. Och med facit i hand, hade inte en handtralla varit bättre? Hur tänker dom, dom ska ha ett barn till, och tycker att ett är jobbigt?? Är Kondomer dyrt i danmark, eller vet dom inte var man ska sätta dom?
    Hahahahaha helt rätt.  Jag förstår inte heller. De verkar bara bli dummare och dummare. Inte FAN ska man få ett lån om man går på soc, och inte fan ska man köra bil utan körkort...

Och natasha kan ta sig i arslet helt ärligt. Hon kan inte ta hand om det barn hon har men ändå ska hon ha fler och tänker fortsätta skaffa barn tills hon får en flicka. Hon kan alltså rent teoretiskt befolka jorden med 10 stackars barn som hon inte vill ha bara för att hon SKA ha en flicka! 
  • emmgus
    Niicol3e skrev 2010-06-15 20:29:01 följande:
    jag tycker stella verkar helt korkad :S har precis börjat kolla på internet, och började kolla i början på januari säsong 5
    och verkar som att mamman ta över..

hon som har sonen sonny verkar ju inte klara sig utan sin mamma.
    och hon camilla som haft tre pojkvänner och sonen är bara 1,8 :S  

hon som förstorade brösten, stör mig på att hon alltid ha så stökigt :S
    och anabeth är hos sin mamma för att hon inte orka laga mat, hon ber sin mormor tvätta kläderna för att hon inte orkar :S  hmm!

ah inte konstigt att folk har fördommar åt oss unga mammor när dom bra visar dåliga på tv.
    Oj du är i gamla avsnitt.
    Tror knappt vi minns dom.
    Vi disskuterar offtast de som går nu :)
  • parvati

Igår tyckte jag att Nataschas man ändå verkade lite vettig men idag var han ju helt sanslöst dum. Ja men det är ju så bra att ha sin son hos en kontaktfamilj för då kan vi vara tonåringar...säger Natascha som i nästa andetag säger att hon vill ha massor med barn innan 20 men förhoppningsvis blir det flickor för de är ju så lättskötta.Sedan visade sig det roliga tonårslivet vara att de sitter och kedjeröker, smuttar coca-cola och tittar på tv(som de ju ändå verkar göra hela tiden). Sedan har de köpt en labbe eller flatte, underbart man kan verkligen se de 2 ute på långpromenad. Inte konstigt att Lucas är en orolig själ.

• Niicol3e
    emmgus skrev 2010-06-15 20:32:52 följande:
    Oj du är i gamla avsnitt.
    Tror knappt vi minns dom.
    Vi disskuterar offtast de som går nu :)
    jo jag fattade det :P men ändå :) jag är snart ifatt ;)
  • annakohler

du som kollar på gamla säsonger vilken säsong började stine vara med??

• emmgus
    annakohler skrev 2010-06-15 21:26:14 följande:
    du som kollar på gamla säsonger vilken säsong började stine vara med??
    Haha du verkar vara väldigt intresserad av just Stine alltså.
  • Anonyhm
    emmgus skrev 2010-06-15 21:33:58 följande:
    Ändå påstår hon att de är vänner med varandra. Så varför inte fråga Stine direkt då :´)
  • annakohler
    emmgus skrev 2010-06-15 21:33:58 följande:
    ja att man har sina favoriter i unga mödrar har ju inte ni med o göra...tyvärr...har ju christina med som var ihop med peter men hon är inte med längre,
    har en rad andra med
    men jag har glömt hur dem träffades stine o benno så det är mycket därför jag vill kolla igenom lite sådana program gärna med christina med
Svar på tråden Unga mödrar Danmark