• Dorian Ertymexx

Sätt stopp för barnafödandet!!!!!

Jag orkar inte längre vara PK och hålla tyst för att inte göra andra arga, jag måste säga vad jag tycker!

Vi har ett stort problem i Sverige som kostar oss massa pengar och skapar stora problem i vårt annars så trygga Sverige, och det är barnafödandet. Vi släpper ut barn ur mammornas magar som om vi hade hur mycket pengar som helst, när vi faktiskt inte har råd med det!

Varje barn kostar många miljoner kronor per år att fostra, nära, undervisa och ge utbildning, de ska ha gratis tandvård, som vi vuxna svenskar inte får, och en hel massa andra privilegier. Det är pengar som de redan födda behöver långt mer, såsom pensionärer, sjuka och redan födda arbetslösa.

PK-maffian och barnkramarna kommer säga att jag bara är misoneonatal, pedofob eller barnfientlig, men det kallar man ju alla numera som kritiserar den problematiska familjepolitiken! För det är ett FAKTUM att politikerna blundar för problemet, och rentav uppmuntrar till barnafödande i en tid när vi inte har resurser för de redan födda!

Det handlar inte bara om resurser, det handlar om att värna de redan föddas kultur också! Det är ingen hemlighet att dagens unga inte tar till sig så mycket av redan existerande svensk kultur, utan de skapar egna kulturella sfärer som de tycker ska konkurrera med och ersätta gamla svenska värderingar och kulturformer! Hur många unga går på logdans eller dansbandsafton? Hur många går på discon som spelar amerikansk blip-blop-musik? Unga är dessutom oftare feminister, queera och andra konstiga livsstilar, som inte passar ihop med den svenska kärnfamiljen och dess värderingar.

Det är heller ingen hemlighet att unga står för en majoritet av både våldsbrotten och stölderna. De drar runt på stan och rånar äldre. Hur många medelålders eller pensionärer har vi hört talas om som rånar yngre människor? Inga!

Man tycker att de borde vara tacksamma som får födas i det här landet, men istället gör de revolt och ser ned på de som levt här längre. Sådant borde inte tolereras!

Här kommer en länk från norge om hur hemskt det är med barn och ungdomar:

www.ungaedumma.duh/kobajs&nonsense.pdf

• Svar på tråden Sätt stopp för barnafödandet!!!!!
  • deus ex machina

btw, glömde...
    gnäll inte på barnaskaparna, de som väljer att följa sin natur.

skyll på samhällsstrukturen istället.

• BeyondBorders

Haha, tror jag garvar ihjäl mig! Du kan ju inte vara seriös för fem öre! För inte kan du vara så dåligt insatt i samhällsekonomi att du inte vet att det är våra barn som kommer jobba och försörja oss? (Nej jag har inte läst hela tråden utan bara TS första inlägg)

Borde det vara skottpengar på gamla och handikappade som också tar en massa resurser då kanske? En utvecklingsstörd/ gravt handikappad med assistans dygnet runt, räkna själv på vad det kostar, och detta är pengar som vi inte får tillbaka eftersom de ofta inte kan jobba ens i framtiden! De gamla som kostar oss en väldans massa pengar pga att de ramlar och bryter lårbenshalsen m.m...?
    (nu var jag inte seriös med att det borde vara skottpengar på dessa människor, jag hoppas att ni förstår det! -alla har rätt att leva och de som behöver hjälp borde vi hjälpa anser jag, men det var ett exempel på kostnader i dagens samhälle, appropå TS anmärkning på att barn kostar pengar, ironi var det!)

De vi föder nu kommer iaf att jobba in pengar till staten och oss, de kommer att föra vårt samhälle framåt, och det behövs med tanke på hur vår befolkningspyramid ser ut!

• kar0liiinan

oj guh jag blir rädd när jag läser detta. Finns det så konstiga människor? Inte konstigt att typ Hitler har funnits när det finns människor som skriver såna här inlägg på en "barnsida". Sverige kan ta hand om alla barn.. Vi lever inte i Kina direkt och är inte överbefolkade. Hoppas du TS, aldrig får några barn för de tycker jag synd om.
    "hur många medelålders eller pensionärer har vi hört talas om som rånar yngre människor" skriver du, så okej för 50 år sedan var det pensionärer som var de som gjorde dumma saker? Och jo dagens ungdomar går inte på logdans osv för samhället UTVECKLAS, vi tar in nya intryck från övriga världen där ibland musiken.

• Dorian Ertymexx

deus ex machina skrev 2009-12-08 18:02:04 följande:

inte mitt heller, så sluta straffa mitt pseudobarn- det får snart gå till BUP, och det vill du väl ändå inte? xDvi vet ju inte hur läget ser ut om 15-20 år, när det är dags för millenniumkullen att skeppas ut till gruvorna.jag tillhör curlinggenerationen, och ingenting har varit curling med min uppväxt. jag har arbetat och gjort rätt för mig.jag menar. om de hade resonerat som du gör för 20-30 år sedan, hade du inte existerat.vi måste ju bättra på och stärka samhället, inte selektera vem som har rätt till att leva, och vem som inte förtjänar ett liv.
    Nej, men vem lider av att inte existera? Och vi måste ju ta situationen som den är NU! Det fanns ingen sådan massavling för några årtionden som det finns idag - det är idag som vi närmar oss en kris, medan politikerna blundar för problemet!
  • Dorian Ertymexx

deus ex machina skrev 2009-12-08 18:02:48 följande:

de som föds idag kommer också att komma förbi stadiet 'snylta-på-skattebetalarna', precis som pensionärerna och föräldrarna gjorde.
    Problemet är att det föds fler än det behövs, vi har redan fler arbetslösa än vi behöver! Vi måste ha ett födslostopp tills vi kan ta hand om de medborgare som redan är födda!
  • Dorian Ertymexx

deus ex machina skrev 2009-12-08 18:03:16 följande:

btw, glömde...gnäll inte på barnaskaparna, de som väljer att följa sin natur.skyll på samhällsstrukturen istället.
    Jaha, så vi ska anpassa vårt samhälle, vår kultur, efter folk som inte ens finns än? Du tror inte att de kommer att ta över samhället och göra oss då medelålders till en förtryckt minoritet kanske? Vi vet ju hur ungdomskulturen ser ut!
  • Dorian Ertymexx
    BeyondBorders skrev 2009-12-08 18:04:28 följande:
    Haha, tror jag garvar ihjäl mig! Du kan ju inte vara seriös för fem öre! För inte kan du vara så dåligt insatt i samhällsekonomi att du inte vet att det är våra barn som kommer jobba och försörja oss? (Nej jag har inte läst hela tråden utan bara TS första inlägg)Borde det vara skottpengar på gamla och handikappade som också tar en massa resurser då kanske? En utvecklingsstörd/ gravt handikappad med assistans dygnet runt, räkna själv på vad det kostar, och detta är pengar som vi inte får tillbaka eftersom de ofta inte kan jobba ens i framtiden! De gamla som kostar oss en väldans massa pengar pga att de ramlar och bryter lårbenshalsen m.m...?(nu var jag inte seriös med att det borde vara skottpengar på dessa människor, jag hoppas att ni förstår det! -alla har rätt att leva och de som behöver hjälp borde vi hjälpa anser jag, men det var ett exempel på kostnader i dagens samhälle, appropå TS anmärkning på att barn kostar pengar, ironi var det!)De vi föder nu kommer iaf att jobba in pengar till staten och oss, de kommer att föra vårt samhälle framåt, och det behövs med tanke på hur vår befolkningspyramid ser ut!
    Det hade varit sant om det inte varit så att nyfödda kostar mer än de bringar in i statskassan. Speciellt om de blir för många så att de inte kan få jobb; OM de vill jobba, vi kan ju se idag att ungdomar knappast är vidare arbetsglada va! De kommer direkt ur gymnasiet, kan knappt tala ordentlig svenska, har inte brytt sig om att lära sig vuxenkulturen, men tror att de ska få värsta högavlönade jobben, och får de inte det snyltar de hellre på oss äldre!
  • Anton Chigurh

deus ex machina skrev 2009-12-08 17:53:45 följande:

OM jag någonsin får kid, ska det heta William eller Mary-Jane
    Får jag i all enkelhet föreslå att du döper ungarna till Dorian eller Doriana. Klingar så fint tycker jag.
  • deus ex machina

okej, om det nu stämmer, varför ger vi asylsökande ett jak-ande?

snarare borde vi ha invandringsstopp än barnafödarstopp.

eller du kanske vill ha fler downs-barn än det som redan föds? (/nej jag har inget emot downs) för efter 35 löper kvinnan högre risk att föra ett barn med kromosomfel, än de som föder mellan 20-30.

malmö, göteborg och stockholm är populära städer att flytta till och bosätta sig i, just för att det finns jobb, det är centralt och allt finns.
    det är överbefolkade städer, men utanför, på landsbygden finns det en hel del bostäder som bara står tomma.

och det finns en hel del skitjobb kvar, tro mig. på mitt företag som hanterar kundtjänst och support till sveriges största tripple play-företag, tar in ca 40-50 nya anställda per månad. och kanske 10% säger upp sig själv eller blir uppsagda inom loppet av 3 månader.

det finns jobb. drömjobben är dock svåra att hitta, eftersom många stora bolag går i konkurs eller drar in på personal.

om du ska skylla hela härvan på nån, skyll på USA.

• Dorian Ertymexx
    kar0liiinan skrev 2009-12-08 18:05:14 följande:
    oj guh jag blir rädd när jag läser detta. Finns det så konstiga människor? Inte konstigt att typ Hitler har funnits när det finns människor som skriver såna här inlägg på en "barnsida". Sverige kan ta hand om alla barn.. Vi lever inte i Kina direkt och är inte överbefolkade. Hoppas du TS, aldrig får några barn för de tycker jag synd om. "hur många medelålders eller pensionärer har vi hört talas om som rånar yngre människor" skriver du, så okej för 50 år sedan var det pensionärer som var de som gjorde dumma saker? Och jo dagens ungdomar går inte på logdans osv för samhället UTVECKLAS, vi tar in nya intryck från övriga världen där ibland musiken.
    Är vi inte överbefolkade? Så hur förklarar du att vi har en enorm arbetslöshet då? Att vi inte har pengar nog att ta hand om gamla och sjuka som bott i landet i decennier, eller ens pengar att ta hand om alla barn och skolor? Ska vi då bara släppa in en hel våg av nya barn bara för att politikerna inte kan sätta stopp för "mammakulten"? När tycker du att det räcker, när samhället kollapsar?
Svar på tråden Sätt stopp för barnafödandet!!!!!