• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Topcom
    Dallandra skrev 2011-06-10 08:38:40 följande:
    Jag tyckte att Amanda Sisse verkade vara en gullig tjej tills hon började prata om att röka hasch, att det är okej bara man håller upp under graviditeten så är det okej  någon gång ibland   Hon lär ju röka på igen när bebisen har kommit... och varför är hon med så tidigt i graviditeten?? Mediak*t??

Vad ska man säga om Natasha?? Vill bli igångsatt på tok för tidigt för att hon mår illa och det är jobbigt att vara gravid, jag haf haft 2 jobbiga grav men inte sjutton har jag velat att bebisen ska komma för tidigt desstuom propsar hon på att gå och röka under förlossningen

Hemskt med MS hus, speciellt om branden var anlagd! Men jösses vad hon är LAT och BORTSKÄMD! Deras hem har brunnit upp men hon är inte nöjd med sitt rum i nya lgh:en, hon vill inte hjälpa till att bära in kläder, hon vill inte ha sonen sovande hos sig. Hon borde vara glad och tacksam över att de fått en lgh så fort! Men det är ju MS i ett nötskal

Majas mamma *suckar och himlar med ögonen* som inte orkar någonting för allt är tråkigt och hon ser ingen framtid i utbildningar....
    Haha det är sjukt, man bara väntar på att en "normal mamma" ska kolla till tals i serien, men jag ska erkänna att jag troligen inte skulle titta lika mycket om alla vore som man bör vara! ahhaa är det inte galet? Camilla är kul att titta på, men tio program med bara henne..njäää.

xD 
  • 0rion

jag reagerade på hur tillfixad maloustella var efter branden då alla deras grejer hade brunnit upp. var smink det första hon gick och köpte eller?

• Helhjärtat

Håller med det ni säger, många nötter i den serien. Men ändå vill man fortsätta titta. :P

Men jag tyckte den nya tjejen amanda tog priset i gårddagens avsnitt när hon säger att hasch är samma som öl och att man borde få röka lite då och då. Fy fan. Hon som verkade så vettig till en början. Så sitter hon där i sängen med ciggen i handen och pratar om hasch. Man blir ju mörkrädd.

Undrar när dagens avsnitt kommer ut. :P

• Scarlett77

Jag har för mig det fanns en ganska vettig tjej några säsonger tillbaka. Hon var blond och översminkad och killen lämnade henne? Minns inte hennes namn men hennes son blev sjuk och hon verkade verkligen leva för sin son och va en jättebra mamma även om hon födde barn med full sminkning och lösnaglar :D

Sen hon med leukemi, en rödhårig tjej som hade en son. Hon verkade vettig och gullig också.

Undra om Malu Stella kommer växa upp en dag och se alla dessa avsnitt och ha vet att skämmas?

Jag tycker det var rätt kul när hon skulle tattuera sig och sa att hon ville ha en stor tattuering för hon ville få uppmärksamhet och då räckte det inte med en liten :D På sätt och vis kanske man skulle beundra denna totala oförställdhet lite för hur många gör inte blaffiga tattueringar för att få uppmärksamhet och  se tuffa ut men hävdar att dom gjorde det för sin egen skull Tungan ute Men tyvärr tycker jag nog det är bättre att ljuga i sådana situationer än erkänna i tv att man är så pantad och beroende av andras uppmärksamhet hehe. Undra om hon någonsin tänker att FAN jag kanske inte skulle sagt eller gjort det just det där framför kameran :D

Det var iaf lite sorgligt när hon skulle bjuda familjen på Zoo och förstörde hela dagen genom sitt vanliga klagande, suckande och att hon är så sjuk och bla bla bla och lille Tino satt med sin mormor och sa "Jag har ingen Mor" :(

• 0rion
    Scarlett77 skrev 2011-06-10 10:02:45 följande:
    Jag har för mig det fanns en ganska vettig tjej några säsonger tillbaka. Hon var blond och översminkad och killen lämnade henne? Minns inte hennes namn men hennes son blev sjuk och hon verkade verkligen leva för sin son och va en jättebra mamma även om hon födde barn med full sminkning och lösnaglar :D
    ja, det var ju hon som jobbade på telenor eller nåt, Men hon födde väl barn osminkad? minns att jag tyckte hon såg så annorlunda ut utan smink och att hon var mycket finare .
  • LiveHappy
    Sthlmsparlan skrev 2011-06-09 22:44:24 följande:
    Jag kom på en till, Malou-stella (fast hon är dålig på andra plan istället..höhö)

Amanda sisse jämför hasch med öl. Är hon ett skämt eller? försöker hon övertyga sin mamma om att det är okej "då och då"? vilken jävla människa.

NN..Uäh, sunkigare människa har inte skådats på länge. Vad är det för fel på hennes tänder?

Malou-stella..SÅ JÄVLA BORTSKÄMD. 
    Fast amanda är ju bara en i mängden med konstiga tänder i den serien, hon som föder nu har ju också fula tänder som sitter lite här och var i munnen. :P Måste man själv betala för tandställning i danmark?
  • LiveHappy
    Sthlmsparlan skrev 2011-06-10 08:43:21 följande:
    Haha det är sjukt, man bara väntar på att en "normal mamma" ska kolla till tals i serien, men jag ska erkänna att jag troligen inte skulle titta lika mycket om alla vore som man bör vara! ahhaa är det inte galet? Camilla är kul att titta på, men tio program med bara henne..njäää.

xD 
    Jag vet en normal mamma som va med!!!!

Hon höll ihop med pappa, dom bodde i ett fint hus med fina möbler osv. Inga problem i hennes liv om man säger så som med de andra. Men hon va ju bara med i två avsnitt eller något också, hon gav väll inga tvsiffror. Minns inte va hon heter nu bara?
  • annakoh1209
    Helhjärtat skrev 2011-06-10 09:14:37 följande:

Håller med det ni säger, många nötter i den serien. Men ändå vill man fortsätta titta. :P

Men jag tyckte den nya tjejen amanda tog priset i gårddagens avsnitt när hon säger att hasch är samma som öl och att man borde få röka lite då och då. Fy fan. Hon som verkade så vettig till en början. Så sitter hon där i sängen med ciggen i handen och pratar om hasch. Man blir ju mörkrädd.

Undrar när dagens avsnitt kommer ut. :P

kommer ingenting idag tyvärr det går bara Måndag-torsdag
  • Livisu

Ja, den där sminkade blonda med sin lille sjuka son, verkade helt okej och sund.
    Likaså hon med fem, sex barn... Camilla, med mannen Benjamin. Klok, varm, men lite för besatt av barn...

Camilla som är med nu, gillar jag också. När hon var förstagångsmamma var hon väldigt mesig och blyg och osäker... men hon har mognat!

Christina & Dennis tyckte jag oförskämt illa om. Verkade tyvärr lågbegåvade... satt ovårdade och trötta. Påminde mycket om Inge som är mer nu, och det här paret som väntar sitt andra barn och som skulle sluta röka.

Nadia tyckte jag också om, hon med sin leukemisjuka son.

Och Peter, som var ihop med Christina förut, och Katarina idag... han verkar vara en vettig pappa som resonerar bra. Fast ibörjan var han inte särskilt förnuftig med tanke på röran hemma och maten.

Många av de som är skötsamma och kloka gör nog klokt i att inte vara med i tv, utan ägna sig åt sin familj i lugn och ro. Så det finns nog rökfria och skötsamma tonårsföräldrar i Danmark med!

• annakoh1209
    Livisu skrev 2011-06-10 12:48:14 följande:
    Ja, den där sminkade blonda med sin lille sjuka son, verkade helt okej och sund.
    Likaså hon med fem, sex barn... Camilla, med mannen Benjamin. Klok, varm, men lite för besatt av barn...

Camilla som är med nu, gillar jag också. När hon var förstagångsmamma var hon väldigt mesig och blyg och osäker... men hon har mognat!

Christina & Dennis tyckte jag oförskämt illa om. Verkade tyvärr lågbegåvade... satt ovårdade och trötta. Påminde mycket om Inge som är mer nu, och det här paret som väntar sitt andra barn och som skulle sluta röka.

Nadia tyckte jag också om, hon med sin leukemisjuka son.

Och Peter, som var ihop med Christina förut, och Katarina idag... han verkar vara en vettig pappa som resonerar bra. Fast ibörjan var han inte särskilt förnuftig med tanke på röran hemma och maten.

Många av de som är skötsamma och kloka gör nog klokt i att inte vara med i tv, utan ägna sig åt sin familj i lugn och ro. Så det finns nog rökfria och skötsamma tonårsföräldrar i Danmark med!
    du har skrivit lite fel Nadja har ingen leukemisjuk son
Svar på tråden Unga mödrar Danmark