LCHF
Elin äter du vanlig chokjlad då eller mörk choklad?
Elin äter du vanlig chokjlad då eller mörk choklad?
Topdog: nej min våg är ur balans den visade fel :(
vågar man utesluta mejervarorna under veckorna för att snabba på förbränningen?
Jag använde mycket rapsolja, är det dåligt? Läste att att det var okej..jag är förvirrad hade önskat att det gick snabbare, med gi rivstart gick det skitfort.
Imorgon ska jag inhandla kokosfett och olivolja, minska lite på grädde och mejeriprodukter nu i min rivstart!
läste nånstans att man ska ta en matsked kokosfett innan måltid ca 20 min innan, då det hjälper viktnedgången.
<gjorde spenatsoppa me ägg efter hela dagne iväg och tyvärr varit hungrig länge innan men gott var det
Jag är väldigt torr i munnen samt metallisk smak, kan det bro på ketos tro?
Idag blev jag sjuk förkyld ingen matlust har tvingat i mig 3 mål idag iaf.
Väldigt lite kollisar, hade i kokosfett i kaffet imorse första gången..
Jag går inte ner nåt, bara att det syns på kläderna liiiite grann och några centimeter här och var, men inte på vågen..
Lullisgirl: Jag minskade lite på mjölkprodukterna och lite på fettet, jag äter ju kokosfett i kaffe, steker i smör, smörsåser,beasåser,valnötter,fet fisk och sånt men jag äter inte över konsumtion av fett och nu har det börjat hända, jag har också jojobantat och tror också att det kan ta ett tag innan kroppen vill släppa som ovan skrev.
Jag äter t.ex en köttfärsbiff med beasås eller tonfisk och keso elelr varför inte lchf pannakakor med grädde och hallon, det sistnämnda en gång i veckan.
Däremot har jag druckit t.x pepsi max i helgen en del, samt ätit 2 askar läkerol och mörk choklad totalt och det går ändå neråt nu då jag minskat på överflödigt fett och mjölkprodukerna.
jga har fått mani på mina hemmagjorda köttförsbiffar med beasås äter bara det nästan
men till middag blir det lax med smörig löksås ska baka frallor senare också.. dock syndar jag choklad flera gånger i veckan den 86%a men jag har mian stund me kaffet och chokladbiten det är min lyx i varadgen liksom haha. Franyskorna äter ju en bit efter varje måltid. Choklad iaf mörk är ju hälsosamt för kropp och hjärna ;)
Tänkte också skriva att jag har ätir choklad och varit sugen hela tiden, så idag bakade jag kalddmums riktig mäktiga kakor 2 st och vräkte i mig just tanken var att jag ska rata choklad en tid över, och jag mr illa och det verkar funka.
Så imorgon blir det extra strikt ett tag!! längtar tills jag kan börja träna, är förkyld så inte så lämpligt nu.
Jag har märkt att min dotter ibland väljer mina alternativ t.ex så föredrog hon lchf pannakkor före familjens vanliga..
Hon äter hellre smör och ost än bröd. isånnafall helst knäckebröd.
Gröt och så äter hon gärna. Pasta liakså, men jag byter gärna hennes mot fullkornpasta eller dinkelspagetti istället. ibland byter jag ut hennes mannagryn mot korngröt osv..
Försöker också smussla i mannen i huset nyttigheter, som han oftast inte märker..
då berättar jag att det är hälften kornmjöl i t.ex (i pannkakor,våfflor,bröd)och han vänjer sig han med.
Jag älskar mina huskfrallor och är verligen inte i behov av vanligt bröd längre.
Känns skönt och kul att få fantisera ihop recept och hitta roliga recept på nätet också!
Rönnen: tror någon la in mitt recept här: www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html
Idag blev det ett glapp mellan lunch och middag på ca 6 timmar var vrålhungrig när jag kom hem nyss, slängde i ordning lchf frallor och ahde som hamburgerbröd till mian hemmagjorda körrfärsbiffar, hade massa gott i..mätt och belåten.. är dock sugen på nåt gott ikväll och chokalde får vänta snällt till helgen om nåt ska ske på vågen.
Några tips :)?