LCHF
Undrade också tills jag läste på mitt baconpaket
Angående mitt recepet jag länkade till så kan man ju då ersätta mjölken till största del av grädde, och ha i fiberhusk i stället för vetemjöl tänkte jag.
Min moussaka vart helt ok, skippa fiberhusken ifall ni gör den bara
Men jag börjar bli riktigt trött på allt fett.
Känns inte som att någonting jag äter är riktigt gott längre, känner liksom inte smasken vad gott det här är.
Kanske är jag som lagar fel mat tar gärna emot tips på något ni gillar?
Kyckling blir jag aldrig trött på men saknar kolhydrater idag
Usch sen ska jag iväg till jobbet och jobba natt snart, stekte med 4 ägg så jag har något att äta på.
Det skulle jag också vilja ha tips på något man kan äta som går fort att tillaga?
Man är ju van att kunna smöra sig en smörgås, hälla upp lite flingor och mjölk som går på 1 min och som är gott när man bara är sådär småhungrig.
Man vill ju inte äta varm lagad mat hela tiden som inte är sallad?
Tips?
Hej tjejer, ser att ni kämpar på.
Tänkte bara berättat att jag droppat lchf.
Jag kände att det inte passade mig riktigt, och när jag inte hade gått ner någonting andra vecka så var det helt enkelt inte värt att fortsätta må skit längre och inte få något resultat dessutom.
Dels hade jag ont i magen hela tiden, var trög i magen, och kände mig yr så till den grad att jag kände mig som en trafikfara ute på vägen.
Dessutom pluggar jag nu 125% och jobbar lite på det så det funkar helt enkelt inte att ha en svamp till hjärna då tyvärr
Jag har haft 2 fuskdagar nu och började idag med mitt gamla beprövade v-v igen.
Jag tänkte däremot köra en variant där jag äter mer efter gi.
Har blivit inspirerad av lchf dieten och lagar mycket mer grönsaker nu än jag gjort tidigare, så något gott har det fört med sig för mig.
Så jag kommer fortsätta äta mindre kolhydrater men inte så lite som lchf dieten innehåller.
Lycka till och hoppas att det funkar bra för er.
Tänkte bara tipsa er om att dom ska prata om olika dieter på TV 4 "Efter 10" med Malou idag.
Bland annat ska dom prata om den diet ni äter efter.