• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • Vanillie

Än har det inte hänt nått här! Lite ont i ljumsakrna men det är allt!
    Idag ska vi montera ihop sängen!! Måste ju göra nått medans man väntar!

Vecka 40 nu!!
  • Fru Orange

Vanillie: Ingen tröst men det tog två veckor efter att slemproppen gått när jag fick min äldste son innan han behagade titta ut ...

sol: Jag vet inte hur du räknar men jag får det till 11 dagar om jag ska räkna på den 17:e ... Vår BM räknar 7 dagar eftersom hon går efter rutin-UL , så om 6 dagar åker vi ner till stan även om inget har hänt och bor på hotell fram till nedkomst. Så får man hoppas på att det inte dröjer alltför länge - jag är ju lite hemsjuk jag.

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • septemberängel

Hej mina vänner..

Nu är han här vår son så fin och underbar!! Den 4/2 tittade han ut till oss, efter 3 dygns kraftiga värkar fick jag en hinnsvepning sen tog de 6½ timme innan han var ute.. Helt overkligt och fantastiskt!!

Har inte hunnit läsa i kapp, hur går de för er andra?? har jag missat några bebisar?

Hoppas ni alla mår bra och att bebisarna tittar ut snart!!
    Kramisar från oss nu ska här mysas..

• Fru Orange

Grattis septemberängel {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}
    Vad skönt att höra att allt har gått bra!!! Mys på nu {#lang_emotions_heart} Kramar

• Lycka1012

Grattis septemberängel!! Vad härligt att ha sitt lilla mirakel i famnen till slut! Vad heter han? Stor kram till er båda!

Fru H; Du har helt rätt i antalet dagar. Jag har hela tiden uppe graviditetsuträkningen på niomånader.se, och där räknar de även dagen man är på. 10 dagar idag då

Vanille; Hänt nåt nytt?

• Vanillie

septemberängel: Åh grattis!! Gud vad härligt att han är ute!! Blirl ite smått avis!!

Nu är man inne på övertid!
    Här har jag haft mensvärk och ont i ljumskar och bak i ryggen  hela natten men inget mer! Trodde igår kväll att det kanske var på gång men det blev aldrig intensivare utan höll sig på samma nivå hela natten och nu är det borta! Blir så less!! Vill föda barn nu! Vill ha förlossningen gjord så att jag kan slippa och och vara nervös inför den!!

Men jag får väl se fram emot ul:et imorgon istället!

Vecka 40 nu!!
  • Semlan10

Grattis Septemberängel! Låter tufft förstås med 3 dygn men huvudsaken är ju att det går bra.

Jag har börjat känna lite molvärk/förvärkar igen men det är inte så kraftigt. Men man kan ju alltid hoppas

• Fru Lycklig
    Åh Grattis Septemberängel! Vad skönt att äntligen få träffa er älskling!

Här händer det ingenting... Har haft ett par kraftiga värkar på kvällarna, men sedan har natten varit lugn och en ny dag börjar. Imorgon blir det T-UL och diskussion om, när och hur det blir igångsättning, hoppas jag.

Vanillie: Lycka till på UL imorgon. Vilken tid?

BF:
    26/1 -10 Septemberängel Pojke född 4/2
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt. Pojke född 14/1 2010
    14/2 MissLillis
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9), Sol78
    +7, undrar hur länge vi får vänta på vår älskling...
  • Vanillie
    fröken lycklig: Klockan 10 har vi tid! Och du? Spännande, hoppas att ni blir igångsatta! Kanske redan imorgon!

vera: Hoppas din molvärk betyder att nått e på gång!! Håller tummarna för det!

Fru hagelin: haha, ja det var ju inte särskilt hoppfullt då om du fick vänta 2 veckor efter slemproppen lossnat! Men lite hoppas jag ändå!

Idag har jag gått flera timmar på IKEA. Hoppas det har fått bebisen att skynda på!!
    Vecka 40 nu!!
  • Fru Orange

Vanillie: Klart att du ska hoppas, de säger ju att några dagar efter slemproppen , jag tror faktiskt att jag är ett undantag som gick så länge .
    Jag vill också gå ut och promenera flera timmar... Men jag sitter i min fåtölj och syr mest hela dagarna, har snart sytt en fjärdedel av tavlan .

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3