Inlägg från: Jen nifer |Visa alla inlägg
  • Jen nifer

LCHF

minnapinna skrev 2010-02-25 21:26:10 följande:
    jen nifer,tack!
    man får hitta sina knep tror jag :D
     för att svara på din andra fråga ska de gå bra att ta bort kolhydrater trots amning, om du skulle märka att ditt barn börjar ogilla mjölken eller blir konstig i magen är de ju bara tillföra lite mer kolisar :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Pearl skrev 2010-02-25 21:42:56 följande:
    Pratade med en väninna nu ikväll och berättade att jag hade börjat med lchf. Hon sa att hon hade en arbetskamrat som också höll på med det och hon sa att det inte är en diet för att gå ner i vikt. Har jag missuppfattat det hela eller? Jag har ju börjat med detta för att jag behöver gå ner i vikt. Känner mig lite nere nu för jag trodde och ville verkligen att detta skulle fungera. Känns inte som någon mening att fortsätta om jag inte går ner något.
    jag har ingen övervikt, men har ändå gått ner 7kg på 1-1½ månad och tappat nästan 10cm i midjemått :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Lumut skrev 2010-02-25 21:13:27 följande:
    Så nu är jag tillbaka! Fick en svacka på sisådär en vecka...usch kände mig ledsen och svullen. Mycket bättre med LCHF kosten. För magen också tack vare lembasbröden med fiberhuski;) ett tips om ni blir tröga..hihi Har iallafall storhandlat massa bacon och imorrn ska jag gå till närmsta affär och köpa storpack ägg! Detta ska följas bättre..för nu har jag m'rkt min fallgrop..det är i slutet av månaden när pmsen komme roch ekonomin tryter..haha ingen bra kombo! Så idag gjord jag tacopaj..äggbotten, fläskfärs, klickade ut cremiefreiche, massa ost och hackad färsk tomat- YUMMIE perfekt fredagsmysmat med familjen ;)
    hur gör du äggbotten?? :D Lät mumsigt
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Penno skrev 2010-02-26 09:50:16 följande:
    Gjort lembas bröd nu för andra gången. Denna gång på philadelfiaost istället för majonäs men de är inga höjdare för mig. Jag tycker de har för mycket ägg/ost-smak. Blev så besviken då det är så många av er här som gillar dessa bröd. Jag trodde att om jag byter ut majonäsen så kommer de kanske bli toppen, men inte det :(   Nää, tacka vet jag Airams LCHF limpa, den är helt klart godast hittills av de som jag bakat. Ett bröd i min smak :)
    jag gillar inte äggsmak och avskyr oopsies, men mina smakar inte alls ägg. Vad har du i dina lembas mer? Man kan variera i en oändlighet och jag har fått pröva mig fram.
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    numberone skrev 2010-02-26 10:21:41 följande:
    Oj, jag äter på tok för lite smör
    jag skulle aldrig kunna trycka i mig 50g smör till ägg, men alla är vi olika. Jag försöker få i mig de på andra sätt istället :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    numberone skrev 2010-02-26 10:29:21 följande:
    Jag äter nog knappt 50 gr på hela dagen
    är samma här, men jag käkar bacon och annat fett kött och får i mig via ost och sånt med så för mig behös de inte mer
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    numberone skrev 2010-02-26 10:45:04 följande:
    Jag borde nog testa att öka eftersom jag inte gått ner alls...
    ja jag ökade för 2 veckor sen när vikten stannat upp, o då började ja gå ner igen:)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Penno skrev 2010-02-26 11:31:26 följande:
    Hej! Jag gjorde efter detta recept: 3 ägg 3 dl riven ost 3 msk majonnäs 1/4 dl sesamfrö ½ dl linfrö 3-4 msk fiberhusk 2-4 msk kruskakli 2 nypor anisfrön
    jag har kanske 2dl ost istället, 2msk majonäs sen hälften hälften av fibrex och kruska-kli, en nypa linfrön. Jag får inte den känslan av att de är äggig konstistens eller så, men sen är ju smaken olika :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Lullisgirl skrev 2010-02-26 18:09:23 följande:
    www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=172 Gör din egen tacokrydda så slipper du alla tillsatsämnen. Om jag inte minns fel är det en massa kolisar i den färdigblandade. Det blir dessutom billigare att göra egen...om man en gång köpt hem alla kryddor. Jag har blandat en stor sats som jag satt i en gammal kryddburk, bara att krydda!
    är den verkligen lika god? ja älskar den färdiga nämligen, finns de någon sida där man verkligen får reda på hur många kolisar den färiga innehåller? jag byr mig inte om tillsatsämnena, men får ju inte innehålla för mycket kolhydrater
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Flapper skrev 2010-02-26 18:41:45 följande:
    Någon som har lite tips på vad man kan äta för snacks. Jag har ju blivit av med mitt sötsug men att äta lite chips framför tv:n lockar fortfarande. Vad kan jag äta istället? Det behöver ki inte likna chips men något gott är ju trevligt att käka när de andra ger sig på den stora skålen...
    förra helgen gjorde vi gurk och morots stavar med hemmagjord dipp, gräddfil en med tacokryddning och en med vitlök och gräslök.

Ikväll har jag för första gången ätit choklad, 86% och gud vad gott. 2 stora rutor som betyder ca 4 kolhydrater. Absolut värt det :) Efter 2 rutor var jag nöjd.
    Mollys & Minnas mamma
Svar på tråden LCHF