• isolita

    Oktobermammorna del 666

    I know the shit- but du you?



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-03 19:41
    Jag menar såklart:
    I know the shit - but dO you?
    (know the shit )

  • Svar på tråden Oktobermammorna del 666
  • Aros

    Tingen: hoppas ni fått en lugn natt. Har han feber som inte sänks av normaldos alvedon kan man ge dubbel dos. Dock bara vid enstaka tillfällen. Brukar få göra det till Agaton, men behövs bara 1 gång per sjuktillfälle, sen hålls febern i schack av normaldos.

    Här går Ludvig in på 4e veckan med hosta. Tycker så synd om honom, ser ju att det gör ont när han hostar. Snorar som en toking också så han är numera omnamnad till Elvan.

    Idag blir det plugg som vanligt. Inte alls motiverad. Inte roligt längre - inte det minsta. Fått jobberbjudande men det är hemifrån och det funkar inte så som vi bor just nu. Så nu försöker vi komma på smarta lösningar. Helst vill vi bo kvar i vårt område men vi får räkna med 1-2 år till innan vi får en 4a här, så lång kö så det är löjligt. Sambon har dock kontakter med de flesta privata bostadsbolagen här i stan så vi ska ta och kolla in andra tänkbara områden och sen får han ringa in gentjänster. Annat alternativ är att M själv tar lån så vi kan köpa ett mindre hus. Jobbigt med ångest och ovisshet.

  • Tingen

    Aros: Ja han har ju även iprenliknande medicin utskriven när han får hög feber. Fast idag tycker jag synd om honom att han måste vara hemma, hans som skulle vara pepparkaka idag på dagis på luciafirandet.
    Stina kom iväg i alla fall, fast hon skulle åka i tomteklänning för att sedan vara lucia i själva tåget.
    Ja det är jobbigt att inte veta saker och ting hur det blir. Man får ju så svårt att planera. Själv vet jag inte hur det blir med FK, snart nytt år och nya turer.

    Fia: Morgonpigg liten donna

    Linus: Jag håller med! Äntligen är det lite vitt på taken och kallt!

  • MyFine

    ohmygod. Hampe blev på så jäkla dåligt humör över att han inte fick öppna bakluckan på bilen (jag hann öppna den innan jag ens visste att han ville det..) Han var så förbannad så han kastade saker omkring sig, var arg på sin lillebror, hotades med diverse "farligheter" (ja, i hans ögon då..) och så vidare.. *suck*
    Ja, han blev så arg så jag (var vänligen betänk att jag hade provat det mesta innan ni ringer soc) fick "påminna" honom om att tomten har ett speciellt telefonnummer som föräldrar kan ringa för att berätta hur deras barn beter sig.
    Klart att han får vara arg, och det har jag sagt åt honom att det är självklart att man får vara på dåligt humör, men man måste ändå tänka på vad man gör och vad man säger.
    Så nu går Viggo omkring här och säger med sträng röst "Hampus ARG på mej".

  • Tingen

    Nu skriver jag från en djup grop... Edvin har vattkoppor nu.... 2007 fick han ju konstaterat av två läkare samt distriktsköterska att han hade vattkoppor, så jag trodde i min enfald att han skulle klara sig. Oj vad fel jag hade!!

  • Ylle

    tingen: men jisses. koppor igen? vilken otur.

    ozz: ho. jodå. det verkar vara tiden för ohämmade vredesutbrott. känns igen. psykbryt över småsaker. håhåjaja.

    lilla pimpim har fått storflickssäng idag. eller ja, vi har skruvat bort ena sidan på spjälisen. hon var förstås mycket stolt. nattningen gick bra ändå, får se hur natten blir och om hon ramlar ur. hon är rätt snurrig i sömen.

  • MyFine

    Om det är några här som gillade ER så kan jag tipsa om Trauma som börjar nu ikväll kl 21 på 3an. Är lite likande, fast är mer om ambulanser o sånt. I like it! Mycket blod!

  • linus

    Äntligen lite SNÖ!!!!

    jag är ledig idag , ska köpa lite julkappar med barnen till kusiner osv.

    igår var jag på myskväll med tjejgänget, vi hade julklappsbyte och åt god mat och glögg och fika. Så skönt

  • Fiafiber

    Halloj, här åkte jag nästan skridskor efter  vagnen till fsk.
    Halt halt halt men snö snö snö!!

    Jag börjar tröttna på att vabba.... jag var hemma med ebba i 2 v, fick 4 dgrs paus och sedan 2 veckor igen.
    Men vi har inte vattkoppor. Krya på er Tingen o alla andra som är sjuka!

    En eloge till Gonzo som erbjuder sig med hemliga tomten. Jag orkar inte i år, har inte hunnit fixa de andra än och vill inte att det blir halvdant. Hemliga tomten kräver fokus & tid


Svar på tråden Oktobermammorna del 666