Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Kaja skrev 2010-01-22 16:51:06 följande:
    Jasså du... Jo, det kan väl vara så att det finns en bit kvar. Gissade att det skulle bli ett poppis motiv, så jag köpte på mig några meter. Ska fundera lite vad jag vill ha som byte bara.
    Det behöver inte vara så mkt, då damen det är tänkt till just nu växt i 68, och är rätt smal. Tänkte nån fin sommarklänning/tunika med kort ärm Du gör ju så fina kombinationer oxå.
  • yrväder
    Fiffa5 skrev 2010-01-22 21:18:27 följande:
    O man förhandsbeställer det nya skogstyget hos mjukatyger, blir det till samma pris som det sen kommer säljas för??
    Förmodligen, dom priser som står är samma som hon tar för interlock och jersey i butiken, så jag antar det. Det som är, är ju att man inte riskerar att stå utan för att det tagit slut. Fordonen var det ju inte mkt kvar av tex, när dom väl kom upp i butiken.
  • yrväder
    madebyinferno skrev 2010-01-23 00:06:36 följande:
    håller på med en tunika/klänning och det kommer verkligen bli ett provex mönster från meedom form 1 tror jag, med rullfåll i nederkant och ärmslut... bara halsen kvar och där vet jag inte vad jag ska hitta på för den verkar trång och lillan sover sen länge så jag kan inte testa HUR trång förrän imorgon... Råd??

klipp upp lite? ca 1 cm runtom brukar vara lagom. Fast vid denna sena tidpunkt skulle jag avvakta tills imorgon och prova först.
  • yrväder
    Annis123 skrev 2010-01-25 16:27:51 följande:
    Namnlappar igen: Kan man beställa i olika färg för samma pris som om man bara tog en färg? Funkar brun med turkos text till alla plagg?
    nej det kan man inte.
  • yrväder

snork har beställt namnband från etsy,

dom från etsy har inte "vävd" baksida, utan "lösa trådar". som det  här bandet. det andra är från mina namnband

ribbons.JPG

• yrväder
    Annis123 skrev 2010-01-25 21:05:54 följande:
    Nej, det är ett helt namnband

Mimmi har klippt sina och eldad kanterna lite. Det verkar ha funkat rätt bra.
    Bandet är för smalt för att du ska kunna ha dubbla rader text och vika det på den ledden.

Jag brukar vika mitt på längden, och sätta i en sidosöm, jag vet att en del skriver namnet två gånger, viker och sätter i sidosöm.
  • yrväder
    Annis123 skrev 2010-01-25 21:27:46 följande:
    Tack igen! Du har möjligtvis inte en bild på hur det ser ut när du fäster det så?
    såhär gör jag oftast nu, viker in kortsidorna litegrann så den inte blir så lång

2.bp.blogspot.com/_gi-YxzjukyA/SeZNRlSr-EI/AAAAAAAABxY/EUOTTYBwkz0/s1600-h/Gimpad.JPG

men här har jag satt den i sidosömmen

1.bp.blogspot.com/_gi-YxzjukyA/SDWMgZ-0KpI/AAAAAAAAA30/wT8OECBgMH0/s1600-h/DSC00974.JPG
  • yrväder
    Riskiflickan skrev 2010-01-26 17:28:50 följande:
    Nån som vet när jnydesign ska få in de nya molnen i lila???? längtar ju ihjäl mig!!!!
    I februari nån gång, mitten av tror jag hon sa
  • yrväder
    Ullerull skrev 2010-01-26 21:36:18 följande:
    mjukatygers inkommande tyger, skog bla, är den som det står 100% bomull på en interlock eller? Är det skönare med jersey andra till sommaren kanske?
    Jo den är interlock.
  • yrväder
    Toka2 skrev 2010-01-27 21:47:58 följande:
    HJÄLP!! Jag drömmer om en overlockmaskin, men vet inte vilken jag ska spara ihop till.. Häromdagen såg jag en overlock från Brother (missade att notera vilken modell.. ) på MediaMarkt, prislapp 3995:-. Då började jag drömma igen. Jag hobbysyr, inte så mycket som jag skulle vilja, mycket i mjuka tyger. Nere i syrummet står en Husqvarna Viking Emma, min ögonsten. Nu har jag tre frågor: 1) Är det prisvärt att köpa overlock på MediaMarkt, eller kan jag lika gärna köpa hos en "riktig" symaskinsförsäljare? 2) Vilken overlockmaskin skulle komplettera min Emma, som nybörjarmaskin, utan att jag behöver pantsätta huset? 3) Vad är ett rimligt pris för en overlockmaskin?
    Pfaffs billigaste overlock kostar runt 4000 ny. Jag skulle rekomendera att du köper hos en symaskinshandlare. Jag har inga bra erfarenheter av mediamarkt, och jag misstänker att det lätt blir jobbigt om nåt går fel med maskinen. Hos en symaskinshandlare kan du dessutom få tips och hjälp med inställningar och dyl, tvivlar på att dom kan det på MM.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd