Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - röd tråd

melizza skrev 2010-02-26 20:01:59 följande:
    vad kostade dem där??? är det nån som ska på mässan i Gbg??
    140 kr kostade tröjan. tjejen blev klart nöjd
  • Jalapeno

jättefin klänning!! nu måste jag ta mej samman och sy prinsessklänning i stl 46.... 

• Jalapeno
    Mimmi 71 skrev 2010-02-28 14:28:00 följande:
    Nästintill färdigstädat i systugan - jag fick utöka mitt tygförråd med ytterligare en garderob. Nu har jag tyger i 2 m bredd på garderober (2 x 60 + 1 x 80 )
    säg till när du jobbar i min håla så ska du få se att det är iiiiiingenting
  • Jalapeno
    Mimmi 71 skrev 2010-02-28 18:59:13 följande:
    Från ocj med nu så är det 3 dagar/vecka vilket jg inte är helt nöjd med fast det beror ju inte på stället utan på resvägen
    o jag åker i två veckor till din håla, eller rättare sagt, grannhålan. Vägen är vidrig. Se upp för rådjuren. Jag smällde ett förra våren och fick en tröja av min man med texten "who killed bambi?". 
  • Jalapeno

ursäkta det interna, men det är lite vansinnigt att mimmi och jag bor 10 mil från varandra men precis samma veckor lyckas arbeta i varandras hålor. vi får väl tuta när vi möts på den slingriga ushliga vägen

• Jalapeno
    Mimmi 71 skrev 2010-03-01 08:08:24 följande:
    That's right!!! Who killed Bambi? fast jag blir nog sittande i "din håla" hela våren Jag lovar att ta det lugnt. Det gör jag alltid, kör aldrig fortare än att jag får behålla körkortet vid en fartkontroll . Kör du över M-köping? Själv kör jag Hållsta, E-tuna, så länge det är plogat Hoppas på vår och snöfria vägar nu.
    m-köping. Jag har fotats av kameror flera ggr men hittills inte kommit nåot i brevlådan. Hemsk väg idag men plogad.
  • Jalapeno
    Infinite Joy skrev 2010-03-01 13:16:23 följande:
    Hur är mjuka tygers velour?Är det bara tygpyssling och neanobelle som säljer hilco?
    jag gillar mjukatygers velour. den ä r lite tjockare än stoffostils. Jofotex kan ibl ha hilcovelour, men det varierar vad jag har förstått. på nätet är det bara neanobelle och tygpyssling
  • Jalapeno

hur syr man lättast en tyllunderkjol? alltså bara nåt som får klänningen att stå ut?

• Jalapeno
    Mimmi 71 skrev 2010-03-02 06:32:05 följande:
    tack! jag undrade egentligen mest hur volanger skulle få mest effekt. SOm "vanliga" eller i lager. Mestr volym per meter tyll alltså. Det är en prinsessklänning så det är effekt, inte finess som gäller
  • Jalapeno

njae, alltså det blir en frihandsklippt skapelse i design av en femåring men på nåt sätt ska jag visa upp den. Vi får däremot se om min man går med på att modella i tights och puffbyxor

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd