Inlägg från: Karo Lina |Visa alla inlägg
  • Karo Lina

LCHF

Ogift Fru skrev 2010-01-15 11:04:08 följande:
    Ajajaj! Hade du inte ont i magen?! Här är det inte försoppning som är problemet iaf. Får racermage av LCHF-maten. Skönt att du kom på vad det var som "stoppade" (förlåt, kunde inte låta bli ) din viktminskning.
    Jag hade hyteriskt ont i magen, trodde det var en äggstock som vridit sig runt sin egen axel för det kom som fruktansvärda knip i intervaller!
    Nu tar jag laktulos varje dag trots att det är som sirap!
  • Karo Lina
    Matillin skrev 2010-01-15 22:55:28 följande:
    Jo jag har bara hållit på i 8 dar. Jag är egentligen inte så jättehungrig heller, eller vissa dagar men sen äter jag något och så känner jag mig mätt direkt. Det är lite av problemet att jag senaste dagarna inte tycker maten jag äter är god, men jag är sällan sugen på något annat specifikt. Det jag har saknat mest är typ mjölk och flingor, banan, havregrynsgröt och sånt lite fräshare mat men inte potatis ris och pasta. Är liksom trött på all lagad mat med massa fett, vill äta någonting kallt och gott som inte innehåller sallad, vilket är gott med som jag äter två g varje dag Idag köpte jag mörk choklad för första gången och åt några bitar. Fast egentligen var jag inte så där supersugen på det heller, inte som jag brukar vara, kändes mest som jag köpte det av gammal vana *skumt*
    När jag är sugen på något riktigt fräscht brukar jag äta en halv gul paprika, ev doppar jag i guacamole. Det är så saftigt och krispigt och gott med paprika. Även gurkstavar är gott!
    Så länge man håller koll så man inte äter för mycket är ju grönsaker en bra grej att lägga de få kolhydraterna man äter på.
  • Karo Lina
    Matillin skrev 2010-01-15 23:00:37 följande:
    Äter du någon frukt? Har för mig att jag läste att 1 frukt om dagen max är ok? Det har jag hållt mig borta ifrån men det kanske annars skulle vara något att börja med? Typ en mandarin om dagen?
    Nej jag äter ingen frukt än, men kommer absolut göra det sen när jag gått ner lite mer i vikt. Clementiner innehåller ungefär 5g kh/st så det är ju inte så mycket.

Idag köpte jag alpro soyayoughurt, den innehåller 2,8g kh/100g och kändes väldigt fräsch att äta på morgonen! Du kanske kan hacka paranötter som är den mest kh-fattiga nöten jag hittat så får du lite "fil med flingor känsla".
  • Karo Lina
    sariat skrev 2010-01-16 19:15:23 följande:
    nu syndar jag som bara den.... VIN.. men gott är det=) ska snart slänga i mig lite fläskfilé med massor av kryddsmör...
    Jag också! Härligt rödvin! Fuskade även med mörk choklad idag, flera bitar! Fy fy! Hoppas man inte gått upp alltför mycket!
  • Karo Lina

Hej tjejer! Hoppas ni har en trevlig lördagskväll!
    Idag shoppade jag med min mamma som sa att hon tyckte att jag såg smalare ut. Alltid något

Är det någon som läst Anna J.D Jacobssons blogg? Det är hon som skrivit boken: Vägen från 137kg.
    Otroligt inspirerande!

annajdjacobsson.wordpress.com/

Jag beställde både hennes första bok samt hennes kokbok med en gång!

• Karo Lina

Nu måste jag bara tipsa om ett recept igen!

Idag lagade jag omelettrulle med baconröra till lunch. Guuuud vad gott det var och vad mätt man blir!
    Jag stekte omeletten som en pannkaka på båda sidor och sen bredde jag bara på bacon med lök, CF, keso och philadelphiaost på och rullade ihop. Helt fantastiskt gott!

• Karo Lina
    Ogift Fru skrev 2010-01-17 18:13:23 följande:
    Mamma äter oxå LCHF och där bjuds alltid på baconrulle till frulle när man sovit över. Gott gotti gott gott.
    Helt fantastiskt gott är det! Jag har dock inte riktigt vant mig vid att äta sån mat till frukost än så jag äter fortfarande fet-fil med nötter och hallon. Ska försöka vänja mig av med det.

Ikväll blir det fyllda paprikor med köttfärs uppblandat med fetaost, mozarella ost och sen rivenost på toppen. Massa ost!! Till det serveras tzaziki. Någon som är sugen? Det finns mat till en till!
  • Karo Lina
    Ogift Fru skrev 2010-01-18 09:23:00 följande:
    Vad skönt för dig! Är många som har börjat må mycket bättre både fysiskt och psykiskt när de gått på LCHF. Här har man helt oförklarligt gått upp 2 kg på två dar. Fattar ingenting, faktiskt... Har ju inte ens ätit grönsaker, bara för att det ska hända nåt. Karln har fått order att köpa gravtest. Måste börja nånstans med att utesluta alternativ till varför magen är uppsvälld och jag går upp... Nån som har nån idé?
    Förstoppning?? Det var felet i mitt fall
  • Karo Lina

Nu behöver jag HJÄLP igen!

Imorgon ska jag hem till en kollega och vi ska ha möte hemma hos henne. Idag fick jag reda på att hon ska bjuda på PASTASALLAD! Suck! Vad ska jag göra? Vi är alltså inga nära kompisar (då hade jag utan problem kunnat prata med henne) utan nyblivna kollegor och vi är ju många kollegor som kommer träffas och jag vill inte ha någon disskusion om varför jag inte äter det eller det.
    Efterrätten känns lättare att avstå ifrån men om man är bjuden hem på middag känns det dumt att inte äta.

Vad ska jag göra? Låta bli att gå dit? Säga att jag är överkänslig mot gluten och ha med egen soppa? Känns så dumt...

• Karo Lina
    Jen nifer skrev 2010-01-20 20:39:52 följande:
    är de nån som håller koll på ungifär hur mycket protein och fett ni också äter i gram? Har på en sida på nätet klickat i vad ja ätit, prövat med flera olika dagar. Ungifär hur de ser ut om dagarna: Frukost:  2 stekta ägg med svamp och bacon. Lunch: kotlett stekt i smör med beasås och några salladsblad till lunch. Middag: ugnsbakad lax med cremefrache. Mellanmål under dagen: 2 stekta ägg. Kalorier ca: 1300. Protein: ca 80. Kolhydrater: ca 3. Fett: 140 Jag har läst att protein ska ligga runt 1g/kg man väger. Då borde jag alltså äta ca 60-65g 140g fett är de normalt? och räcker de med 1300 kalorier om dagen? vet att vi har några skickliga här ;)
    Oj! Äter du bara 1300kcal om dagen? Det låter som så himla mycket mer!
    Jag äter nog minst 2000kcal känns det som!
  • Karo Lina
    Jen nifer skrev 2010-01-20 21:28:26 följande:
    ja visst gör det, och är inte 1300 kalorier lite lågt, riskerar ja inte att tappa muskler? Jag är ju mätt!! äter ungifär 100g kött/fisk per lunch/middag. Äter så mycket sås som jag orkar. När de kommer till den feta och mättande beasåsen räcker de oftast med ½dl. Ja kan säkert ösa på lite mer creme fraiche på laxen, lite mer sås till kotletten och steka i lite mer smör.. Men de känns som att fettet i gram blir för mycket då men att kaloriintagen fortfarande ligger på gränsen, gör mig lite förvirrad. ne ska kanske låta bli o räkna o kolla för mycket, utan att ge de ett par veckor, se vad som händer på vågen o måttbandet, se hur jag mår osv. Men vill som sagt inte riskera att tappa muskler, men vill ju inte äta för mycket fett så vågen går åt fel håll heller
    Nu räknade jag ut på viktklubb och jag ligger också på 1300kcal trots feta LCHF-pannkakor och grädde! Märkligt! Jag fick kämpa för att ligga under 1300kcal förrut! Och jag är mätt!! Det är kanske därför man går ner av denna dieten!
  • Karo Lina
    Emmi2 skrev 2010-01-20 21:43:22 följande:
    Alltså, nu när jag har läst den här tråden så blir jag så peppad så jag hänger på!!! Har provat gå ner i vikt (handlar om dom sista 4 kg efter senaste grav som var, ehum, tre år sedan) med Cambridge, men det funkar ju inte! Eller, det funkar, men sen går man upp i vikt igen. Så nu avbryter jag den skiten och har gått och kokat mig några ägg hehe. En fråga, hur mycket har ni gått ner i vikt, och hur "fort" har det gått? Behöver lite pepp :)
    Jag har hållt på i 2 veckor idag och gick ner 1,5kg första veckan och 9hg andra!
  • Karo Lina

Usch idag har jag fuskat BIG! Chips och mjölkchoklad. Inte så mycket men jag skäms!

Blev det ingen vikttråd??

Svar på tråden LCHF