Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Inte okej att ge säng/kläder som julklapp!?

Klart att du kan köpa säng till honom, det är perfekt! speciellt när han är så liten så han inte förstår något ändå.

vill dock komma med en reflektion från när jag var liten. Jag fick nämligen en ny cykel när jag fyllde tio i present. Jag var förstås jätteglad över min cykel men samtidigt kändes det lite som att det var en sån grej man behöver (cyklade ju till skolan, fotboll osv) och då när den kom som present hade jag lite känslan aatt jag fick mindre i födelsedagspresent än vad jag annars skulle fått. Tror inte mina bröder fick cykel i present tex.

Det här är ju förstås fånigt men så jag kände när jag var tio. Så med äldre barn och framför allt syskon kanske det är viktigt att inte ett barn får de praktiska sakerna som present medan de andra barnet får dem när de behövs, tex beroende på när man fyller år på året.

• Alexi

Fast grejen är ju att jag visste att jag skulle få en cykel eftersom jag behövde en stor cykel då. Så hade jag inte råkat fylla år den tiden på året hade jag ju fått en cykel ändå...

chrissandra skrev 2009-12-07 09:46:40 följande:
    Hade jag fått en ny cykel när jag var fyllde 10 år hade jag varit överlycklig!
Svar på tråden Inte okej att ge säng/kläder som julklapp!?