• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Arentorpbebis
    sasssyy skrev 2010-06-15 13:17:21 följande:
    enligt tv-serien fick hon stanna på mödrahemmet ett tag till..... för vidare stöd och utredning alltså.....inga spoilers nu va...mer än så vet vi inte
    skulle precis skriva de! å de skulle väl ordna boende åt henne men de skulle väl absolut fortsätta hålla koll på henne också va?
  • annakohler
    sasssyy skrev 2010-06-15 13:17:21 följande:
    enligt tv-serien fick hon stanna på mödrahemmet ett tag till..... för vidare stöd och utredning alltså.....inga spoilers nu va...mer än så vet vi inte
    det var inget med spoilers dem sa ju att hon fick behålla henne i serien förra veckan och att hon skulle stanna på mödrahemmet och att dem ska börja leta eget boende till henne...
  • Vargkvinnan

Blir så trött på M-S mamma. Dags att gå och sidan och vara mormor och inget annat.

• annakohler

angående Malou stellas mamma tycker att hon ska ansöka om gemensam vårdnad om tino så är i alla fall han trygg

• Rocktroll
    hysteria skrev 2010-06-15 12:55:32 följande:
    Fattar inte att hon inte skäms, Och att hon kommer fortsätta tills hon får en flicka, Var ska hon göra av pojkarna då? Blev däremot impad av vilken ordning dom hade hemma det är inte så vanligt bland de unga mödrarna :) Hoppas hon får en flicka så märker hon snart att det inte är så stor skillnad på känslorna.Och sen slipper hon sätta massa oönskade pojkar till världen
    Hon kan få låna mitt yrväder till dotter så får hon se att flickor inte är så lugna och beskedliga !Tungan ute haha! Och ändå är inte min tjej i trotsåldern än, hon är bara BUSIG. Men dom verkar ju inte ha pli på lilla Lucas, uppfostra ungen god damnit.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • sasssyy
    annakohler skrev 2010-06-15 13:37:09 följande:

angående Malou stellas mamma tycker att hon ska ansöka om gemensam vårdnad om tino så är i alla fall han trygg

ursäkta mig men det var nog det dummaste jag har hört på länge... han är inte mer trygg bar för att mormor också har vårdnaden, snarare blir det ju tvärs om... han kommer inte veta vem som är mamma och mormor.

MS behöver få en rejäl åthutning att hon ska skärpa till sig och bli vuxen och hennes mamma behöver en lika stor åthutning att backa och sluta dalta med sina jäkla kids... ungarna är ju helt handlingsförlamade för guds skull... MS mamma är en typisk sådan förälder som är mer beroende av barnen än vad barnen är av henne och därför gör hon dem handikappade för att känna sig behövd....

MS är den som mest av alla behöver sättas på mödrahem, risken är ju dock att Tino tas ifrån henne då om hon beter sig som hemma där det hela tiden finns någon som räddar henne....
    Tänk om det var hennes och inte Hannas mamma som var döende??? Jösses säger jag bara...

MS beteende kan skyllas i mesta mån på hennes morsa som inte fixar det där med att vara konsekvent.. HUR MÅNGA gånger har hennes mamma sagt "nu får MS fixa det här själv jag tänker inte rädda henne" och sen vips flyttar MS och tre dagar senare bor hennes mamma på samma gata och fyller MS kyl och frys!?!?!??!?!

Huvva.. nää ingen gemensam vårdand om Tino.. inte ett barn till som blir förstört.. flytta Tino så långt bort från tanten som möjligt säger jag bara
  • Rocktroll
    sasssyy skrev 2010-06-15 13:48:04 följande:
    ursäkta mig men det var nog det dummaste jag har hört på länge... han är inte mer trygg bar för att mormor också har vårdnaden, snarare blir det ju tvärs om... han kommer inte veta vem som är mamma och mormor.

MS behöver få en rejäl åthutning att hon ska skärpa till sig och bli vuxen och hennes mamma behöver en lika stor åthutning att backa och sluta dalta med sina jäkla kids... ungarna är ju helt handlingsförlamade för guds skull... MS mamma är en typisk sådan förälder som är mer beroende av barnen än vad barnen är av henne och därför gör hon dem handikappade för att känna sig behövd....

MS är den som mest av alla behöver sättas på mödrahem, risken är ju dock att Tino tas ifrån henne då om hon beter sig som hemma där det hela tiden finns någon som räddar henne....
    Tänk om det var hennes och inte Hannas mamma som var döende??? Jösses säger jag bara...

MS beteende kan skyllas i mesta mån på hennes morsa som inte fixar det där med att vara konsekvent.. HUR MÅNGA gånger har hennes mamma sagt "nu får MS fixa det här själv jag tänker inte rädda henne" och sen vips flyttar MS och tre dagar senare bor hennes mamma på samma gata och fyller MS kyl och frys!?!?!??!?!

Huvva.. nää ingen gemensam vårdand om Tino.. inte ett barn till som blir förstört.. flytta Tino så långt bort från tanten som möjligt säger jag bara
    Ja morsan (mormor) skrev ju t.om för och emot listor med att flytta Förvånad då lär man ju verkligen inte sina barn att vara självständiga. MS är ju inget barn längre heller hon börjar iaf till åldern bli vuxen så väx upp och visa det.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • mamma hampus

Hejj på er

Ang Maja visst jag håller med om att hon nappen väldigt ofta men tycker inte ni att det ser ut som att hon har en haklapp på sig också hela tiden.Men jag tyckte att leklandet var ett bra ställe och träffas på så barnen kunde leka på.Samt att det gick så bra mellan Martin och Maja det var inte så mycket tjafs mellan tjejerna heller.Men att planera in barn efter andra dejten låter väl tidigt tycker jag.

Sedan när man fick se Lucas ramla i sängen såg så hemskt ut och sedan när iallafall pappan reste sig och gick bort och mamman sitter kvar i köket och bara säger "Låt honom skrika" vad fasen kunde gå riktigt illa ju tanke på hur han landade med nacken och allt ursch jag tyckte att det såg hemskt ut.

Jag gillar som Stine som mamma hon tar hand om båda barnen så bra och den lille Benjamin vad han är lik sin pappa Benno och så mörk och fin.Men Izabella är mycket söt tjej och hon e lik mamma också,minns ett avsnitt när de var på BB innan de gick in till Benjamin och Izabella satt i Stines knä men efter en stund så ville hon till "pappa" och sträkte sig efter Benno det tyckte jag var gulligt sagt av henne.Då kom det en liten aaww från mig i soffan Glad men starkarn har sådan hemsk eksem vet att min son hade sånt någon gång men det var att smörja in med den salvan som dagisfröken hade.Minns inte vad den heter men jag vet vilken hon hade.

Och sedan har vi lilla MS vad skall man säga visst att hon har flyttat några gånger är lite tråkigt samt att hon hoppar av skolan hela tiden.Hoppas att hon kan hitta någon som kan stötta henne förutom hennes mamma då,att hon kan hitta en coah som man kan ha på arbetsförmedlingen..

• annakohler
    mamma hampus skrev 2010-06-15 13:58:05 följande:
    Hejj på er

Ang Maja visst jag håller med om att hon nappen väldigt ofta men tycker inte ni att det ser ut som att hon har en haklapp på sig också hela tiden.Men jag tyckte att leklandet var ett bra ställe och träffas på så barnen kunde leka på.Samt att det gick så bra mellan Martin och Maja det var inte så mycket tjafs mellan tjejerna heller.Men att planera in barn efter andra dejten låter väl tidigt tycker jag.

Sedan när man fick se Lucas ramla i sängen såg så hemskt ut och sedan när iallafall pappan reste sig och gick bort och mamman sitter kvar i köket och bara säger "Låt honom skrika" vad fasen kunde gå riktigt illa ju tanke på hur han landade med nacken och allt ursch jag tyckte att det såg hemskt ut.

Jag gillar som Stine som mamma hon tar hand om båda barnen så bra och den lille Benjamin vad han är lik sin pappa Benno och så mörk och fin.Men Izabella är mycket söt tjej och hon e lik mamma också,minns ett avsnitt när de var på BB innan de gick in till Benjamin och Izabella satt i Stines knä men efter en stund så ville hon till "pappa" och sträkte sig efter Benno det tyckte jag var gulligt sagt av henne.Då kom det en liten aaww från mig i soffan Glad men starkarn har sådan hemsk eksem vet att min son hade sånt någon gång men det var att smörja in med den salvan som dagisfröken hade.Minns inte vad den heter men jag vet vilken hon hade.

Och sedan har vi lilla MS vad skall man säga visst att hon har flyttat några gånger är lite tråkigt samt att hon hoppar av skolan hela tiden.Hoppas att hon kan hitta någon som kan stötta henne förutom hennes mamma då,att hon kan hitta en coah som man kan ha på arbetsförmedlingen..
    kan det vara Mildison krämen heter för paketet såg ut som min sons
  • Dallandra

Jag har också tänkt på att det ser ut som att Maja har haklapp på sig hela tiden, undra varför Mina töser har bara haft det som bebisar när de hållit på att tänder och säcklat mycket....

Svar på tråden Unga mödrar Danmark