• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • septemberängel

Vanillie: Stort grattis till fina Alice..

Vilka är de kvar nu i tråden?? börjar bli lite svårt att hålla koll på alla..

• Lycka1012

GRATTIS Vanille! Vilken liten sötnos!! Blev du igångsatt eller startade det av sig själv? Jag skrev in lilla Alice på listan Många kramar till er!

Nu är det bara Vera, MissLillis, Fru H och jag kvar

Vi var hos bm idag. SF-mått 36, hjärtljud 120. Mini har sjunkit och är nu ruckbar. Alltid nåt

BF:
    26/1 -10 Septemberängel Pojke född 4/2
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie. Alice född 9/2
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt. Pojke född 14/1 2010
    14/2 MissLillis
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9), Sol78

• Fru Orange

Om ett par timmar far vi ner till stan och så får vi se hur lång tid det tar innan "liten" behagar titta ut .
    Om jag inte kommer åt internet så LYCKA TILL nu Vera, MissLillis och sol!!!
    Skickar massa kramar ♥

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • Vanillie

Tack för alla gratulationer!
    Det startade av sig själv. Vi tänkte på söndag kvällen att vi kanske skulle ge "färdknäppen" en chans!
    Och kanske var det det som hjälpte för på natten hade jag ju jätte ont och slemmisen lossnade!
    Hela måndagen gick jag med molande värk i magen och ryggen. Och på eftermiddagen var den 1 kvart mellan värkarna.
    Sen framåt 8-tiden på kvällen började dom ta i ordenligt och det var 4 minuter mellan.
    Vi 24 var det fortfarande 4 minuter mellan med det gjorde verkligen skitont. Ringde förlossningen och förberedde dom på att vi var på gång.
    Sen väntade vi ändå en liten stund till och körde in först vid lite över ett.
    Då var jag redan 7 cm öppen så det var bara att gå in i förlossningssalen!

Sen var det jag och lustgasen fram till klockan 5 på morgonen då det var dags för att krysta!
    Men efter en helt sömnlös natt och ingen mat på 16 timmar så kan jag säga att krystarbetet var det värsta jag vait med om!
    Fick hålla på över en timme innan hon äntligen kom!
    Då hade jag bönat och bett BM om att plocka ut henne på annat sätt eller att till och med dra ut henne!!

Men till slut så gick det, och där var hon!! Så fin! Så ja, förlossningen gick jättebra och alla säger att det gick hyfsat fort också för att vara förstagångsföderska!

Alice
  • Semlan10

Vanillie, det låter ju som en väldigt bra förlossning. Och tänk att du redan var öppen 7 centimeter när du kom in

Jag är nyss hemkommen från Förlossningen efter diverse kontroller. Bebisen mår bra, hjärtljuden var bra och likaså mängden fostervatten, men den visar tyvärr inga tecken på att vilja komma ut... Jag är helt stängd fortfarande och livmodertappen ganska lång. Så om inget händer spontant innan dess så blir det igångsättning på söndag (41+2). Är jag fortfarande "omogen" då varnade läkaren för att det kan ta ganska lång tid, typ ett par dygn... Det känns iaf skönt att veta att det snart kommer sätta igång på ett eller annat sätt!
    Antibiotikan verkar börjar få effekt på min eländiga böld, den gör fortfarande ont men jag tror den ändå är på tillbakagång, hoppas den försvinner ännu mer till på söndag!

• MissLillis

Vera vad segt....... hoppas du nu "mognar" snabbt.

Idag var jag hos BM, SF mått var 32, ska bli väldigt intressant på måndag (TUL) att se om han verkligen är så liten som magen tyder på. BM kollade om han låg neråt idag eftersom jag var lite orolig... måste ha skrämt Harry då hjärtljuden då plötsligt låg på 160... hade dock gått ner till 150 någon minut senare. Min BM tog in en "äldre" BM som också kollade att Harry låg rätt. Hon sa att han var fixerad och hon kände att jag hade en bra bäckeningång vilket borde tyda på att utgången också var bra... alltså lättare förlossning {#lang_emotions_laughing}, lät ju väldigt bra.

Ha en trevlig helg och hoppas på en bebis i alla fall.

Nu ska jag äta en semla {#lang_emotions_laughing}.

• Lycka1012

Vanille; Hur går allt hemma med lilla prinsessan nu? Fungerar amningen? Har du ont? Har varit inne i ditt galleri igen och tittat på lilla underverket, hon är sååå söt!!

Vera; Stort lycka till imorgon vännen! Vilken tid ska ni vara där? Då blir det iaf bebis under de närmsta dagarna Tänker på er! KRAM

MissLillis; Hoppas allt ser bra ut med Harry på måndag. Även om han är liten så växer väl magen och det har man ju hört är det viktigaste. Mitt SF-mått i torsdags, v.39+0, var 36.

Här har jag fått bruna flytningar idag! Inget slem, ingen "propp" och inga värkar, men nåt verkar ju vara på G iaf Vi får se hur det utvecklar sig... Gaaah!

• Vanillie

sol: TACK, ja visst är hon söt! Såklart !
    Jo det går bra här hemma med henne. Jag började amma fast min tanke var att flaskmata. Men trycket på BB var för hårt. Klart man ska amma!!
    Hon äter konstant känns det som. Och kräks! Så ibland undrar jag om hon äter för ofta men dom säger ju att det inte ska vara några problem med det och att dom kräks upp överflödet bara.

Men efter att hon suttit som en igel på mitt bröst i natt fram till klockan 3 testade vi att ge henne napp istället. Den slank in och satte sig som berg! Så det var poppis!

Men nu oroar jag mig för att hon inte länge känner samma sug för att ta  bröstet. Och här finns mjölk i överflöd kan jag säga! Det rinner ur mig hela tiden!
    Inatt när jag gick upp på toa tex kände jag hur det rann längs benet. Antog att det var blod, men efter en närmare granskning så var det bröstmjölk som rann längs min kropp!!

Jag fick ju ett par stygn i underlivet efter förlossningen så man är ganska så öm. Har jätte svårt för att sitta ordentligt och att gå på toa och göra "nr 2" har jag inte vågat ännu!!

Men alla besvär är kära besvär för hon är värd varenda ett!! Vi går bara runt och njuter av henne här hemma!
    Tittar på henne, klappar på henne och gullar med  henne!!

miss lillis: hur gick TUL??

FRU HAGELIN: Lycka till nu!

Alice
  • syssling

Vanillie va duktig du är som ammar fast du hade andra planer! Eftersom det låter som att du har mjölk i överflöd vill jag tipsa om att sjukhusen är jätte intresserade av att köpa mjölk från mammor som har för mycket. Sedan kan jag rekommendera amningskupor från Medela som finns att köpa på Apoteket. Dessa är i plast som man praktiskt kan stoppa i BH:n med en liten hällpip så att man kan ta tillvara på mjölken.

Jag känner enorm tacksamhet mot alla som donerat/sålt mjölk så att vår lille son kunde få det när han kom för tidigt. I Sthlm kan man kontakta SÖS om man är intresserad av att donera/sälja.
  • MissLillis

Sol, då kanske det är på g {#lang_emotions_laughing}.

Vanillie, när vi var på föräldrarkursen på BB fick hon det att låta som om "att det var helt ok att amma", hade tänkt räcka upp handen och säga att jag tror det är tvärt om att det är de som inte vill amma som har svårt att "få förståelse" för det.

Igårkväll var Harry och jag på tjejparty middag, tänkte att det skulle sätta lite fart men inte. Verkar inte som han tänker komma på sin planerade dag....... Imorgon ska jag på TUL och sedan fotbehandling, så då får han vänta tills på tisdag.

Ha en trevlig alla{#lang_emotions_heart}sdag........väntar på en liten present... men har fått reda på av sambon att det är köpmännens påhitt {#lang_emotions_undecided}.

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3