Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

min mamma hängde undan den gröna o den blåa skaljackan åt mig idag, expediten sa att det var MÅNGA som varit o dragit i dem sen de hängdes upp imorse, så jag vågar inte chansa, tycker att just 92 ofta är slut annars. Så imorgon ska jag köpa en eller bägge med 30%...men blir nog bara den gröna

★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • AochJsMamma
    mellerud skrev 2010-01-27 11:37:25 följande:
    Så alla skaljackorna i butik idag, den gröna är sååååå snygg!!
    åå vad kul att höra!!! Min mamma ringde precis från Lindex avenyn, de hade inte hängt upp några skaljackor, VARFÖR är de ofta så sena?? Märkligt! Men den fanns på Kungsgatan så det får bli en därifrån..PERFEKT att man har 30% kupongen nu!! {#lang_emotions_tongue_out}
  • AochJsMamma
    Xgirl83 skrev 2010-01-27 12:03:25 följande:
    Den är vattentät (men andas) och så kan man variera vad man har under den beroende på temperatur, t ex med fleecetröja. En "vanlig" vårjacka har ju oftast ett visst foder som kan vara för varmt vissa dagar t ex. En skaljacka kan ju användas även på sommaren ibland när det är blåsigt och/eller regnigt. Skaljackan är helt enkelt ett vind- och vattentätt "skal".
    Hejpådig skrev 2010-01-27 11:44:20 följande:
    måste fråga- vad gör en skaljacka så bra? är själv på jakt efter en vårjacka till dottern.....
    Xgirl svarade ju kanon, så jag säger bara DITO!
  • AochJsMamma

Idag kom min mamma hit med den gröna skaljackan och jag blev faktiskt besviken..den är ju rätt intetsägande grön, blek liksom...hade trott att den skulle vara mer som den äldre POP gröna! Får se om jag behåller eller ej..den är ju himlans billig...

• AochJsMamma
    sarsparis skrev 2010-01-27 20:33:49 följande:
    Ställde en fråga här igår, ställer den igen, hur stor kan en skaljacka vara utan att den blir för stor? köpte 98 till lillen och den är stor, armarna får man vika upp, vilket inte är några problem, men den går nästan ned till knäna. vill ju gärna att han ska kunna ha den även till hösten men den får ju samtidigt inte bli för stor när han ska börja använda den i typ mars/april.
    var precsi likadant på Alexander, lagom överallt annars men sååå lång! Ska jämföra med en 86 i butik för o se om jag kan ta en stl mindre..ser ut som en klänning nästan ju!
  • AochJsMamma

var på Lindex ensväng, och galen i ytterkläder som jag är, så kunde jag inte låta bli att köpa en blå 3i1 jacka från FIX, den kostade ju bara 210 spänn, o så hängde den där o såg så ensam ut... har dock liiiite ångest. Blev en bikini för 49 spänn (trosa+bh), pyjamas för 60 kr (till sambons skräck ) samt en BH för 60 kr.

• AochJsMamma
    Hallontårta skrev 2010-01-28 19:28:47 följande:
    Vad är 3i1-jacka? :>
    du vet en sån där med löstagbart fleecefoder, FIX vinterjacka.
  • AochJsMamma
    charmmiss skrev 2010-01-28 20:16:00 följande:
    jag har inte hittat några fix jackor på rea, vilken butik var du i?
    fanns bara den, var på Kungsgatan. De hade rosa overaller oxå, men de var på ordinariepris.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10