• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • 0rion
    Livisu skrev 2011-06-10 12:48:14 följande:
    Nadia tyckte jag också om, hon med sin leukemisjuka son.
    hade hennes son med leukemi?
  • annakoh1209
    0rion skrev 2011-06-10 12:51:26 följande:
    hade hennes son med leukemi?
    Nej läs mitt inlägg
    det är Nadja som har Leukemi hennes söner helt friska
  • Topcom
    Scarlett77 skrev 2011-06-10 10:02:45 följande:
    Jag har för mig det fanns en ganska vettig tjej några säsonger tillbaka. Hon var blond och översminkad och killen lämnade henne? Minns inte hennes namn men hennes son blev sjuk och hon verkade verkligen leva för sin son och va en jättebra mamma även om hon födde barn med full sminkning och lösnaglar :D

Sen hon med leukemi, en rödhårig tjej som hade en son. Hon verkade vettig och gullig också.

Undra om Malu Stella kommer växa upp en dag och se alla dessa avsnitt och ha vet att skämmas?

Jag tycker det var rätt kul när hon skulle tattuera sig och sa att hon ville ha en stor tattuering för hon ville få uppmärksamhet och då räckte det inte med en liten :D På sätt och vis kanske man skulle beundra denna totala oförställdhet lite för hur många gör inte blaffiga tattueringar för att få uppmärksamhet och  se tuffa ut men hävdar att dom gjorde det för sin egen skull Tungan ute Men tyvärr tycker jag nog det är bättre att ljuga i sådana situationer än erkänna i tv att man är så pantad och beroende av andras uppmärksamhet hehe. Undra om hon någonsin tänker att FAN jag kanske inte skulle sagt eller gjort det just det där framför kameran :D

Det var iaf lite sorgligt när hon skulle bjuda familjen på Zoo och förstörde hela dagen genom sitt vanliga klagande, suckande och att hon är så sjuk och bla bla bla och lille Tino satt med sin mormor och sa "Jag har ingen Mor" :(
    Du menar Melissa i första stycket. Hon verkade vara vettig, tyvärr var hon inte med så mycket, det mesta man fick se var när hon gjorde saker med barnet. Man fick inte följa hennes liv "utanför barnsfären". Men som du säger, hon verkade vara bra. Dessutom var hon en engagerad tjej som brydde sig om sitt liv, hon hade utbildning, bra jobb och så vidare. Antagligen därför hon var med mogen och sund än de flesta andra mammor.

Nadia, älskade den människan, men det sved när hon berättade om sin >eventuella<  framtid, hon verkade själv osäker hur det skulle bli... Mammahjärtat värkte när man såg hennes underbara son.. Hon kändes som en person man själv kunde identifiera sig med, som en kompis typ. Vill se mer av henne.

Malou-Stella. Helt horribelt. Som någon sa innan, hela hennes hem brann ner, men hon var fortfarande uppsminkad till tänderna? Hur går det ihop? Hon hade mer smink den dagen än vad jag har om jag ska på fest.. Förhoppningsvis för branden något gott med sig i allt elände, och det skulle väl vara att malou blir en mer jordnära person och börjar jobba för sin sak. 
  • 0rion
    annakoh1209 skrev 2011-06-10 12:53:04 följande:
    Nej läs mitt inlägg
    det är Nadja som har Leukemi hennes söner helt friska
    missade ditt inlägg :) tänkte väl.
  • Topcom
    LiveHappy skrev 2011-06-10 11:09:15 följande:
    Jag vet en normal mamma som va med!!!!

Hon höll ihop med pappa, dom bodde i ett fint hus med fina möbler osv. Inga problem i hennes liv om man säger så som med de andra. Men hon va ju bara med i två avsnitt eller något också, hon gav väll inga tvsiffror. Minns inte va hon heter nu bara?
    Jag minns inte heller..eller jag minns inte henne alls, var det länge sen hon var med?:)
  • Topcom
    LiveHappy skrev 2011-06-10 11:05:06 följande:
    Fast amanda är ju bara en i mängden med konstiga tänder i den serien, hon som föder nu har ju också fula tänder som sitter lite här och var i munnen. :P Måste man själv betala för tandställning i danmark?
    NN=natacha nikita som föder nu:P amanda sisses tänder stör jag mig inte på xD
  • Topcom
    0rion skrev 2011-06-10 09:05:33 följande:
    jag reagerade på hur tillfixad maloustella var efter branden då alla deras grejer hade brunnit upp. var smink det första hon gick och köpte eller?
    (( Om man har förlorat allt man äger och har samt nästan förlorat sin son.. Hur ORKAR man fixa sig?:O En gåta för mig  ))
  • 0rion
    Sthlmsparlan skrev 2011-06-10 13:43:14 följande:
    (( Om man har förlorat allt man äger och har samt nästan förlorat sin son.. Hur ORKAR man fixa sig?:O En gåta för mig  ))
    ja jag förstår inte heller :S hon är ju väldigt ytlig...
  • annakoh1209

Malou Stella har alltid varit ixerad vid utssendet det sa hennes mamma då tino var 5månader gammal att hennes dotter inte har ändrat sig ett dugg,
    men lite förstår jag henne denna gången bättre att lägga energi på sonen o sig själv så man inte tänker så mycket på branden hela tiden

sen var ju malou stella enormt stark som tog sig tillbaka till det nedbrunna huset

• jelica83

Kan tyvärr inte citera från telefonen men angående det här med rökning i Danmark;

Nej, det är inte mer socialt accepterat att röka som gravid (eller ammande för den delen) här än vad det är i Sverige. Det är en gammal fördom som tydligen lever kvar.

Produktionen för UM väljer ju helt klart 99% unga mödrar med social problematik och andra svårigheter där det är vanligare med fx missbruk av cigaretter, alkohol och droger.

Jag tycker att det är synd att hela Danmark får oförtjänt dåligt rykte på grund av en liten, liten del av befolkningen som väljer att göra bort sig på TV...

Svar på tråden Unga mödrar Danmark