• Charlotte87

fondation som täcker ärr i ansikte?finns det?=)

Någon som vet som har eller har provat fondation eller något annat tex kräm som "trollar bort" syndliga acne ärr...
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden fondation som täcker ärr i ansikte?finns det?=)
  • MammaEmelie91

Testa med nån concealer först o sedan foundation. Jag har en foundation ifrån maybelline som heter "Superstay silky", den tkr jag är jättebra. Vet dock ej om den täcker ärr men du kan ju fråga dom i affären =)

• Charlotte87

jag har provat concelar förut , det som är som genomskillningt kladd som ska sitta på innan fondation, hjälpte inte et dugg ju. såg ingen skillnad(tyvärr.

har även köpt fondation som var på tv shop för flera år sedan som skulle troll bort allt liksom, men nej syntes mer.

någon annann som vet?=)

• Charlotte87

jo jag vet, men alltså vart kan man hitta sånna prudukter, ja vanlga acne ärr, normal stora/små .

• iii

Concealern bör vara efter foundationen, annars försvinner effekten tycker jag. Jag använder först cover all mix från make up store, en av färgerna är för att neutralisera det röda. Nyansen kan se lite skum ut men det gör inget, för det syns inte sen när allt är färdigt. Efter cover all mix så tar jag foundation. Sen allra sist tar jag en vanlig concealer och täcker det som fortfarande syns. Det fungerar jättebra på mig, och jag har jättemycket acneärr.

• iii
    Charlotte87 skrev 2009-12-02 19:07:15 följande:
    jo jag vet, men alltså vart kan man hitta sånna prudukter, ja vanlga acne ärr, normal stora/små .
    Det är garanterat täckande, men alldeles för tungt för att bära till vardag. Ganska så stor risk att man får en rejäl explosion av finnar om man använder teatersmink
  • Charlotte87

jag vill bara ha nått som täcker ärren liksom,

vadå menar du att du först tar en concelar,sen fondation å sen concelar igen?

nån so vet nån sida för teater smink??? hittar inge även när ja googlel söker.

• Charlotte87

jo men när jag har köpt concelar, så torkar ju det liksom efter ett tag å då stränar det & spricker nästan!

Svar på tråden fondation som täcker ärr i ansikte?finns det?=)