Inlägg från: Infinite Joy |Visa alla inlägg
  • Infinite Joy

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Ååh, vad jag blir sugen på att sy är jag "tjuvkikar" på alla era fina alster. Hoppas att minstingen (4 veckor) snart börjar vilja sova lääänge i vagnen då storasyskonen är på dagis. Var får man annars tiden ifrån?

• Infinite Joy
    tinni78 skrev 2010-02-19 17:55:34 följande:
    Det går att ha bebisen i bärsele när man syr , jag har en liten kille på 5 veckor som har hängt där några gånger när jag syr.
    Har funderat lite på det.... att knyta upp honom i sjalen eller ta sele..... men maskinen låter ju rätt högt och fick för mig att det inte var så smart. Värt ett försök dock.
  • Infinite Joy

Någon här som syr med babylock evolve? Tänkte köpa kantbandare till den, men finns ju två olia. En sådan där mojäng och så en som ser ut som ett rör.... vad är skillnaden och vilen är bäst?? Sedan är det singel eller dubbel.... och det är väl 4 lager eller 3 lager?! Och så olika bredder.... vad ska man välja?

Är rätt sugen på en coverpro också, men känns lite onödigt att köpa en maskin för att få en extra söm. Även om top cover sömmen är en dröm...

• Infinite Joy
    Ullerull skrev 2010-02-19 15:02:39 följande:
    Ååå..läckert...det väntar vi på att få se Nu har ag bloggat om den första färdigsydda tröjan med brodyr + den där coversömmen som jag designade igår..kristindesign.blogspot.com/
    Vilken fin!!  Vad använder du för maskn till dina dekorsömmar?

Gillade mössorna mad två knyten på toppen. Eget mönster eller var kan manhitta det?
  • Infinite Joy
    Fiffa5 skrev 2010-02-20 12:44:28 följande:
    Åh, det är ju DU som har den underbara bloggen! En av mina största inspirationskällor!! Du är så OTROLIGT duktig!!!
    Instämmer! Underbara kläder och såå fina halsringningar. Ritar du dina mönster själv?
  • Infinite Joy
    Nhelia skrev 2010-02-20 15:26:30 följande:
    Tack! Jag brukar använda mönster från Hanne Meedoms bok som grund och så göra egna ändringar
    Fick syn på dina hoodies i omlott och knytband. Just 3 liknande sådana damp nyligen ner i min brevlåda från mor min... anar var inspirationen kom ifrån. Just den boken har jag inte, men märker att många använder den som grund... måste inhandla en sådan. Är det tradera som gäller eller finns den även som ny?
  • Infinite Joy
    Nhelia skrev 2010-02-20 15:42:19 följande:
    Den finns på adlibris på danska. Jag köpte min på svenska på tradera.Så roligt att din mamma också syr Kul att ha någon i släkten att dela intresset med! Omlotthoodies är det ju många som syr, så det finns gott om inspiration i sybloggsvärlden
    Det bästa av allt är att mamma tycker att det är skoj att jag gillar att sy. (är riktigt novis)... så jag har fått en evolve av henne och så brukar hon förse mig med tyg... och böcker.... och igår ringde  hon och sa att hon skulle köpa kantbandare åt oss ochså :) Finns dock några olika så vet inte riktigt vilken det blir.

Är det verkligen ingen som annan som har evolve och kantbandsmojäng?
  • Infinite Joy
    Fiffa5 skrev 2010-02-20 15:47:57 följande:
    Var kan man hitta mönster på omlotthoodies? Eller gör alla egna mönster??
    Mamma har nog inte gjort sitt eget... ska fråga henne.
  • Infinite Joy
    Nhelia skrev 2010-02-20 15:42:19 följande:
    Den finns på adlibris på danska. Jag köpte min på svenska på tradera.Så roligt att din mamma också syr Kul att ha någon i släkten att dela intresset med! Omlotthoodies är det ju många som syr, så det finns gott om inspiration i sybloggsvärlden
    Hur mkt fick du betala för boken på t? Fick nyss en bok med fleecekläder .... på danska.... hade varit skönt med svenska.
  • Infinite Joy
    Nhelia skrev 2010-02-20 18:25:09 följande:
    Åh jag minns inte men de brukar nog gå för ca 250-350 kr. Inte superbilligt med andra ord för de är väldigt eftertraktade. Finns en ute på tradera nu faktiskt: www.tradera.com/BARNKLADER-ATT-SY-OCH-STICKA-...Obs, inte min annons!
    Ja, såg det. Undrade om den var uppe i "normalpris" eller överpris. Ska jaga rätt på en.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd