-
kan du beskriva hur du gjort lätt jätte gott=)jessica81a skrev 2010-01-20 11:45:41 följande:Kör igång med LCHF idag efter 2v med cambridgekuren Har precis ätit en supergod svamp o spenatlasange till lunch, där jag böt ut pastaplattorna mot kokta vitkålsblad..jättegott! -
tack så mkt=)jessica81a skrev 2010-01-20 12:01:38 följande:hacka 15 champinjoner + 1rödlök och en vitlöksklyfta,stek i smör..häll på 2dl grädde 2dl creme fraiche låt puttra. klicka i en ask philadelphiaost vitlök/örter och en ask keso..ev salt o peppar(jag tog 1/2 grönsaksbuljong). till sist en handfull färsk basilika. Varva såsen med vitkålsblad och bladspenat i ugnsform..på med riven ost och gratinera Supergod! -
någon som kan länka våran vikttråd den på ts e till denna tråden=)
-
hej alla min första dag igen efter break..
idag åt jag
frukost smoothies på ty grädde hallon
lunch kokt brocoli bregott och en röra
middag gjorde rulader på lövbiff med färskost i lite sallad champoiner och gräddsås
kvällsfika lite briost och te -
ni som använder cocosfett vilket använder ni??
-
hej all=)
2dagen nu på lchf siter just och äter min plocktallrik hehe
vad ska ni äta idag då?
ha en toppen dag -
som sagt lchf passar ju inte alla och jag önskar dig lycka till=)Matillin skrev 2010-01-21 15:19:25 följande:Hej tjejer, ser att ni kämpar på.Tänkte bara berättat att jag droppat lchf.Jag kände att det inte passade mig riktigt, och när jag inte hade gått ner någonting andra vecka så var det helt enkelt inte värt att fortsätta må skit längre och inte få något resultat dessutom.Dels hade jag ont i magen hela tiden, var trög i magen, och kände mig yr så till den grad att jag kände mig som en trafikfara ute på vägen. Dessutom pluggar jag nu 125% och jobbar lite på det så det funkar helt enkelt inte att ha en svamp till hjärna då tyvärr Jag har haft 2 fuskdagar nu och började idag med mitt gamla beprövade v-v igen.Jag tänkte däremot köra en variant där jag äter mer efter gi.Har blivit inspirerad av lchf dieten och lagar mycket mer grönsaker nu än jag gjort tidigare, så något gott har det fört med sig för mig.Så jag kommer fortsätta äta mindre kolhydrater men inte så lite som lchf dieten innehåller.Lycka till och hoppas att det funkar bra för er. -
hej alla
vårat matkonto blev ocks¨billiagare då vi inet köper massa skräp extra.
ikväll vart det falukorv dock enligt 5/100 sen till det gjorde jag stek vitkåltill manen och även blomkålsmos ja säger då det sååååå gott det vart korven gjorde jag i ugn med lök smör och zucchini lite ost mellan och bacon uppe på.
dock korv äter vi inte ofta men ibland gör vi det och nu när vi hittade en godkänd korv dock åt vi en liten för man vart så mätt av allt.
men bä'sta av allt min huvudvärk har inte kommit tillbax så det e verkligen skönt för mig=)
ha en toppen kväll själv ska jag lägga mig i soffan senare ta en kopp te ska dock testa med lite cocosfett i=) -
hej det va melkers falukorv från falun näringsvärde per 100g kolhydart 5g ochThe Kittycats skrev 2010-01-21 20:19:30 följande:Vad är det för korv, vilket märke alltså eller var köper du den?
20g fett köptes på ica.hej ja kålpudding e ju bra dock beror det på hur man själv gör sin när jag gjord emin kålpudding innan hade jag sirap uppe på och dte e ju no no nu hehe..WillElv skrev 2010-01-21 21:15:40 följande:Är kålpudding bra LCHF mat? Känns så sjukt när man läser inläggen.....ös på med fett, en rejäl klick smör, äkta majonäs, äkta grädda....är det verkligen så bra Jag äter dock alldeles för lite fett. Får för mig att jag inte går ner i vikt då. Men det är ju det som är hela grejen. Har faktiskt gått ner nästan 4 kg. på inte ens 2 veckor
dete svårt att ställa om sig att fett e bra. tar ett tag hehe. dock för mig hjälper fettet att inte vilja ha socker som jag e beroende av känne rmig mätt länge små äter inte=)men endå svårt för det går ju emot allt man annars lärt sig hehe -
ok jag försöker ingen npgon som vet våran vikttråd???
-
hej alla nu eman mätt efter middagen=)
ikväll vart det karre med eget kryddsmör och b.sås sen hade vi sallad och gurka till och även gjord ejag vinigrät och hade i tomat och lök sååå gott ..
det bästa jag tycker som ikväll om man hade ätit detta normalt had eman tex haft pommes eller nptt annat skit till och blivit äckligt mätt och bara jäst men inte nu jo jag e mätt men bra mätt hehe
va har ni ätit idag? -
hej alla allså fick min underbaraste efterrätt igår ja gjorde med ty grädde och sen i grädden hade jag lite sukrin och vanlij och vispade hade mer grädde än ty och sen hade jag tinade hallon hade det i och röde ihop allt in i kylen ett tag åhh så gott
idag tog jag skrämande bilder på mig så ja kan själv se skillnaden längre fram kunde inte heller låta bli att väga mig lol och mäta midjan men sk aigentligen inte göra det förens onsdag..
idag till frukost/lunch gick upp sent hade jag en bit ost och revbenspjäl med vitlökssås hehe ikväll ska vi göra egen pizza och pizza sallad och självklart ha lite efterrätt till då våran kolhyrat kommer vara låg idag då kan man unna sig efterrätt=)
ha en toppen dag -
godmorgon
kanon har gjort det nu hoppas fler gör det nu =)Flapper skrev 2010-01-25 07:35:47 följande:Startade den här: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051.htmlFör lite tips och peppning! Hoppa in och skriv er matlista för dagen så har vi allt samlat på ett och samma ställe!hej..En Liten Blå skrev 2010-01-24 21:48:05 följande:hej LCHF- kamrater!Hur har helgen varit och vad har ni stoppat i er?
ja lördagen va kanon det va en ganska normal lchf dag hehe och vi möberlade hela lägenhet utan att tjasfa eller bli trött helt otroligt haha
söndag ja då fyllde min bror år och vi åkte och firade honom gjorde smörgåstårta ja kunnde äta allt på under mellan men intre brödet gjorde dock ett lchf bröd och hade fyllningen på gott.dock serverades kladdekaka ej lchf men jag tog inget..
sen åt vi ute jag tod kött med grönskaer och sås och sallad funkade bra ,sen smakade jag på min mans uppfining på mat han gjorde en gryta med kött och en helt underbar sås till och fick puttra ihop sen hade han vitkål som han först förvältoch sen stekt guda gott allså hehe.. söndag va man trött dock men helt otrloigt ja kom upp nu på morgonen utan problem brukar vara trött hhehe nu ska jag äta frukost=)
ha en toppen dag -
lycka till och hoppas du får tillbax din energi=)Ogift Fru skrev 2010-01-25 11:14:46 följande:Trots strikt LCHF med bara kött och fett så har vågen pendlat upp och ner ett par kg i över en månad.Jag har varit otroligt trött under den här tiden och tror helt enkelt att min livsstil är alldeles för aktiv för att vara kompatibel med LCHF. Hur mycket jag än gillat känslan av att vara mätt utan att vara jäst, så går jag nu tillbaka till mitt gamla leverne. Orkar helt enkelt inte vara så trött längre. Lycka till till alla ni som hänger kvar! -
missade efter 10 sa dom nptt spec?