• Charlotte87

fondation som täcker ärr i ansikte?finns det?=)

Någon som vet som har eller har provat fondation eller något annat tex kräm som "trollar bort" syndliga acne ärr...
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden fondation som täcker ärr i ansikte?finns det?=)
  • Sirenita

Mot acneärr är det bättre att använda Siglo Shea Butter. Det hjälper jätte bra!!!! (finns på www.siglo.nu)
    För en bra foundation - Lancome.

• Charlotte87

Nu har jag nog fått svar!

makeup artisten sa att ärr inte går att täck över med fondation eller conselar-har ju provat & aldrig nått bra resultat. kan sminka mig bra osv!

Teatersmink: man måste tejpa för att "trolla" bort ärr.

så verkar inte som mankan göra nått..

någon som provat laser?hudslipning? hur blir resultatet?

om man har gjort en sådan här behandling ed laser,får man ny hud över ärren som täcker det eller?

Tacksam för svar!

• snuttP

vi hade en sån foundation när jag läset till hudterapeut. Covermark tror jag den heter. Den kan du t.o.m. täcka en tatuering med.

• Indianica

Ärr som är gropar i huden kan man ju inte täcka över, utan foundation glider ned i gropen

Men ärr som är mer som röda/märka märken på huden kan täckas med foundation av t ex Covermark som någon nämnde eller Joe Blasco. Make up store har en foundation på "kaka" som är heltäckande. Kruxet med dessa produkter är dock att de är vaxbaserade och att man därför lätt skiner som en oljad säl med dem på sig...

Det bästa jag hittat som täcker röda märken utan att bli superflottigt är Lancomes teint idol ultra foundation och framför allt Cliniques continues coverage. Den sistnämnda är lite tjockare, men verkligen heltäckande. Lancomes är skir och påbyggnadsbar, väldigt skön. Men ingen av dem täcker gropar.

• Charlotte87

mm ok mina ärr är sm gropar tyvärr.men då vet man i allafall. =)
    får köa på nån hudslip eller laser...

• snuttP

klart man kan täcka gropar med covermark!! Man får bara lägga på mer en ett lager!

• Charlotte87

prova en fondation som skulle täcka tatueringar osv på tv shop, mina gropar syndes 10 gånger mer, men vart köper jag covermake då?
    vet du att det täcker över?

• snuttP

Vi hade den i skolan just för bränskadade, acnehy, mm. Så ja den täcker! Vet inte vart man köper det.. du får googla

• Charlotte87

jag har googla men hittar inge,, säg till om du hittar sidan där man öper om man nu kan köpa , så att inte ni hade de på skolan bara!

• Hallonmopeden

Jag hittade direkt när jag googlade, du får nog göra ett nytt försök... jag ska inte köpa - jag var bara nyfiken på vad det var.

• Charlotte87

skriver. covermake på google. kommer fram massa sidor, men olika fondation, vilken sida finns den ni hade på brännskador på make skolan så man vet vilken som är rätt

• snuttP

annars så gå till www.techfuturum.se och maila Ingrid, hon borde veta vart vi köpte in det.. Hon kan kanske hjälpa dig..

Vart i landet bor du?

• NochA

Om du inte hittar nåt bra smink så kan jag rekommendera att göra syrabehandligar på salong i stället för att använda laser eller hudslipning.

Jag har gjort det och tyckte att det funkade bra. Det kostade ca 350kr/gång och antalet gånger beror ju på hur djupa ärr man har. Men jag har för mig att det var ca 10ggr och funkade inte det tillräckligt bra så kunde hon då använda nån starkare syra som kunde ta bort mycket svåra ärr.

Lycka till!!

Svar på tråden fondation som täcker ärr i ansikte?finns det?=)