Inlägg från: Infinite Joy |Visa alla inlägg
  • Infinite Joy

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Skumboll skrev 2010-02-22 14:02:34 följande:
    Gick in och kollade på prisjakt.nu, där var en butik som hade den för 15990 kr.   Men har hört att den går att få för runt 10. 
    Haha, ja... det är för dyrt!!
    Stratus skrev 2010-02-22 14:02:54 följande:
    Jag köpte Janome CoverPro för en söm, och jag ångrar mig inte en sekund. Fast det är väl inte bara en söm på den egenligen, men när jag köpte den trodde jag inte att den skulle göra så mycket mer än fålla. Jag använder aviga täcksömmen som en topcover för dekorsömmar.
    Sant, men har redan alla andra sömmar på evolven. Så hade känts som jag köpte den för endast en söm.
  • Infinite Joy
    Lallan skrev 2010-02-22 20:15:01 följande:
    Tjej 83: Superfin jacka!Stratus: Usch, stackars liten. Förstår att hon inte vill vara ute. Min yngsta gav jag utegångsförbud när jag lämnade honom i morse (om temperaturen skulle hålla i sig), -27 grader och hans krupp samt förkylningsastma som strulast sista veckan var ingen bra kombination det heller.En annan helt ot sak: Ingen här inne som har vägarna förbi Mariebergs köpcentrum i Örebro eller någon annan Lagerhaus butik?
    Vi har nog Lagerhaus nästan överallt så om inte denna vecka blir det säkert i nästa.... mest troligt nästa då stora barnen är sjuka.
  • Infinite Joy
    Tjej 83 skrev 2010-02-22 18:54:15 följande:
    så nu va dotterns jacka klar med Tingeling o henens vänner på.blev jättefin o så bra!!!www.familjeliv.se/hem/tjej_83/gallery/phpsrhe...gjorde ju 2 jackor med Blixten Mcqueen o hans vänner på förut som är i mitt galleri med...Skoj o sy jackor, de är så lätt, o blir så fina!
    Fiiiin!! Den hade min tös också gillat
  • Infinite Joy

Tycker att leggings/tights är klart bästa plagget till tösen. Tror att hon gör det också. Även om de är tighta så är de ju superföljsamma. Jeans använder vi i princip aldrig. Gillar iofs Nova Star som vi oftast har som överdrag då det är torrt ute. Men ska prova på att sy ngt liknamnde snart för de är ju aningens dyra och så är det skojsigare att sy själv. Jeans från tjejavdelningen har ag nog aldrig köpt, blir nog mest unisex.

På tal om "mjuka" kläder så tycker jag nog ändå att även danskarna är rätt bra på det. Tänker på Molo, Katvig, Småfolk m. fl.

• Infinite Joy

Polarn har ju slim fit jeans. De tycker  jag är tighta på vår son som är normal tror jag. Använder de aldrig för att de ser så osköna ut. Finns på både pojk och flick... eller unisex kanske man ska säga.

• Infinite Joy
    Pejgan skrev 2010-02-23 10:15:06 följande:
    för stora
    Jisses

FIck en gång ett par begagnade från la redoute.... yttepyttesmala.... testat??
  • Infinite Joy
    mortillsju skrev 2010-02-23 10:15:07 följande:
    Jo det var ju så jag tänkte. Danskarna är urbra på mjuka kläder (konfektionssydda alltså) men de danska bloggisarna syr själva mycket i fasta tyger. Det var det som var spännande tycker jag . Själv är jag just nu inne på att sy om ett par av mina gamla jeans till sonen i NS modell, tror det kommer bli jättebra!
    Haha.... amningshjärna kankse jag får skylla på?! (Någon bortförklaring måste jag ju hitta på).... Jag tänkte tvärtom... att om man hade mkt mjukt i butikerna så inspirerades man av detsamma.... men nu är jag med, finally!!
  • Infinite Joy
    Pejgan skrev 2010-02-23 10:41:10 följande:
    Hon gillar ju inte jeans ändå så jag behöver inte bekymra mig längre
    Missade jag det också?! Känner mig urtrög....
  • Infinite Joy

Vilka butiker har eg. bäst kvalitet på sina tyger? Tex velour är ju jättestor skillnad.... jag gillar den som tygpyssling har. Iofs har jag inte sytt till barnen av den, men mamma gjorde waldorfdockor till knattarna och sydde kläder av den. Känns superbra, tålig och skön och inte alls så där tunn som tex lindex velourbyxor.

Skiljer sig kvaliteten mycket mellan olika tyger i samma butiker? Har trikåtyger från jny.... hur tycker ni att de är jämfört med andra?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd