• wozzgirl

Förbannade talgoxar förstör ALLT!

Passar kanske inte under denna rubrik men jag hittade ingen annan.

Vad ska man göra med dessa förbannade talgoxar.. jag blir snart galen. Idag har det gått för långt och nåt måste göras.

-De hackar på väggen på vårt hus tidigt på mornarna, så vaknar inte sonen tidigt så nog fan är där några fåglar och hackar. Skit i min sömn men de förstör ju väggen.

-Sen har de varit o skitit i sonens vagn. Skiten har jag fått bort men idag hade de hackat ett hål i suffletten. Och nu räcker det!!

-Vi har haft papp på verandan medan den har målats och det är i milliontals bitar.. sönderhackat.

-Tvätten som hänger ute är ju nerskitad direkt. ..

Om inte nån kommer med nåt vettigt råd vad jag ska göra så ser jag ingen annan utväg än att ge bröd med råttgift åt dem.
    Förlåt.. det är grymt, jag vet.. men såhär kan det bara inte fortsätta.

Vi har inte haft problem tidigare, de här talgoxarna har anlänt för några veckor sedan. Och jag vägrar ge mat åt dem när de betér sig såhär, så kom INTE med det rådet.

• Svar på tråden Förbannade talgoxar förstör ALLT!
  • frulan

Fågelskrämmor?

Vet en granne som har en uppblåsbar alien på sin gård

• Tutilure

Oj, jag har ingen aning om vad man gör ät talgoxar, men du kan ju kanske ringa kommunen och fråga?
    De är ju allra största grad en sanitär olägenhet som de håller på.

• wozzgirl

Jag tror inte fågelskärämmor hjälper tyvärr...
    De flyger ju inte ens undan då man springer ut o gormar åt dem..

• bisou

VA??? Ge råttgift till fåglarna??? Snälla, jag börjar bli mörkrädd av alla dessa trådar om att ta livet av djur!!!! Bor man på landet går det inte att komma undan djur liksom!

• Underbarson

Om du ger dom bröd med råttgift så kan andra sorters fåglar också dö, mat lockar ju fram många slags djur...vore ju synd. Har aldrig hört talas att talgoxar kan vara såna bråkstakar...hmmm...

• fipa2

äh, man gör vad man behöver för att må bra! hade talgoxarna varit starkare än människor och vi sprungit omkring och skitit på dem eller förstört deras bon hade de också dödat oss.

jag menar inte att det bästa sättet är att ta livet av fåglarna men finns det ingen annan lösning så får man väl gå så långt.

• wozzgirl

Men snälla... jag kan inte ha dem att försöra all egendom som vi har ute!!

DÄRFÖR FRÅGAR JAG JU EFTER RÅD HÄR!!

• klarafina1

usch ja fåglar kan verkligen ställa till besvär inte nog med att dom skiter överallt dom har massor av bakterier i avföringen oxo.
    Oftast blir det så när man matar fåglar att dom tar sig friheten att nästan flytta in.
    man ser bara på torgen och uteserveingen med alla duvor och talgoxar.

• wozzgirl

Men här har ingen matat dem!!!!!!!

• klarafina1

ts räkna med att bli påhoppad så fort du lägger ut en tråd .
    finns många djurfanatiker här

Svar på tråden Förbannade talgoxar förstör ALLT!