Anonym (m) skrev 2009-12-09 20:11:02 följande:
Jo precis så är det ju, men 3-åringen kanske inte uppfattar att de mer vuxna barnen får dyrare julklappar så, ju äldre desto dyrare blir det ju, men men, jag hade bonusbarn förut och vi sa att han köper julklappar till sina barn och jag till mina barn, olika åldrar och olika plånböcker. Nu har ju jag inga bonusbarn längre utan ett barn med gemensam man och mina barn köper jag av begränsad summa. Min mamma barnens mormor har gett mer till min äldsta son som mina andra barn är lite sura för men hon har sagt till dem att ni har ju fäder/pappor som ställer upp och ger er pengar och julklappar och de förstår, min äldsta son har ju ingen pappa, han är ju död.
Nä, vår 3-åring förstår ju inte om han inte får för lika mycket som de äldre, så vi är inte jättenoga med summorna (samtidigt är det nästan roligare och lättare att handla till en 3-åring

).
Min mamma, min sons mormor, köper för lite mer till min son än till min mans söner, men det är inte en större skillnad än att det känns naturligt.
Men till saken hör att mina bonussöner inte får så mycket julklappar från sin mammas sida av familjen, medan min sida alltid har nästan för mycket julklappar.
Därför köper vi ju mycket till mina bonussöner också, för att jämna ut det lite. De ska ju inte lida för att de är "skilsmässobarn"