• Kayla

    RPC - Akademiska Sjukhuset (Medlemstråd Del 2)

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

    Ny medlemstråd för oss som går på Reproduktionscentrum på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Här kan vi samla de som skriver i "prattråden" och få en översikt över våra resp bakgrunder.

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

  • Svar på tråden RPC - Akademiska Sjukhuset (Medlemstråd Del 2)
  • Kayla
    *LISTAN*

    1:a besöket
    ~

    2:a besöket
    ~

    3:e besöket
    ~

    Sprayar
    ~

    Sprutar

    ÄP
    ~

    DI
    ~

    ET

    FET
    ~ RobSab (i oktober någon gång)
    ~ trifolium (i december någon gång)
    ~ Lena1979 (i december någon gång)

    RUVAR/TD
    ~ Kayla TD 18/12
    ~ JMJ- 1:a IVF (korta behandlingen) TD 8/11
    ~ Therese 84: 2:a försöket insmeination, TD 13/11
    ~ Icoholic. 3:e syskonförsöket. TD 16/11

    GRAVIDA
    ~ Tjing (BF 100512)
    ~ Love2010 (BF 100119)
  • Kayla

    Vad säger ni om att göra om listan lite?
    Skriva lite bakgrundsinfo och vad som händer just nu, bara lite kort?

    Jag börjar väl så får ni följa efter om ni vill!

    {#lang_emotions_flower} LISTAN {#lang_emotions_flower} (bokstavsordning)

    KÄMPARE

    Icoholic
    3:e syskonförsöket. TD 16/11

    JMJ
    1:a IVF (korta behandlingen) TD 8/11

    Kayla 
    Började "försöka" i augusti 2006 - hände inget. Utredning maj-08 visar att sambon har för få samt för långsamma simmare. Kö till IVF. Får börja med IVF i april -09 & lyckas på första försöket, men slutade med MF i v 8. Nytt försök i sep/okt men negativt på stickan. FET den 30/11 - inväntar TD den 18/12.

    Lena1979
    FET i december någon gång

    RobSab
    FET i oktober någon gång

    Therese 84
    2:a försöket insmeination, TD 13/11

    Trifolium
    FET i december någon gång

    GRAVIDA {#lang_emotions_gravid}Love2010
    BF 100119

    Tjing
    BF 100512

  • Kayla

    Vad intressant att läsa allas små historier! Efter nyår kan vi fixa listan fin permanent då alla kommer ha plusfunktionen

  • Kayla

    Läskigt, men flyttar väl ner mig nu när vul:et är avklarat KÄMPARE
    ________

    JMJ
    Började "försöka" i december 2007, Utredningen februari 2009 visade inga "synliga" fel på varken mig eller sambon. Vi gjorde två inseminationer men inget plus...1:a 
    IVF (korta behandlingen) i okt, minus. Startar med korta behandlingen  inför vårat andra IVF den 8 januari.

    Jeskan
    Började "försöka" i April 2007- hände inget, utredning Maj-08 visar att sambon har för få samt för långsamma simmar. Kö till 
    IVF, efter 3 månder får vi komma på första samtalet. Första IVF/ ICSI långa medoden påbörjas i Januari 09 inga ägg till frysen och minus på stickan. Andra IVF/ICSI långa metoden görs i April 2 ägg till frysen men minus på stickan. Uppehåll under sommaren och ett ostim FET görs i Augusti, minus även där. Ska få göra ett FET försök till i okt men frysisen klara inte av upptiningen. Väntar nu på att börja spruta inför det 3:de och sista landstingsbaserade IVF/ICSI försöket, korta metoden ÄP 13/1 ET 15/1 TD 2/2

    Kayla
    Började "försöka" i augusti 2006 - hände inget. Utredning maj-08 visar att sambon har för få samt för långsamma simmare. Kö till 
    IVF. Får börja med IVF i april -09 & lyckas på första försöket, men slutade med MF i v 8. Nytt försök i sep/okt men negativt på stickan. FET den 30/11 - inväntar TD den 18/12. Plus på stickan den 14/12-09. Vul 13/1 visar att vi väntar tvillingar med BF 20/8-10.

    pölsan
    förökt sen mars 2007. Utredning visar förhöjt prolaktin. MR visar inget prolaktinom men jag äter norprolac och värden normaliseras. Trots regelbunden mens sällan ÄL. Diagnos: oförklarlig barnlöshet. Första försöket med 
    IVF (långa met.)oktober 09, minus, inget till frysen. IVF nr2 (korta metoden) ET 23 nov, inget till frysen. TD 11/12

    RobSab
    FET i oktober någon gång

    Therese 84
    2:a försöket insmeination, TD 13/11

    toksnippa
    Slutade med prev.medel maj 2002, inte förrän 2007 påbörjar vi utredning som blir klar hösten 2008. Maken har ytterst få simmare och klassas som steril, själv har jag dålig passage på ena äggledaren. 
    IVF nr1 med spermiedonator nu, korta metoden - ÄP 15/12, ET 17/12, TD 4/1. Tjuvtestade och fick +, missfall. 1:a FET  v.7 troligen.

    Trifolium
    Försökt sedan januari 2008. Blev gravid oktober 2008 men det var utomkvedshavandeskap. Utredning maj 2009 visade inga fel på spermier eller ägglossning, men pga utomkvedshavandeskapet är mina äggledare troligen skadade. Första 
    ivf oktober 2009 blev minus men 4 till frysen. Första FET 10/12-09, TD 28/12.

    Nym
    Utredning 2006, X-antal inseminationer, varav nr 2 resulterade i tidigt missfall 2007. Första IVF oktober 2009 i Umeå blev minus, och fick 1 till frysen. Flyttade söderut så nu blir det ivf i Uppsala. Sprejstart 23/01-10



    GRAVIDA {#lang_emotions_gravid}
    ________

    Love2010
    BF 100119

    Tjing
    BF 100512

    Kayla
    BF 100820
  • Kayla

    Provar att fixa till listan {#lang_emotions_cool}Kämpare

    JMJ

    Började "försöka" i december 2007, Utredningen februari 2009 visade inga "synliga" fel på varken mig eller sambon. Vi gjorde två inseminationer men inget plus...1:a IVF
     (korta behandlingen) i okt, minus. Startar med korta behandlingen  inför vårat andra IVF den 8 januari. Resultat: ÄP 18/1 fyra ägg ET 20/1, ett fryst och ett till mig, TD 6 februari.

    Jeskan
    Började "försöka" i April 2007- hände inget, utredning Maj-08 visar att sambon har för få samt för långsamma simmar. Kö till 
    IVF, efter 3 månder får vi komma på första samtalet. Första IVF/ ICSI långa medoden påbörjas i Januari 09 inga ägg till frysen och minus på stickan. Andra IVF/ICSI långa metoden görs i April 2 ägg till frysen men minus på stickan. Uppehåll under sommaren och ett ostim FET görs i Augusti, minus även där. Ska få göra ett FET försök till i okt men frysisen klara inte av upptiningen. Väntar nu på att börja spruta inför det 3:de och sista landstingsbaserade IVF/ICSI försöket, korta metoden ÄP 13/1 ET 15/1 TD 2/2, tjuvtestade 27/1 +!!

    Kayla
    Började "försöka" i augusti 2006 - hände inget. Utredning maj-08 visar att sambon har för få samt för långsamma simmare. Kö till 
    IVF. Får börja med IVF i april -09 & lyckas på första försöket, men slutade med MF i v 8. Nytt försök i sep/okt men negativt på stickan. FET den 30/11 - inväntar TD den 18/12. Plus på stickan den 14/12-09. Vul 13/1 visar att vi väntar tvillingar med BF 20/8-10.

    pölsan
    förökt sen mars 2007. Utredning visar förhöjt prolaktin. MR visar inget prolaktinom men jag äter norprolac och värden normaliseras. Trots regelbunden mens sällan ÄL. Diagnos: oförklarlig barnlöshet. Första försöket med 
    IVF (långa met.)oktober 09, minus, inget till frysen. IVF nr2 (korta metoden) ET 23 nov, inget till frysen. TD 11/12

    RobSab
    FET i oktober någon gång

    Therese 84
    2:a försöket insmeination, TD 13/11

    toksnippa
    Slutade med prev.medel maj 2002, inte förrän 2007 påbörjar vi utredning som blir klar hösten 2008. Maken har ytterst få simmare och klassas som steril, själv har jag dålig passage på ena äggledaren. 
    IVF nr1 med spermiedonator nu, korta metoden - ÄP 15/12, ET 17/12, TD 4/1. Tjuvtestade och fick +, missfall. 1:a FET  v.7 troligen.

    Trifolium
    Försökt sedan januari 2008. Blev gravid oktober 2008 men det var utomkvedshavandeskap. Utredning maj 2009 visade inga fel på spermier eller ägglossning, men pga utomkvedshavandeskapet är mina äggledare troligen skadade. Första 
    ivf oktober 2009 blev minus men 4 till frysen. Första FET 10/12-09, TD 28/12.

    Nym
    Utredning 2006, X-antal inseminationer, varav nr 2 resulterade i tidigt missfall 2007. Första IVF oktober 2009 i Umeå blev minus, och fick 1 till frysen. Flyttade söderut så nu blir det ivf i Uppsala. Sprejstart 23/01-10


     


    GRAVIDA
    ________

    Love2010
    BF 100119

    Tjing
    BF 100512

    Kayla
    BF 100820

    Jeskan


    BF enl. FL 101005


  • Kayla
    Ändrar lite i min text JMJ
    Började "försöka" i december 2007. Utredningen februari 2009 visade inga "synliga" fel på vare sig mig eller sambon. Vi gjorde två inseminationer men inget plus...
    1:a IVF (korta behandlingen) i okt, minus. Startar med korta behandlingen  inför vårat andra 
    IVF den 8 januari. Resultat: ÄP 18/1 fyra ägg ET 20/1, ett fryst och ett till mig, Tjuvtesdade + ruvardag 14 och på tesdagen 7 jan ruvardag 18 +

    Jeskan
    Började "försöka" i April 2007- hände inget, utredning Maj-08 visar att sambon har för få samt för långsamma simmar. Kö till 
    IVF, efter 3 månder får vi komma på första samtalet. Första IVF/ ICSI långa medoden påbörjas i Januari 09 inga ägg till frysen och minus på stickan. Andra IVF/ICSI långa metoden görs i April 2 ägg till frysen men minus på stickan. Uppehåll under sommaren och ett ostim FET görs i Augusti, minus även där. Ska få göra ett FET försök till i okt men frysisen klara inte av upptiningen. Väntar nu på att börja spruta inför det 3:de och sista landstingsbaserade IVF/ICSI försöket, korta metoden ÄP 13/1 ET 15/1 TD2/2, tjuvtestade 27/1 +!!

    Kayla
    Började "försöka" i augusti 2006 - hände inget. Utredning maj-08 visar att sambon har för få samt för långsamma simmare. Kö till 
    IVF. Får börja med IVF i april -09 & lyckas på första försöket, men slutade med MF i v 8. Nytt försök i sep/okt men negativt på stickan. FET den 30/11 - inväntar TD den 18/12. Plus på stickan den 14/12-09. Vul 13/1 visar att vi väntar tvillingar (en pojke & en flicka) med BF 18/8-10.

    pölsan
    förökt sen mars 2007. Utredning visar förhöjt prolaktin. MR visar inget prolaktinom men jag äter norprolac och värden normaliseras. Trots regelbunden mens sällan ÄL. Diagnos: oförklarlig barnlöshet. Första försöket med 
    IVF (långa met.)oktober 09, minus, inget till frysen. IVF nr2 (korta metoden) ET 23 nov, inget till frysen. TD 11/12
    testade + men MF två dagar senare. IVF 3, korta metoden, Fostimon 375 Sprutstart 10/2, ÄP 19/2 Färdig med föräldrakursen för adoption 9/2! ET 22/2, TD 12/3, fick tillbaks en sexcellig tredagarsodlad liten rackare.

    RobSab
    FET i oktober någon gång

    Therese 84
    2:a försöket insmeination, TD 13/11

    toksnippa
    Slutade med prev.medel maj 2002, inte förrän 2007 påbörjar vi utredning som blir klar hösten 2008. Maken har ytterst få simmare och klassas som steril, själv har jag dålig passage på ena äggledaren. 
    IVF nr1 med spermiedonator nu, korta metoden - ÄP 15/12, ET 17/12, TD 4/1. Tjuvtestade och fick +, missfall. 1:a FET  ??

    Trifolium
    Försökt sedan januari 2008. Blev gravid oktober 2008 men det var utomkvedshavandeskap. Utredning maj 2009 visade inga fel på spermier eller ägglossning, men pga utomkvedshavandeskapet är mina äggledare troligen skadade. Första 
    ivf oktober 2009 blev minus men 4 till frysen. Första FET 10/12-09, blev minus. Andra FET 4/2-10, TD 22/2, positivt test 13/2.

    Nym
    Utredning 2006, X-antal inseminationer, varav nr 2 resulterade i tidigt missfall 2007. Första IVF oktober 2009 i Umeå blev minus, och fick 1 till frysen. Flyttade söderut så nu blir det ivf i Uppsala. Sprejstart 23/01-10, Sprutstart 10/2-10. ÄP  24/2, ET 26/2, TD 16/3


    Kristina86
    Började försöka aug 08. Start utredning sept 09. Oförklarad barnlöshet, man hittar inga fel. Första insemination i dec 09 med pergotime + ovitrell, Neg. Start puregon inj 7/2 följt av insemination.

    Jente
    Började försöka sommaren 07. Utredning sep-08 visar på manlig faktor. Jag har PCO-liknande äggstockar som dock inte ska vara nåt negativt i IVF-sammanhang. 3 färskförsök och 1 frys på St Göran. Minus alla gånger. Har två embryon i frysen på St Göran. Väljer färskförsök genom landstingskön som vi nu kommit fram i. Enl St Göran har vi haft bra resultat hittills, RPC uppmärksammade att vi har lite för hög fragmentering på embryon och inte haft toppkvalitet men dock så pass bra att vi fått till frysen vid två tillfällen. Andra gången 6 embryon till frysen, inget klarade upptiningen. Har ett barn sedan tidigare förhållande, en son på 6 år.


    GRAVIDA 
    ________

    Love2010
    BF 100119

    Tjing
    BF 100512

    Kayla
    BF 100818

    Jeskan


    BF enl. FL 101005

    JMJ
    BF enl. FL 101010


     


    Trifolium


    BF enl. FL 101025


Svar på tråden RPC - Akademiska Sjukhuset (Medlemstråd Del 2)