• wozzgirl

Förbannade talgoxar förstör ALLT!

Passar kanske inte under denna rubrik men jag hittade ingen annan.

Vad ska man göra med dessa förbannade talgoxar.. jag blir snart galen. Idag har det gått för långt och nåt måste göras.

-De hackar på väggen på vårt hus tidigt på mornarna, så vaknar inte sonen tidigt så nog fan är där några fåglar och hackar. Skit i min sömn men de förstör ju väggen.

-Sen har de varit o skitit i sonens vagn. Skiten har jag fått bort men idag hade de hackat ett hål i suffletten. Och nu räcker det!!

-Vi har haft papp på verandan medan den har målats och det är i milliontals bitar.. sönderhackat.

-Tvätten som hänger ute är ju nerskitad direkt. ..

Om inte nån kommer med nåt vettigt råd vad jag ska göra så ser jag ingen annan utväg än att ge bröd med råttgift åt dem.
    Förlåt.. det är grymt, jag vet.. men såhär kan det bara inte fortsätta.

Vi har inte haft problem tidigare, de här talgoxarna har anlänt för några veckor sedan. Och jag vägrar ge mat åt dem när de betér sig såhär, så kom INTE med det rådet.

• Svar på tråden Förbannade talgoxar förstör ALLT!
  • frulan

Om det är ett speciellt ställe de hackar på (på huset) sätt upp en plåtbit där, så kan de inte hacka i trät?

Tycker inte heller att det verkar klokt att ge råttgift...
    Vi bor oxå på landet och vi har t o m pippifåglar som bygger bon i vår vägg
    Jag tycker det är mysigt
    Men det är klart inte alla kan tycka samma!

Om de skiter på tvätten och vagnen så får du nog ta in det i stället.

Du kanske kan fästa heliumballonger lite här och där, där du vet att de brukar vara (om de nu inte skräms av dig).

• klarafina1

nä inte ni men dom som bodde innan kanske

• wozzgirl

klarafina1:
    Vadå.. så nu tänker ni hoppa på mig i varje tråd i fortsättningen menar du? Låter som ett hot.

Jag frågar ju för böveln efter RÅD så jag ska slippa döda dem. Jag tror knappast ni hade gått med på att de hackar sönder allt som ni har utomhus heller.. ?

• frulan

klarafina1

Förstår inte vad det är som är så tokigt med att bry sig om levande varelser?
    Man behöver inte vara fanatiker för det?!
    Eller så är jag väl det då

• frulan

Om det är ett speciellt ställe de hackar på (på huset) sätt upp en plåtbit där, så kan de inte hacka i trät?

Tycker inte heller att det verkar klokt att ge råttgift...
    Vi bor oxå på landet och vi har t o m pippifåglar som bygger bon i vår vägg
    Jag tycker det är mysigt
    Men det är klart inte alla kan tycka samma!

Om de skiter på tvätten och vagnen så får du nog ta in det i stället.

Du kanske kan fästa heliumballonger lite här och där, där du vet att de brukar vara (om de nu inte skräms av dig).

• klarafina1

ts nä jag menar inte så det har blivit en sån konstig stämmning här så fort man skriver iom katter hundar och djur kommer påhoppen.
    tro mej jag har fått min beskärda del

• Mesangium

visst kan man hänga upp små glittriga band som fåglarna blir rädda för?
    eller en katt-silhuett?
    eller en fågelskrämma kanske?

• wozzgirl

Ingen har bott här före oss, vi har ett nytt hus.

Jag tyckte det var mysigt när svalorna hade sina bon under taket. De störde ingen, men dehär hackar ju överallt (!) på väggen. Vi kan inte klä hela huset i plåt!!

Jag ska inte behöva torka tvätten inomhus pga några fåglar.. jag menar, det är ju inte bara tvätten de håller på med. De förstör ju även VÄGGEn. Ska jag ta in den med?

• Underbarson

Ring en naturvårdare eller ngn som kan detta med fåglar och be om råd...tyvärr bor jag i stan och har inte sådana problem men jag förstår dig fullt ut...

Svar på tråden Förbannade talgoxar förstör ALLT!