Inlägg från: Tiger Af Lilja |Visa alla inlägg
  • Tiger Af Lilja

LCHF

helt klart LYCKADE frallor är  så lycklig att man har ett bröd..

receptet här kommer då LCHF frallor

Du behöver:

50 g Apetina eller dylik "feta"
    1 dl Turkisk yoghurt
    1 ägg
    2 msk fiberhusk
    2 tsk bakpulver
    1 msk kruskakli
    ½ tsk linfrön
    en nypa havssalt

Mosa osten väl. Tillsätt yoghurt och ägg och rör ihop noga.
    Tillsätt bakpulver och fiberhusk,kruskakli,linfrö och salt och rör noga igen.
    Låt degen svälla 10 minuter.
    Rulla ca 6 små bullar och lägg på bakplåtspappersklädd plåt.
    Baka ca 20 minuter i 200 graders ugn. Låt kallna helt på plåten innan du rör dem.
    garnera frallorna med linfrö eller hackad mandel om du vill innan du bakar.

• Tiger Af Lilja

Jag vet ej hur mian resultat är under  min första gångna vecka då jag fått cellgift en vecka sedan för ett utomkveds har har blödningar så jag är svullen som en boll.. jag kan först efter en månad md lchf beräkna viktnedgång/mäta  eftersom jag är svullen nu..

• Tiger Af Lilja
    Angående choklad har jag njutit av mörk choklad Linds´s, Marabous premium eller Anthon Berg mellan 72%-90% choklad är det.. och har gjort det dom gångern jag kört med gi/lchf också. Har ej sabbat min viktnedgång alls. Ibland gjorde jag egna gottesaker med rå kako.
  • Tiger Af Lilja

Jag är förvirrad och chockad antingen har min våg flippat ut totalt eller så har jag haft mass vätska i kroppen jag började exakt 8 dagar sedan vågen står på - 10 kg :o

fast jag har dock bara minskat följande:

Mage -5 cm
    Armar-2 cm
    Midja -2 cm
    Bysten ökat +3 cm

Iallafall ser jag inte lika plufsig ut och ser smalare ut.. beror på vätskan jag jhaft tror jag.. vad tror ni?

• Tiger Af Lilja

Jag kollade igen och vågen är inte -10 kg (blev nojjig) vågen håller på at urladdas jag har gått ner ca 1 kg ska kolla hemma hos nån annan idag istället eller imorgon..min våg verkar inte riktig ge samma resultat trots man provar flera gångre i rad..

• Tiger Af Lilja

Någon som upplevt som hår tryck över bröstet ibland? Liknar hjärtklappnign fast ingen rusande känsla mest tryck.. jag har börjat svettas mer :S

Svar på tråden LCHF