Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Mimmi 71 skrev 2010-02-02 09:36:48 följande:
    Kan meddela att det turkosa är en helt annan färg än den tidigare varit Nu är den mer "turkos" och betyligt mörkare. Som S&S babymancheter eller som de gamla turkosa kaninerna. Beställde tyvärr inte den i senaste omgången utan fick tjuvkika på den då vi gjorde en sambeställning. Inser att den "måste" jag bara ha så det får bli ytterligare beställning.
    har dom återgått till den gamla kvaliteten nu då? skulle behöva lite färger men drar mig....
  • yrväder
    6barnsmamman skrev 2010-02-05 15:11:35 följande:
    Hittade en overlock (begagnad) på nätet nu, av märket yamata. Nån som känner till det?
    en kompis hade den först, helt värdelös!
  • yrväder
    Tjej 83 skrev 2010-02-05 18:38:12 följande:
    hur mycket tyg går åt till en långärmad tröja i ca 98/104 storlek? om tyget är 140 brett  räcker det då med 1,5 m tyg? eller 1? 2? ska ta fram mina tindnigar ikväll o kolla i dem men ja ville veta nu 
    håller med Frida, 0.5 borde räcka gott!
  • yrväder
    Titinea skrev 2010-02-06 10:27:55 följande:
    1 meter räcker gott! Jag får ut en kortärmad tunika till mig själv på en meter, och jag får ut en långärmad tröja i 122/128 på en meter + att det blir över nertill.
  • yrväder

Köpte ju för ett tag sen en kantbandare till cover pron, på ebay som inte passade. Tänkte först att för dom få slantarna is jag inte bråka, men efter lite funderande så mejlade jag till slut säljaren, för står det att den ska passa så ska den ju passa. Han ville att jag skulle skicka lite bilder på mitt problem vilket jag gjorde. Han skriver nu efter att ha sett bilderna, att jag har fått fel kantbandare, och han kommer omgående skicka en ny kantbandare. Så ni som köpt samma (från sharp sewing) kan ju mejla han så löser han säkert erat problem oxå. Han var väldigt proffsig att ha och göra med och har bett om ursäkt hur många gånger som helst för allt besvär som orsakats mig. Sen återstår det väl att se om den nya passar.

• yrväder
    ak74 skrev 2010-02-09 10:05:48 följande:
    Hoppas det löser sig. Var det en kantbandare som viker 4 gånger? Jag köpte en som viker 3 gånger men får det inte att bli bra. Den passar men jag måste nog mixtra med inställningarna för att få sömmen fin. Det tar emot lite eftersom jag nu fått till en fin söm till originalkantbandaren och det vill jag inte förstöra
    Jo det var det. Jag har ju inte orginalet alls, för jag upplever att det blir för tjocka skarvar med 4 lager. Dessutom tycker jag den är lite för dyr...
  • yrväder
    tinni78 skrev 2010-02-09 17:08:37 följande:
    Vad synd, finns det body/bodysuitmönster med kuvertöppning någon annanstans som är bra.
    ottobre har ett i sitt näst senaste nummer. Vet dock inte om det är bra. Deras body med kuvertöppning är dock normal i storleken, möjligen lite smal. Man kanske kan kombinera ihop två mönster?
  • yrväder
    6barnsmamman skrev 2010-02-10 09:57:44 följande:
    hej! var tvungen o kolla på ditt pussel... Vilka jättefina muddjeans du syr!!!! Hade du ritat mönstret själv oxå?
    Tack!
    Jo jag har ritat mönstret själv. Ritade först ett byxmönster med utgångspunkt från mina mått. Sen ritade jag dit skärningslinjer med inspiration från ett par jeans från vero moda. Sen ritade jag av delarna och la till sömsmån.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd