• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • MissLillis

Fru Hagelin, idag har jag garderat mig och har date med min "kompis" arbetskollega som jobbar på en annan avdelning. Mina arbetskollegor har däremot ordnat fika på eftermiddagen {#lang_emotions_laughing}.
    Igår kom en kollega (som jag inte ser så ofta) och bara skrattade när hon såg hur mycket magen växt {#lang_emotions_smile}, den pekar rätt ut, kontigt att man inte trillar framåt.

Igår satte vi upp två hyllor i Harrys rum..... så nu är det bara han som fattas {#lang_emotions_laughing}.... och så en fin ljusslinga kanske {#lang_emotions_wink}.

• Semlan10

MissLillis, vad skönt med sista dagen på jobbet!

Septemberängel, det var fina namn alla 3. Särskilt Oliver och Vilmer! Kanske inte så mycket hjälp

Undrar om det är några förlossningar på gång nu? Eller kanske redan avklarade?!

Här händer ingenting... Tänk om man iaf kunde få se lite slempropp för att inge hopp om att bebisen faktiskt tänker komma ut..

• Herr Hagelin

vill bara göra en undersökning.

hur många här tycker att pappan INTE har rätt att va på förlossningen.
    det är enbart  kvinnan som  avgör om mannen har rätt att va me om sitt barns födelse eller inte.  killen har noll talan???
    eller för att citera en kvinna i en annan tråd.
    "han kan va med när han kan föda barn"

hur många tycker att pappan har rätt att va med om sitt barns födelse.

bara nyfiken hur många av varje vi har här i tråden..
    va ärlig. ingen kommer få skäll..

ta inte livet så allvarligt, du kommer ändå inte härifrån levande.
  • MissLillis

Herr Hagelin, tycker absolut pappan ska vara med..........men kom på ett men........ om jag var typ 18 och inte var tillsammans med pappan (eller egentligen aldrig varit), skulle jag nog kanske vara tveksam till att ha med honom (eller om man blivit lämnad av barnets pappa tidigt).... men har aldrig varit i en sådan situation........
    Enkel fråga men blev lite komplicerad när jag började tänka {#lang_emotions_undecided}.

Ikväll misshandlar min son mig {#lang_emotions_wink}. Försöker fylla i försäkringskassans planering, insåg att imorgon var sista dagen om jag vill ha pengar från imorgon....... och samtidigt håller killen på att sparka sig ut genom magen. Nu har jag slutat jobba så nu kan han komma {#lang_emotions_laughing}.

• Fru Orange

Det är lugnt i tråden nu ... Är ni inne och föder allihop???

Vi var hos BM idag, sista besöket som gravid... Nästa gång vi ses är det som BVC-tant .
    Alla värden var jättebra, hjärtljuden låg på 160 idag så nu sa till med BM att det är en tjej {#lang_emotions_sunny}.

På fredag åker vi ner till Östersund om inget har hänt innan och då ska vi infinna oss på förlossningen för en undersökning och sen får vi rekvisition till hotellet. Sen är det bara att checka in och vänta på att "liten" ska komma ut...

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • Semlan10

Ingen förlossning här inte... Jag har fått tid för UL på fredag, då ska de bedömma när det är lämpligt att igångsättning sker. Troligtvis inte samma dag sa de även om jag kommer vara 41+0 då. Mer sannolikt till helgen eller början av nästa vecka... Om det nu inte kommer igång av sig själv innan dess.

Det som jag trodde var hemorrojder visade sig inte alls vara det, utan en böld (visst låter det mysigt?!). Borde ha fattat det med en gång eftersom den sitter på "fel ställe", en bra bit ovanför ändtarmsöppningen. Den sitter precis fel och gör helt sjukt ont (kan knappt sitta, sova är inte heller lätt), så idag jag gick till läkaren. Som käckt konstaterade att "sämre tajming kunde det knappast vara" med förlossningen så nära inpå. Sen konstaterade han att bölden var för omogen att tömma, att den kommer göra väldigt ont under förlossningen, och så skrev han ut lite antibiotika. Med lite (mycket) tur försvinner den av sig själv, annars måste den tömmas om några dagar (ber om ursäkt för alla äckliga detaljer!). Om en vecka skulle det troligtvis vara ok sa han, men min förlossning sker ju antagligen innan dess. Jag har inte varit särskilt orolig för förlossningsmärtan tidigare, men nu med detta elände som gör galet ont innan det ens har börjat något känns det lite mindre kul.. Det här var liksom droppen... {#lang_emotions_yell} Kan inte någonting någon gång bara vara okomplicerat?? Jag tror jag ska baka en kladdkaka för att trösta med mig nu..

Herr H, under "normala" förhållanden är det klart att pappan ska vara med på förlossningen. Men om han t.ex. inte har en bra relation till mamman och hon inte vill ha honom där så tycker jag inte att han har en automatisk rätt till det, det är ju trots allt hon som ska föda. Och man bör ha med den person som kan stötta bäst, tycker jag. Förhoppningsvis är det pappan!

• Fru Lycklig

Hej!
    En liten snabb rapport från BB...  
    I måndags 8/2, kl.23.15 kom en stor kille ut efter akut kejsarsnitt... Han vägde 4325 och är 55 lång. Alla mår bra efter omständigheterna. Vi kommer att bli kvar på BB ytterligare några dygn. 

Jag skriver gärna om allt när vi är hemma igen.

Hoppas snart det blir fler barn i tråden! Lycka till alla som är på gång! 

Det är så fantastiskt att äntligen få se sitt underverk och hålla den i famnen.

Kram till er alla!

Äntligen har han kommit!
  • Lycka1012

Fröken lycklig; Grattis till er lilla kille!! Åh vad jag längtar efter att hålla vår lilla prns i famnen nu Skönt att ni mår bra trots att det blev akut snitt. Du får berätta mer sen när ni kommit hem. Stor kram till er båda!

Vera; Aj vännen, låter inte alls bra. Räckte det inte med din jobbiga foglossning? Är det på sös du ska göra UL?

Fru H; Vi andra har ju vetat att det är en tjej hela tiden Härligt att allt såg så bra ut idag! Är lillan fixerad nu? Så då kan ni om ni har otur få bo på hotell i två veckor och vänta? Eller sätter de igång dig snabbare?

Septemberängel; Har ni bestämt er för något av namnen? Jag tycker alla tre är fina, men om jag ska välja ett blir det nog Oliver. Går allt bra hemma? Gosar och ammar mest hela tiden eller?

Imorgon ska jag till bm. Hoppas mini har fixerat sig nu så man känner att det har tagit ett steg framåt iaf. Går i i v.40 imorgon

• Fru Orange

Fröken Lycklig: Åh, grattis till er pojke! {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower} Det låter som om ni mår bra nu, skönt att allt slutade lyckligt!!! Vi andra går ju bara och längtar {#lang_emotions_sunny}.

sol: Eller hur! Nix, liten är ännu inte fixerad men mera fixerad än för en vecka sedan , hon sa att h*n har sjunkit ännu längre ner.
    I Jämtlands läns landsting räknas tydligen en IVF-graviditet som vilken graviditet som helst så det blir inte någon igångsättning efter vad jag har förstått på vår BM. Men sen vet man ju inte vad de säger på fredag på förlossningen.
    Det stämmer att vi kan bli fast nere i Östersund i två veckor men det hoppas jag verkligen inte!!! Fy så trist! Blir ju uttråkad hemma då jag inte kan göra något, så vad ska man inte bli när man inte ens ÄR hemma... Men som det har känts några dagar nu så borde liten i alla fall komma inom en vecka , så vi hoppas på det!!!

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • MissLillis

Fröken Lycklig, grattis till den stora grabben, hoppas ni alla mår bra.

Vera, gu vad jobbigt det låter.

Fru Hagelin, kommer ni ha tillgång till dator under hotellvistelsen?

Igår kväll var Harry väldigt aktiv och tror han snurrade runt, för nu känns det som han ligger annorlunda. På fredag ska vi till BM så jag hoppas han fortfarande ligger nedåt.
    Idag har jag haft min första lediga dag {#lang_emotions_laughing}, hade sovmorgon till 10 och sedan har jag putsat våra monsterfönster (kallade killen som skulle sätta upp persienner dem) i vardagsrummet, frostat ur frysen och lagat lite mat som jag ska frysa in.
    Imorgon kanske man skulle käka praliner i soffan..........

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3