Inlägg från: Infinite Joy |Visa alla inlägg
  • Infinite Joy

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Skumboll skrev 2010-02-23 15:10:02 följande:
    Jag gillar Hilcos tyger, bra kvalitet och håller tvätt efter tvätt. Kanske inte det mest prisvärda, men blir ofta besviken på andra tyger att jag till slut köper hilco ändå. Speciellt deras interlock och velour gillar jag! Gillar även jnys jersey.  Betställde interlock från mjukatyger men blev faktiskt besviken på kvaliten så de tygerna fick nya hem.
    Mmm... jag är också lite pipig med tyger. Synd att de int ehar bredare ränder i hilcotyger. Älskar katvigränderna.... ngn som har liknande av god kvalitet?
    Använder du mudd från sos eller hilco?
  • Infinite Joy
    Skumboll skrev 2010-02-23 15:21:57 följande:
    Haha, du med, är också vansinnigt förtjust i katvigränderna även om det inte blir så mycket köpt just nu. Neanobelle har några tyger med bredare ränder, inte hilco tror jag...har i alla fall beställt en variant för att testa.  Har använt mudd från hilco men är inte jätteförtjust i det ribbade. Har även använt hilcos interlock till muddar och kantband!
    Är allt som tygpyssling säljer från hilco? Inte förtjust i ribbatd öht eller hilcos ribbade?

Ska kolla in neanobelle oxå.
  • Infinite Joy
    Skumboll skrev 2010-02-23 15:46:24 följande:
    Det vet jag inte, jag handlar från neanobelle jag. Hon skickar så snabbt! Beställde lite sommarfrotté nu och tygpyssling tog 30 kr mer per meter än neanobelle.  Ribbat över huvud taget. Fast det är klart, hilcos ribbade mudd är super i kvaliten.
    Ah, men då ska jag jämföra de innan jag beställer. Brukar beställa ottobre från neanobelle och tycker också att de är snabba.

Vill betsälla namnlappar med, men har såå svårt att bestämma mig för namn....
  • Infinite Joy
    Skumboll skrev 2010-02-23 16:05:21 följande:
    Gick in och kollade på Michas Stoffecke och där fann en hel del ränder (lite bredare) i olika färgställningar... det kliar i shoppingfingrarna! Jag beställde nya namnlappar för någon vecka sedan, hoppas de dimper ner i brevlådan snart.  Har du något namn du funderar på?
    Har jag aldrig hört talas om... ska kolla ikväll.

Jag har några namnförslag... några snarlika
  • Infinite Joy
    Ullerull skrev 2010-02-23 16:25:22 följande:
    Fiskars stora Softoutch sax - är det någon som har den?Är den värd att investera i? Använder mkt rullkniv förövrigt....Undra om detta kommer postas i den här storleken (på texten alltså)
    Tror att det är den jag har.... i så fall är den superskön. Var det den som bibbi hade till bra pris då hon hade kommit över några på en mässa?
  • Infinite Joy
    Stratus skrev 2010-02-23 15:57:45 följande:
    Jag tycker att JNY är kanonbra. Hennes velour är tjock och fin och jättebra kvalite. Jag har inte haft någon velour från Hilco, jag tycker att de är alldeles för dyra. Men jag har haft velour från Anderson&Hjalmarson (som gör velour bla till Kalikå) och jag tycker att JNY är jämförbar med den. Jofotex har ju mycket kul, men jag tycker att deras nytryck har varierat väldigt i kvalite. I och för sig har Johnny provat olika leverantörer under resans gång. Mina aboluta favorittyger är molnen från JNY och flodhästarna från Jofotex. Förutom att jag älskar mönstret är det också bra kvalite.
    Ah, jag älskar kalikås velour. Ska kolla in anderson&hjalmarson.... även det ngt nytt för mig
  • Infinite Joy

Ååh, vad fin velour andersson & hjalmarsson hade..... var hittar man den, förutom hos kalikå? De har inte alla färger. Samma pris hos övriga?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd