-
jersey krullar sig gärna i kanterna, har olika fram och baksida, samt är tunnare. Interlock ser likadant ut på båda sidorna, krullar sig inte alls och är typ 2-3 ggr så tjockt.Fiffa5 skrev 2010-01-11 20:45:15 följande:Jag har svårt att se skillnad på vad som är interlock och jersey med lycra. Har enfärgat i båda sorterna. Hur kan jag skilja på dem?
-
allt beror ju på vilken man köper. en del av jofotex interlocker har noppat sig alldeles förfärligt, ugglor, landskap och flodisar (som iof blivit mer blekt)Fiffa5 skrev 2010-01-11 21:01:36 följande:
Jnys och dom flesta av mjuka tygers har noppat sig betydligt mindre.
Tror inte det har med tygsorten att göra dock. Har jersey som oxå blivit lite noppigt och tvättruggigt efter bara ett par tvättar. -
madebyinferno skrev 2010-01-11 22:42:47 följande:YRVÄDER någon särskild anledning till att Bibbi´s inte står med i första inlägget förresten??
fixat, har nog bara glömt bort det. -
den beiga som hilco/neanobelle har passar bäst tycker jag. har haft den hemma så jag har sett den liveak74 skrev 2010-01-12 14:03:08 följande:Om man ska sy kanelbullar i velour, vilken färg på velouren passar bäst? Och hur dekorerar man dem? Tänkte prova att sy lite små godsaker till min mamma som är dagmamma. Mina egna barn har nästan vuxit ifrån sånt nu. Det vill hellre ha ätbara godsaker Vad mer än kanelbullar kan man sy? Såg att nån (lillofant?) hade sytt prinsessbakelser. Finns det något mer?
-
Efter allt prat om tygförvaring häromdagen blev jag inspirerad att stuva om. Flyttade om en del i klädkammaren, rensade bort lite kläder och stoppade mina tyger i trådbackarna så att hallgarderoben tömdes och återfick sitt ändmålssyfte.
Idag var jag och köpte fler trådbackar och byggde på höjden, som till största delen är tänkt att användas till kläder (annars blir nog sambon galen) Men en eller två backar kanske får lov att ha tyg i sig
Nu är det superfint och jättebra ordning i klädkammaren (som ingen ser), tänk om det kunde bli lika bra i resten av lägenheten
Vi har way to much stuff för en tvåa
-
jag brukar bara sy lite omlott, och sen klipper jag. har inte lossnat på ett enda plagg jag sytt, har haft overlocken i 3 år snart.Lokatt skrev 2010-01-12 14:29:49 följande:nu har jag sytt ett par byxor på overlocken, vad kul det är Men en fråga, hoppas nån vill hjälpa, hur fäster jag trådarna bäst? De som inte blir översydda och fästade av en annan söm vill säga.
-
ja, så gör då jag.Lokatt skrev 2010-01-12 14:38:23 följande:jo, jag har ju sytt på mudd, när jag kommit runt har jag sytt överlappande nån cm, det räcker alltså och jag klipper av där? tack
-
jo jag tyckte samma sak, bara det att de lila trollen inte alls är den lilafärgen, dom är betydligt mer röda i tonen, gränsar till rödbetsfärgat. (enligt mig (och svärmor) inte lila alls, utan vinröda.)sarahl skrev 2010-01-12 14:36:24 följande:en smakfråga. jag har klippt ut en lite dress i hilcos lila velour, det är byxa och tröja. Nu funderade jag på att sy en body till men kan inte komma på något som matchar. Jag har inga andra roliga lila tyger hemma. de lila trollen hade ju passat perfekt men har inga sådana tyvärr.
Men jag tycker limegrönt och orange är väldigt fint till lila, samt svart. Turkost är oxå jättefint. -
HahaGOBLIgobli skrev 2010-01-12 15:51:47 följande:Haha, det spelar ingen roll hur stort eller litet man bor, man har alltid way too much stuff. Vi har villa och skulle lätt ställa ut en dumpers och bara skicka grejer. Fattar inte varför man samlar på så mycket sk*t... Fyllde en sopsäck med tygoch kastade i somras och det märks knappt.
Jag kastade väl 5 icakassar nu, och det märks inte alls
, jag fattar inte var alla kommande tyger ska rymmas
-
nackdelen med att flytta alla tyger från garderoben till trådbackar och hyllor i syrummet är att det blir tydligt för vissa (typ sambon
) hur MYCKET tyg jag egentligen har....
I garderoben var dom mer osynliga