Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - röd tråd

bakabakalitenkaka skrev 2010-02-11 19:23:26 följande:
    Ja så tänkte jag göra först, men ville ha ännu lite mer längd. Så jag löste det med att göra "tampar" längst med övre kanten och trädde dom på stångden. Gjorde dom 10cm långa och det blev rätt så bra faktiskt :)
    jag gjorde så när jag köpt för lite tyg till barnens lekrum. Band i massa glada färger. Funkade jättebra. 
    Yrväder, passande jobb! Hoppas du får personalrabatt  
  • Jalapeno
    yrväder skrev 2010-02-14 22:54:26 följande:
    nejdå du har inte missat nåt, men med nästan ett år leveranstid från ullcoopen måste man ju planera lååångt i förväg
    haha vilket typiskt familjelivsninlägg det där blev
    önskar er allll lycka till !!
  • Jalapeno
    LumLumLum skrev 2010-02-15 09:04:12 följande:
    Syfestivalen till helgen, någon som ska dit? För min del blir det en heldag på lördag, min syster och jag åker bussresa som vanligt.
    japp, lördag med några andra sybloggare. inboxa så beskriver jag kännetecken om du inte känner igen mej på familjelivsbilden här
  • Jalapeno
    Kaja skrev 2010-02-15 09:37:53 följande:
    Snyft... Jag kan inte. Det är för långt med 50 mil enkel resa...
    men du, köp broderienheten. Det blir faktiskt enklare och snabbare att göra applikationer, du som syr så mkt. jag syr för lite men är ändå sugen.
  • Jalapeno
    emmize skrev 2010-02-15 21:37:03 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur jag hade trådspänningen innan jag trädde maskinen. Får nog ta och prova nolla och trä om den. Men hur ska jag veta om den kommer rätt imellan hjulen? Måste man dra hårt?
    japp, jag har en huskylock och man måste dra hårt
    Infinite Joy skrev 2010-02-15 21:40:49 följande:
    Hej alla pysselgummor! Någon som vet var man kan köpa lurvfleece? Och kanske även ull i bra kvalitet? Tack på förhand...
    teddy finns hos stoff o stil. De har även ull men jag vet inte hur bra den är. Korps.se har bra ull.
  • Jalapeno

jag syr i skräptyger när jag provar och gör om mönster. Sen kommer jag ofta inte längre. De fina tygerna blir liggande i högar medan jag och barnen går runt i kläder sydda av billiga sladdriga tyger- för det är ju så kul att prova på nåt nytt hela tiden

• Jalapeno
    ak74 skrev 2010-02-16 11:02:03 följande:
    Ett rum med TV-spel och en TV-hörna med enbart discovery chanel, menar du?

det är ju bara ett par pendeltågsstationer in till stan. Där hittar han ju säkert nåt om inte annat.
  • Jalapeno
    Benglan skrev 2010-02-17 10:01:02 följande:
    Vad kul att det finns en sytråd!Har hittat hit för första gången och tänkte passa på att tala om att jag har en liten utlottning i min syblogg: benglan.blogspot.com/2010/02/utlottning.htmlHoppas någon av er vill vara med. Är det många här som sk atill symässan i helgen? (Förmodligen.. Måste kanske läsa ikapp lite... :))
    hej benglan!! välkommen!
    /den syltiga och saftiga
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd