Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

LCHF

Ogift Fru skrev 2010-01-13 17:42:42 följande:
    Kakao är väl inget NONO? Eftersom mörk choklad är OK. Dela gärna med dig av såna recept! I LOVE CHOKLAD!!!
    Det är 10 kolhydrater i kakao, men i små mängder kanske det är ok?
    Minns inte exakt receptet nu bara för det, men det var avokado som man mosar, pressad citronsaft, kakao och något mer, hjärnsläpp.
    Skyller på kosten är helt tom i huvudet .-)
  • Matillin
    Ela007 skrev 2010-01-13 17:54:27 följande:
    Hej!Okej, har bestämt mej, jag hänger på er. Har varit VV:are innan så det känns mycket konstigt att köra Lchf. Jag gick då ner ca 12 kilo på 5 månader så jag vill ju på någotvis att detta ska ge samma resultat....HOPPAS!!!!Är oxå en chokladare, har ni något tips?Pannkakan har jag gjort ett par gånger innan, tycker den är god.Nu blir det ut en liten stund med min Tuva i vagnen!TILL SOMMAREN SKA JAG VARA SMAL!!! jag har ca 10-15 kilo att gå ner, snälla peppa mej och säg att det inte är omöjligt!Har ni börjat tappa direkt eller tar det ett tag. Jepp frågorna är många.
    Jag har också bara kört med vv tidigare så det här känns rätt nytt.
    Har bara hållt på en vecka imorgon så kan rapportera då hur mycket jag tappad.
    Någon sida bak ligger våran vikttråd så där kan du ju också se resultat.
    Dom allra flesta verkar tappa några kilon den första veckan och sen gå stadigt nedåt?
  • Matillin

Någon som har tips på något gott man kan göra med philadephiaost?

Man kanske kan göra någon god smet av philadelphia, äggulor och grädde?
    Fast då krävs det väl sötningsmedel för att det ska smaka nått

• Matillin
    Penno skrev 2010-01-13 18:06:42 följande:
    Någon som vet hur länge man ska grädda Airams pannkaka? Enl receptet som jag gör efter ska ugnen vara på 250 grader men det står ingen tid....Tacksam för snabbt svar =)
    Jag hade inne pannkakan i 12-15 min efter att äggröran hällts i plåten.
    Du märker när den är klar annars.
  • Matillin
    Karo Lina skrev 2010-01-13 19:18:34 följande:
    HJÄLP!Är det någon mer än jag som blivit väldigt hård i magen? Jag får superont i magen, som kolik, eftersom magen blivit helt stenhård! Vad ska jag göra??
    Jag fick så första dagarna men nu verkar det ha gått över.
    Kaffe har hjälpt mig, brukar inte dricka det annars, men druckit en kopp varannan dag för att få igång magen.
    Annars vet jag inte vad man ska göra mer än att äta mer fett som ska hjälpa eller ta till medicinsk hjälp

Ogift Fru skrev 2010-01-13 20:12:12 följande:
    Kom precis på en sak:Jag är själv extremt dålig på att få i mig vatten och vet att jag läste mycket om folk som ätit LCHF och fått bestående njurskador pga att de druckit för lite vatten. Var tydligen en hel del som råkade ut för det innan det blev känt att det var så farligt att bli uttorkad när man går på LCHF.Tänkte på er som är hårda i magen; kanske är där det spökar? Blir själv jäkligt trög när jag slarvat med vattnet. Bara en tanke...
    Oj då låter illa, ska skärpa mig med vattnet.
    Jag dricker visserligen mer vatten nu än tidigare, men det får bli lite extra nu då.
    Karo Lina skrev 2010-01-13 18:25:41 följande:
    Vad tror ni om detta tjejer? Jag är inte speciellt sötsugen men det vore intressant att veta om man kunde äta en sån här chokladbar på lördagkvällen. Det fanns många sockerfria alternativ här:www.sockerfri.com/1
    Vet inte, tror det är bättre att äta riktigt mörk choklad då, eller göra någon gräddig efterätt med mörk choklad eller frysta bär

Jag testade lite efterätter idag.
    Testade ha i avokado i en, men tyckte inte det var jättegott.
    Däremot kom jag på att jag brukar göra en fryst cheescake, så jag gjorde själva smeten bara utan den goda digestivebotten till

Hade i 1 ägggula, ca 1 dl philadephaost, 1½ dl vispad grädde, 2 tsk kakao, och låtsasocker.
    La det i frysen och smakade bara lite av den när den nästan hade fryst, supersmaskens.
    Går ju att äta utan att frysa också.
    Om nu någon vill testa, kakao är ju lite frörbjudet och låtsasocker med men men

• Matillin
    inväntande skrev 2010-01-13 22:14:09 följande:
    Hallon har väll runt en 7-8 kolhydrater per 100 gram. Rätt mycket.
    Men frysta hallon har runt 4 har jag läst, likadant med blåbär som har 9 g men runt 7 om dom varit frysta
    Lullisgirl skrev 2010-01-14 07:26:21 följande:
    Föresten kunde jag inte låta bli att väga mig i morse! Jag hade gått ner drygt 4 kg sen nyår, på mindre än 2 veckor alltså!  Vet ej exakt startvikt eftersom jag hade bestämt mig att bara mäta midja och se på kläder. Midjan har det inte hänt mycket men märker på resten av kroppen att jag minskat!
    grattis
    Fjuppan skrev 2010-01-14 08:02:09 följande:
    Samma här...-4,5 sedan nyår. Antar att det är en hel det vatten förstås...men det förringar inte glädjen när man ställer sig på vågen!
    grattis till dig med
  • Matillin
    VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

Namn         Startvikt          Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor

frökenskabb    67.2             62.3         -1.1         -4.9                     5
    Sariat             57.6             54.9         -2.7         -2.7                     1
    Sunflower        85               84,5          0,5          -0,5                    1
    mysmarre        89               84            -5              5                      5
    Lillie               74,4             70,3         -1.1          -4,1                    2
    Karolina          83,5             82,0         -1,5          -1,5                    1
    Matillin           81.8             80.0         -1.8           -1.8                   1

Jag rekomenderar fortfarande att vi gör en egen vikttråd där vi lägger in viktlistan och som vi sen klistrar in i ts.
    Då slipper man leta flera sidor bakåt i huvudtråden och ingen riskerar att falla bort vilket jag sett att några gjort ibland?
  • Matillin

Det blir lättare helt enkelt att hålla koll på listan och att hitta den
    Jag hade ju "bara" gått ner 1.8 kilo, efter 4 dagar hade jag gått ner 1.5 så det kändes lite småsurt.
    Men tror att jag ska ha mens snart med, det brukar påverka min vikt rätt mycket.
    Hoppas på det, men det återstår ju att se vad nästa veckas viktnedgång blir

• Matillin

Ogift fru. Tack för trösten Måste vara surt, vet inte om jag skulle klara att stå still i 3 veckor utan att gå ner, ger nog upp lite för lätt. Hade du hållt på med lchf länge, det kanske i och för sig kan bli så då att man stannar på nån sorts platå och att man sen fortsätter gå ner?

Svar på tråden LCHF