Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - röd tråd

diametern på mössan beror ju på hur stretchigt tyget är. Svårt att säga exakt, tycker jag. toppen behöver inte vändsys av bekvämlighetsskäl. Sömmarna nuddar ju inte huvvet ens.

• Jalapeno
    Tjej 83 skrev 2010-03-02 12:33:07 följande:
    haha så många fel oj oj men hade lite väl brått att åkte iväg så hann inte rätta hihi de finns olika tyll,  vilken ska man ha då? är de med större hål/hårdare tylls om kjolen står mer utåt? kollade i SoS katalog att de  hade bröllops, mjuk o håradare tyll.. den mjuka va med små små hål o den hårdare med större..
    bibbi har danstyll. det är styvt och ger mkt volym. men hårt att sitta på.
  • Jalapeno
    Pejgan skrev 2010-03-02 21:01:44 följande:
    ja men det är ju bara att sy flera såna och ha ovanpå varandra. Eller köpa stålställning
    tricket måste bli att inte se ut som en elefant. Måste växla upp volangerna utan att få alla lager i midjan och överhöfterna. 
  • Jalapeno
    ak74 skrev 2010-03-03 09:05:43 följande:
    Prova att gör en rundel av planchetter (plastskenor som man har för att staga upp korsetter. Man kan sätta en i fållen längst ner och om man vill en mindre högre upp. Sen kan barnen gömma sig under kjolen Bibbi har planchetter.
    åh så bra! tack, å tack pejgan
    jag ska sy fållen så att jag kan få in såna. För min beställning på danstyll gick iväg igår. den människan är verkligen suverän!
  • Jalapeno

tinni78: när maskinen tuggar är det för att det inte finns nog med tyg över "mataren". Försök starta lite längre in, om du kan

• Jalapeno
    tinni78 skrev 2010-03-03 21:55:58 följande:
    Tack för svaren! Det är en Husqvarna 230 electronic som jag har, jag tror den är från 90-talet. Jag får försöka skruva lite om jag hittar nått att skruva på. Vissa saker är ju svårt att börja längre in på, hu löser ni det? En del grejer kan man ju ha extra sömsmån på. Nu kommer jag inte iväg till symaskinsaffären för att få hjälp med instruktinsbok imorgon eftersom dottern har fått magsjuka .
    jag drar, helt enkelt
  • Jalapeno
    Mimmi 71 skrev 2010-03-04 08:49:23 följande:
    Någon som har använt sig av vit denim eller twill från Stoff & Stil? Skall sy vita byxor till sommaren och väljer mellan vit denim, vit twill eller kraftig bomullscanvas som byxorna på s 34 i nya katalogen är sydda i. Någon som har åsikter om dessa alternativ?
    twill är ju snyggast på nära håll och blir ju en aning elastiskt. JAg skullle gå på det framförallt om byxorna är lite tighta. 
    Varför sitter jag här istället för att sy nu på årets första vab-dag?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd