• Anonym

Hur gör ni med julklappar till bonusbarnet ?

Hur gör ni andra som har bonus barn får dom för samma summa som era gemonsamma barn ? Själv har vi bonusbarn + 2 gemansamma o jag kommer nog att köpa lite mer till våra gemensamma då bonusen får från många flera medans våra bara får från oss,farmor o morfar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-11 12:57
    Ville bara förtydliga att bonusen får många fler o dyrare julklappar än våra gemensamma barn av tex farmorn.
    Därför kommer jag att köpa några fler paket till våra gemansamma barn.

• Svar på tråden Hur gör ni med julklappar till bonusbarnet ?
  • Tonx

Jag har inga bonusar men jag hade köpt för ungefär lika mycket till alla. Då skippar jag mycket hellre att köpa till de vuxna.
    Barnen är allt för mig, vare sig de är mitt kött och blod eller inte.

• smulan9
    Anonym skrev 2009-12-09 10:40:10 följande:
    Hur gör ni andra som har bonus barn får dom för samma summa som era gemonsamma barn ? Själv har vi bonusbarn + 2 gemansamma o jag kommer nog att köpa lite mer till våra gemensamma då bonusen får från många flera medans våra bara får från oss,farmor o morfar.
    Bor bonusbarnen med er?
    Kommer de fira julen hos er?
    Man skall ALDRIG sära på barn o barn....en av er är förälder lika mycket till alla!!
    I sånna fall får man ge i strumpan tidigare om de andra firar jul på fm hos sin mamma lr tvärtom.....även om ni inte tror det så blir man utsatt som bonusbarn....
  • Anonym

Jag förstår vad du menar men det är svårt ibland o tänka förnuftigt.

• Anonym

Bonus kommer på juldagen men samtidigt så är det så att tex farmor som är farmor till alla barnen ofta ger mycket mer till bonusbarnen o mycket minre till vara små vilket inte känns bra tycker jag.Bonus barnet bor hos mamman o kommer varannan helg.

• Tonx
    smulan9 skrev 2009-12-09 10:43:40 följande:
    Bor bonusbarnen med er? Kommer de fira julen hos er? Man skall ALDRIG sära på barn o barn....en av er är förälder lika mycket till alla!! I sånna fall får man ge i strumpan tidigare om de andra firar jul på fm hos sin mamma lr tvärtom.....även om ni inte tror det så blir man utsatt som bonusbarn....
    Precis, jag tror t.o.m att jag har skulle ha en tendens att försöka visa bonusen lite extra att hen är välkommen och en del av familjen.
    Tänker på mina egna barn, är ju själv separerad och det är fullt möjligt att det är dom som hamnar i den situationen.
  • Anonym

Självklar ska man vara rättvis så gott det går.Men samtigt undrar man ju hur farmor tänker....

• Kina79

Jag köper inte ens för lika mkt till mina båda biobarn (har inga bonus). Jag köper det jag hittar, det de önskar sig - helt enkelt det som jag känner för. Sen om det i slutändan skiljer några hundralappar hit eller dit, gör inget anser jag. Det behöver inte vara millimeterrättvisa.
    Bara barnen får sånt som de behöver/vill ha och blir glada för - det är väl det viktigaste.

• Emilia82

ts:kan ju va så att farmor tycker 'synd' om bonusbarnet? att hon vill visa att hon(farmor) tänker på henne.....nu flummar jag men men:)
    här köper vi för ungefär lika mycket (jag räknar ej ihop alla summor så noga,men på ett ungefär) visst inge kul för de mindre barnen,men de måste lära sig att tex min bonusdotter har en större släkt, visst orättvist kanske,men tror ej heller de skulle vilja flytta hem så som hon gör tex...allt kan ej va rättvist tyvärr..

• Anonym

Förstår vad du menar med tycka synd om när det gäller farmorn en samtidigt borde hon ju känna samma sak med våra då hon aldrig har tid att träffa dom o har aldrig varit barnvakt till våra barn.
    Är väl lite gnällig kanske ...

• smulan9

Är själv bonusbarn o har aldrig känt mig utanför när det gäller saker......fick tom ett litet packet på allas födelsedagar bara för att vi inte skulle känna oss utanför någon gång!!
    Nu i vuxen ålder märker man skillnaden mer på oss men nu kan man ta det!!

O farmor...ingen barnvakt...hur hon tänker....men snälla det är väl inte hon som skaffat 4 barn?? svårt o göra alla nöjda!!

Svar på tråden Hur gör ni med julklappar till bonusbarnet ?