Inlägg från: sara1981 |Visa alla inlägg
  • sara1981

LCHF

Pixxi skrev 2010-02-14 20:22:38 följande:
    Valnötter innehåller 4 kolhydrater
    Aha, ok, då ska de väl inte vara något problem..{#lang_emotions_undecided}
    Men du kan ju göra ett försök att minska på mjölkprodukterna, ta bort de minst feta först!
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Filbunke skrev 2010-02-15 06:39:25 följande:
    Hallå där. Jag använder också Lchf-kosten, och har gjort det sen i julas. Jag har minskat ca 4-5 kg i vikt, vilket jag tycker är en normal viktnedgång...ja, ca 1 kg i veckan. Jag har mjölk i kaffet, jag äter mycket nötter såsom både hasselnötter, mandlar, paranötter och valnötter. Det heter ju Low Carb High Fat. Jag har dessutom unnat mig något litet sött då och då till kaffet för att slippa förbuden. .
    Ja, men nötter är inte Low Carb..
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Filbunke skrev 2010-02-15 09:46:26 följande:
    Jo i min nötmixpåse jag har hemma står det 5 gram kolhydrater per 100 gram. Om jag inte minns fel så bör man hålla sig till livsmedel som innehåller max 6 gram kolhydrater per 100 gram .
    De flesta nötter ligger över 10gram / 100, och man säger max 5gram / 100 inom LCHF.
    Som någon annan skrev så får man ju titta på hur mycket man äter totalt under dagen, det är lätt att det springer iväg i kolhydrater även om det är under den tillåtna gränsen.

Sen är det ju olika, om det funkar för dig så är det väl bara att köra på. Sen om vågen börjar stanna av kan man ju börja ta bort det som är på gränsen.
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    IssaBL skrev 2010-02-15 11:49:39 följande:
    Åh, mosad avocado med creme fraiche ska jag testa! Jag älskar avocado! :) Ibland är jag hungrig på mornarna, men jag börjar bli lite less på ägg och bacon. Iofs har jag mest stekt ägg så jag kanske ska börja koka dem för variation. Och lembasbröd får jag nog testa, är det gott så blir det ju lite enklare med frukost :) Jag dricker bara mjölk till kaffet, men det är alltså bra att byta till grädde? Det är den feta mjölken jag dricker. Jag har stått still nu ett bra tag och undrar om det kanske är så att jag äter för lite? Jag är oftast hungrig den här tiden men sen äter jag bara när jag kommer på att jag måste äta... blir ni andra hungriga? Kanske måste ställa en mat- o sovklocka :P Blandar ni i nånting i era oopsies? Jag tyckte det var jättegott när jag gjorde men nu efteråt får jag nästan lite äckelkänslor pga. konsistensen de hade...
    Jag kan inte äta oopsies, tycker att det smakar ägg. Det enda jag har provat som inte varit äggigt är pones. Med lite brödkryddor i blir det relativt likt "vanligt" bröd. Allt annat är blä enligt mig, även om lembas är det bästa av de bläiga..{#lang_emotions_wink}
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Penno skrev 2010-02-18 12:41:57 följande:
    Gaaaa! Nu har jag gjort ett stort misstag. Jag har ätit Bratwurst (jo, jag vet korv är inge bra), hade inget annat att ta till så i tron att det inte var så farligt knaprade jag i mig det. När jag nu försökt hitta kh innehållet i dessa korvar så hittar jag inget. Kollade istället på "min mat" , på falukorv som innehöll 9,..nånting kh/100 gram!!!
    Min falukorv innehåller mellan 4 och 5 kh/100g. Det är ju skillnader mellan olika korvar på hur "dåliga" de är när det gäller kolhydrater.

Scans bratwurst innehåller 4 g kh/100g t.ex.
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    USB skrev 2010-02-18 13:10:04 följande:
    Vart hittar man vaniljpulver? Går det bra att använda vaniljstång?
    Finns på vanliga matbutiker. Brukar finnas vid bakgrejer. Det går bra med vaniljstång, det är ju det pulvret är gjort av.
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Linda1976 skrev 2010-02-18 13:24:01 följande:
    Men det måste ju vara skillnad på vaniljpulver och vaniljsocker med svarta korn i? Vad är det för fabrikat på vaniljpulver? jag har i sanningens namn aldrig hört talas om det?
    Ja, det är skillnad, det ena är vaniljpulver och det andra vaniljsocker..

Vaniljpulvret är brunt, i en liiten burk på 10gram. Hmm, hittar inget fabrikat men på etiketten står det Bourbon vanilla, ground organic vanilla powder.
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Felicia Adrian skrev 2010-02-18 13:40:31 följande:
    Finns många olika tex Ica och Coop har egna plus andra märken... Använder det i det mesta jag bakar i kak och bullväg..
    Har ica och coop eget vaniljpulver?{#lang_emotions_surprised} Har jag missat totalt!
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Kenzie skrev 2010-02-18 13:51:42 följande:
    Jag har aldrig hört talas om att Ica och Coop inget eget vaniljpulver. Alltså inte vaniljsocker eller vanillinsocker utan rent vaniljpulver. Här finns en bild på det jag brukar köpa (inte min blogg) www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?...
    Det är den jag har också..
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    ThePointOfItAll skrev 2010-02-19 14:30:34 följande:
    Hoppar in här Har ätit enligt lchf i ett halvår nu, minus 11 kg genom lchf och ytterligare 5 med Cambridge. Skulle precis köpa turkisk yoghurt men märkte att den låg på 5,1 kh Kollande en gammal hink och där låg det på 3,7... Förstår inte varför, det är samma som jag brukar köpa, Lindahls. Irriterande!
    Hmm, den som jag har hemma är det 3,7 på också. Vad skumt! Måste jag kolla på när jag åker och handlar sen!
    Amilia 2006 Max 2008
Svar på tråden LCHF