• wozzgirl

Förbannade talgoxar förstör ALLT!

Passar kanske inte under denna rubrik men jag hittade ingen annan.

Vad ska man göra med dessa förbannade talgoxar.. jag blir snart galen. Idag har det gått för långt och nåt måste göras.

-De hackar på väggen på vårt hus tidigt på mornarna, så vaknar inte sonen tidigt så nog fan är där några fåglar och hackar. Skit i min sömn men de förstör ju väggen.

-Sen har de varit o skitit i sonens vagn. Skiten har jag fått bort men idag hade de hackat ett hål i suffletten. Och nu räcker det!!

-Vi har haft papp på verandan medan den har målats och det är i milliontals bitar.. sönderhackat.

-Tvätten som hänger ute är ju nerskitad direkt. ..

Om inte nån kommer med nåt vettigt råd vad jag ska göra så ser jag ingen annan utväg än att ge bröd med råttgift åt dem.
    Förlåt.. det är grymt, jag vet.. men såhär kan det bara inte fortsätta.

Vi har inte haft problem tidigare, de här talgoxarna har anlänt för några veckor sedan. Och jag vägrar ge mat åt dem när de betér sig såhär, så kom INTE med det rådet.

• Svar på tråden Förbannade talgoxar förstör ALLT!
  • klarafina1

frutan menade inte dej

• bisou

Tja, då är jag väl en fanatiker också då! För mig är det alltid absolut sista utvägen att ta livet av djur, jag skulle bli arg såklart, men jag skulle försöka anpassa mig. Och testa fågelskrämmor och annat innan jag börjar förgifta fåglar och annat....

• frulan

Japp, du måste nog ta in väggen oxå

Nä, hoppas du hittar en lösning.

• wozzgirl

Katt skulle kanske vara nåt?
    Vi HAR faktiskt funderat skaffa katt. Det är kanske hög tid för det då. Om ni tycker att det är humanare?

• klarafina1

usch nä dom fångar ju och Ätre dom stackars oskyldiga fåglarna

• klarafina1

jag vet att uteserveringarma har haft problem ute på sommrarna dom har haft kommunen ute .
    men jag vågar inte skriva hur dom har åtgärdat det.

• slainte

Det finns silhuetter på rovfåglar som man kan hänga upp, de brukar fungera ett tag. Man kan också köpa plastugglor som man sätter fast på huset, de är naturtrogna och skrämmer skiten ur småfåglar.

Annars får man prata med miljö- och hälsa på det kommunala kontoret och fråga dem om råd, det är det de är till för.

• Mesangium

en sån uggla har jag sett på en balkong mitt emot Tre Indier på Söder i Sthlm. den ser läskigt äkta ut!

• Hexx

Hmmm, anticimex då? Jag vet inte om de kan göra något, men du kan ju kolla med dem. Hemförsäkringen brukar täcka sånt.

Svar på tråden Förbannade talgoxar förstör ALLT!