• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • 0rion

nånting som jag undrar, det är om det är populärt i Danmark att ha sönderplockade bryn, alterntativt ett streck ditritat:P

• Muminstjej

Ingen som vet om tjejerna vi har fått se i alla dessa säsonger har bloggar?

• annakoh1209

Kristina Landin mamma till Markus har det sök på hennes namn på google

• 3 barns mamma84

Jag har flickornas bloggar men jag ger inte ut dom är mina kompisar.

Muminstjej skrev 2011-06-09 12:50:21 följande:
    Ingen som vet om tjejerna vi har fått se i alla dessa säsonger har bloggar?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • Scarlett77
    0rion skrev 2011-06-09 12:48:01 följande:
    nånting som jag undrar, det är om det är populärt i Danmark att ha sönderplockade bryn, alterntativt ett streck ditritat:P
    Ja men bara om man matchar det med löshår!!! Maloustellas är snyggast, 50 cm långt löshår som sticker fram under en kortklippt kant av hennes eget hår i nacken :) Dessutom går hon och klappar håret hela tiden som om det var en katt hon hade över axeln :D
  • 0rion
    Scarlett77 skrev 2011-06-09 18:39:21 följande:
    Ja men bara om man matchar det med löshår!!! Maloustellas är snyggast, 50 cm långt löshår som sticker fram under en kortklippt kant av hennes eget hår i nacken :) Dessutom går hon och klappar håret hela tiden som om det var en katt hon hade över axeln :D
    hhaa jaaaa
  • Scarlett77

Har precis sett dagens avsnitt, jag vet inte hur rman ska reagera. Att titta på Natascha Nikita lägga sig på golvet som en barnunge pga av en värk och spela över inför kamerorna och Maloustella som verkar KRÄVA att hennes barn ska sova med mormodern och inte med henne (hon vill ju kanske ha besök ibland) är lite som att vicka på en löstand, smätsamt men man kan inte låta bli ändå!!

Tycker det var kul att Maloustellas mamma sa att "Flytta hemifrån då" när hon började prata som om hon gjorde sin familj en tjänst genom att bo hemma och därför kunde välja rum först. Jag vet inte om jag ska tycka synd om hennes mamma eller om hon enbart får skylla sig själv.

Jag har sett en jäkla massa förlossningsdokumentärer, hade själv en överjävlig 51 timmar lång förlossning och jag har nog aldrig sett någon bete sig rikigt sådär löjligt, skälla på barnmorskor och försöka gå därifrån osv. Jag tror inte hon var så sugen på barn och allt vad det innebär egentligen utan trodde nog snarare hon skulle få behålla pojkvännen om hon behöll barnet.

Men precis som att det är "gött" att vicka på den där lösa tanden så ser jag fram emot nästa avsnitt, har aldrig sett Majas pappa förrut!

• LiveHappy
    Scarlett77 skrev 2011-06-09 19:46:20 följande:
    Har precis sett dagens avsnitt, jag vet inte hur rman ska reagera. Att titta på Natascha Nikita lägga sig på golvet som en barnunge pga av en värk och spela över inför kamerorna och Maloustella som verkar KRÄVA att hennes barn ska sova med mormodern och inte med henne (hon vill ju kanske ha besök ibland) är lite som att vicka på en löstand, smätsamt men man kan inte låta bli ändå!!

Tycker det var kul att Maloustellas mamma sa att "Flytta hemifrån då" när hon började prata som om hon gjorde sin familj en tjänst genom att bo hemma och därför kunde välja rum först. Jag vet inte om jag ska tycka synd om hennes mamma eller om hon enbart får skylla sig själv.

Jag har sett en jäkla massa förlossningsdokumentärer, hade själv en överjävlig 51 timmar lång förlossning och jag har nog aldrig sett någon bete sig rikigt sådär löjligt, skälla på barnmorskor och försöka gå därifrån osv. Jag tror inte hon var så sugen på barn och allt vad det innebär egentligen utan trodde nog snarare hon skulle få behålla pojkvännen om hon behöll barnet.

Men precis som att det är "gött" att vicka på den där lösa tanden så ser jag fram emot nästa avsnitt, har aldrig sett Majas pappa förrut!
    Jag håller med dig om hennes förlossning, jag har fött två barn, långa förlossningar och den andra helt utan bedövning men inte la jag mig på golvet eller va otrevlig som hon är. :S
  • Scarlett77
    LiveHappy skrev 2011-06-09 20:02:06 följande:
    Jag håller med dig om hennes förlossning, jag har fött två barn, långa förlossningar och den andra helt utan bedövning men inte la jag mig på golvet eller va otrevlig som hon är. :S
    Nä verkligen inte, och om man dessutom vet att dom filmar så försöker man väl ännu mer behålla lite "värdighet". Tycker hennes mamma är lite konstig som inte säger ifrån utan bara lallar med, betalar ciggaretter till sin höggravida dotter, går med henne ut och röker under förlossningen och bara sitter där och inte säger nått när hon uppför sig ohyfsat mot barnmorskerna. Hon hade nog hanterat förlossningen bättre om någon sagt till henne att ta sig samman och bita ihop och göra det som måste göras.

Jag är väldigt förvånad över hur liberala danskarna är med rökning under graviditet, har knappt sett någon av mammorna som inte röker eller rökte under graviditeten. Camilla och kanske hon Katarina som är ihop med Peter, tror inte jag sett någon av dom röka. Jag känner ingen här i Sverige som ens skulle drömma om att röka under gravidteteten eller inomhus med småbarn även om man ser folk som försvarar rökning under graviditet här på fl ibland, men dom är nog inte så många i realiteten.
  • Momalicious

Haha, jag kom precis att tänka på det avsnittet när Christina som har Maja vill bli modell... Har man ingen självinsikt eller? Riktigt ordentligt med acne, foundation i fel färg och allmän ful.

Gillar dessutom natascha nikitas resonemang om att rökning är bättre än att hon är stressad.

Synd att dom främst visar världens spån i serien. Dock kan jag inte sluta titta ;)

Svar på tråden Unga mödrar Danmark