• Åttan

    RPC, Akademiska sjukhuset - Del 6

    Abrakadabra skrev 2010-01-28 09:46:31 följande:
    Jag var på mitt vul vecka 8+2. Jag hade förstå fått en tid en vecka tidigare, men då kunde inte min sambo så vi bokade om. Så ungefär vecka 7–9 skulle jag tro.
    Ok. men då är det inte såå långt var då.. 2-3 v ca
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    NorrVimpel skrev 2010-02-01 17:39:58 följande:
    Har fått sprutstarts datum 10 februari.
    Grattis till det..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Pemberly skrev 2010-02-01 21:00:13 följande:
    Ägglossningstestet gav utslag i morse så det blir insättning av ett embryo på torsdag. Nu hoppas jag och min man på tredje gången gillt!
    Åå vad bra.. lycka till!
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Pemberly skrev 2010-02-04 08:43:05 följande:
    Om några timmar är det dags att bege sig till sjukhuset. Jag har svårt att koncetrera mig på annat. Jag har mobilen i fickan för att inte missa om de ringer, men jag hoppas ju att de inte ringer utan att upptiningen går bra. Vi har ju 3 embryon så det vore ju ruggig otur om inget av dem skulle överleva upptiningen. Jag uppdaterar senare idag med hur det gått.
    Lycka till...
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Pemberly skrev 2010-02-04 15:38:21 följande:
    Tack för lyckönskningarna. Tidigare i eftermiddag fick jag ett embryo insatt. De behövde bara tina ett för det första såg bra ut. Det känns tryggt att veta att det finns två till i frysen. men jag hoppas ju verkligen att det blir en graviditet av detta så att de andra i frysen kan användas till syskonförsök om några år.
    Åå så bra.. nu håller vi tummarna..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    pölsan skrev 2010-02-08 22:00:37 följande:
    Grattis JMJ Själv väntar jag på mens. Vet inte vad som är tråkigare, att vänta på mens eller ha mens. Men det känns ju väldigt konstigt att vänta på något man inte vill ha.trifolium, visst får man vaggisar också efter FET? Lurigt att veta vad som är biverkningar av progesteronet och vad som skulle kunna vara gravtecken. Hoppas självklart på det senare, eller möjligtvis en kombination av båda delaren!   Hoppas allt är bra med!
    Om du gör stimulerat FET så får du vaggisar efter men gör du ostimulerat FET så får man inte det..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    toksnippa skrev 2010-02-09 13:06:54 följande:
    pölsan: har mensen inte dykt upp ännu? Här har mensen kommit och även hunnit försvunnit, så nu är det bara att vänta innan man ska testa ihjäl sig med äl-test då. Rädd att jag inte kommer få något utslag alls, litar inte på min kropp längre
    Hoppas på att den kommer fint å starkt..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    pölsan skrev 2010-02-10 19:46:08 följande:
    Toksnippa-hoppas att du får tydlig  ÄLutslag på förväntad dag! Känner verkligen igen det där att inte lita på sin kropp.Jeskan - hur mår den gravida kvinnan? Trifolium - vilken befrielse att slippa kladdet med progesteronet, håller alla tummar att det är gravtecken du känner av!Själv fick jag mens igår med pompa och ståt! Tog ett gravtest på morgonen och sen kom den som på beställning.Skulle ringa reprocentrum när jag fick mens, så jag gjorde det imorse, bara 25 min telefonkö.....Nå, när jag kom fram så ville BM boka in ett VUL den 18, efter åtta sprutdagar. jag tyckte att det kändes jättedumt, sist gick jag till ÄP efter 10 dagar, så att göra ett VUL efter åtta tycker jag känns osäkert, då finns det ju ingen chans att justera dosen då det tar flera dar för en dos ändring att värka. BM menade att hon gick efter läkarens protokoll, och det gjorde hon ju också. Men eftersom det inte var meningen att jag skulle vara orolig fick jag en tid på måndag istället. Känns jätteskönt!Känner mig lite dum som inte litar på läkarna alltid, men jag tycker att man ändå måste lita på sin magkänsla. Hur många och när under sprutperioden har ni gjort VUL?
    Jotack.. jag mår bra.. är trött hela tiden.. vill bara sova å vila, hungrig hela tiden å har molvärk som kommer å går under hela dagarna.. lill* växer så det gror ´hoppas jag på... har haft huvudvärk hela dagen idag å det är tydligen vanligt när man är gravid har jag hört..  gick in i V7 idag..

    Nu när jag gjorde korta metoden förra ggr så var jag på VUL den 8 el 9 sprut dagen har jag för mig..  vad är det du gör nu , korta?
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Kristina86 skrev 2010-02-11 02:12:36 följande:
    Pölsan, jag tror du gör rätt som litar på magkänslan, är så himla trist när det blir missar som kunnat undvikas, hoppas det går bra på VUL.Jeskan har du fått någon tid för att se på lillklumpen än då?  VUL menar jag.Börjar även bli bra nyfiken på Love2010, har klimpen tittat ut än?
    Yes det har jag fått.. ska dit den 22/2.. är då i slutet på V8 så det ska bli spännande.. hoppas på att få se ett tickande hjärta.. tror inte att jag kommer fatta att jag verkligen är gravid förens jag varit där..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Pemberly skrev 2010-02-13 11:09:57 följande:
    Illamåendet igår var ett graviditetstecken. I dag tog jag ett graviditetstest och det var positivt! Jag och min man är jätteglada.  
    GRATTIS!!!!
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Pemberly skrev 2010-02-14 16:27:46 följande:
    Tack för gratulationerna. Idag känns det lite overkligt att jag faktiskt är gravid. Jag tror jag kommer att tro på det mer efter att dagen jag skulle fått mens har passerats (tisdag).
    När var det TD var?
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Pemberly skrev 2010-02-14 16:59:31 följande:
    Officiell testdag är inte förrän 22/2. Igår när jag plussade var jag på ruvardag 9.
    Ojsan vad tidigt..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    toksnippa skrev 2010-02-17 08:21:36 följande:
    Japp, utslag på älstickan idag - men det är fullt så det blir inget FET. Fy fan va trött jag är på detta!
    Men vad drygt!!! Kram på dig!!
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Pemberly skrev 2010-02-17 18:55:06 följande:
    Hoppas det går bra på äggplocket på fredag pölsan. Med mig är det bara bra. Efter att jag pratat med reproduktionscentrum idag så vet jag att jag får komma på VUL redan den 1/3 för att kolla att embryot ligger i livmodern. Jag var så otroligt lättad när jag pratat med dem och insett att det är mindre än två veckor kvar tills dess. Visserligen är det så tidigt att det inte är säkert att det går att se något, men då kan de se med blodprover om hcg stiger som det ska.
    Jag fick en vänte tid på 3 veckor.. tyckte det var såå långt dit.. men nu är det måndag snart..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Abrakadabra skrev 2010-02-18 07:57:34 följande:
    Vad skönt att du får komma in redan om två veckor, trifolium. Jag tyckte att väntan på vul gick förvånansvärt snabbt. Tycker för all del att det har gått förvånansvärt snabbt fram till nu också. Nu ska vi plötsligt gå på förlossningsförberedande kurs m.m.
    vad hände efter man hade varit på det första vulet? blir man "avskriven" från RPC då eller?
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Abrakadabra skrev 2010-02-18 13:38:25 följande:
    Japp, det enda som återstår är att man ska skicka in ett papper när barnet är fött.Sen är man förstås välkommen tillbaka för ev. syskonförsök med fryslortar.
    Ok.. så när man varit där så kan man ringa sin BM å säga att man är gravid då å skriva in sig där?
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Abrakadabra skrev 2010-02-18 15:54:21 följande:
    Absolut, det var så jag gjorde. Kändes lite vilset
    DÅ gör jag det på måndag
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan

    Hej tjejer.. här är jag efter att ha varit dator fri ett par dagar..  I helgen så var vi upp till svärföräldrarna å hade det trevligt och bra.  Nu är jag åter på jobbet å ska jobba nätter denna veckan, se hur det nu kommer att gå - är ju så trött hela tiden. Jag får känna mig fram helt enkelt.
    Illamående som kommer å går, men jag kan tygla det rätt så bra om jag äter, kommer ungefär varannan vartredje dag så det är överkomligt änsålänge..

    Igår kväll så var det ingen bra dag.. jag bara grät å grät å grät... när jag gråter nuförtiden så går det inte att få stopp på det.. det bara kommer mer å mer..  känner mig helt förtvivlad då.. det kan räcka med att sambon säger nått som jag tycker låter dumt/elakt ... vi har "krockat" nu 2 dagar på raken så det har varit lite jobbigt.. måste bero på mitt humör som åker upp å ner hela tiden samt att han har jobbat mycket å är trött..  men jobbigt är det .. för ibland så känns det som om han inte förstår el vill förstå för den delen.. 

    Idag har vi iallafall varit å kollat på den lilla som gömmer sig i magen å som får mig att må som jag gör.. den var alldeles perfekt men huvud, ett stort pickade hjärta, ryggrad och säkert en massa andra saker som man inte såg.. 14 mm var den lilla å jag fick med mig 2st bilder hem som nu sitter på kylskåpsdörren så vi kan kika på vårt mirakel varje dag.. {#lang_emotions_heart}


    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan

    Grattis Nym till kanon reslutat..


    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
Svar på tråden RPC, Akademiska sjukhuset - Del 6