• Anonym

Hur gör ni med julklappar till bonusbarnet ?

Hur gör ni andra som har bonus barn får dom för samma summa som era gemonsamma barn ? Själv har vi bonusbarn + 2 gemansamma o jag kommer nog att köpa lite mer till våra gemensamma då bonusen får från många flera medans våra bara får från oss,farmor o morfar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-11 12:57
    Ville bara förtydliga att bonusen får många fler o dyrare julklappar än våra gemensamma barn av tex farmorn.
    Därför kommer jag att köpa några fler paket till våra gemansamma barn.

• Svar på tråden Hur gör ni med julklappar till bonusbarnet ?
  • Anonym

Visst är det svårt att var rättvis även om man igentligen vet hur man ska vara,barnen kan ju inte hjälp hur vi vuxna agerar.

• Anonym

det är första julen med mitt bonusbarn, hon ska dock vara hos sin mamma över julen och jag, sambon och min son ska vara hos min familj. hon kommer få våra julklappar när hon kommer hem till oss i mellandagarna. jag har bara köpt ett par örhängen till henne, något hon gillar och jag känner inte att det behövs mer, hon har två familjer, med dubbla uppsättningar mor/far föräldrar och får tillräckligt ändå :)

• Anonym (bonusmamma)

Här är en till som har en bonus varannan helg.
    Vi särskiljer inte på bonusen, H*n får lika mycket. H*n firar med sin andre förälder och släkt ena dagen och oss andra dvs h*n får en massa presenter (dubbel uppsättning av "mor o far" föräldrar) Men hon har ju trots allt paketerna på olika ställen. Det h*n får hos oss stannar hos oss. Så det jämnar ju ut sig. Och Vi får även bubbla presenter till våra. dvs från mor/far föräldrar.

Det som jag kan uppfatta som problem i det Ts skriver är att farmorn har en annan syn på bonusen- Hon är "ert" barn (även som bonus) och ska ju inte särskiljas. Så om hon får paket när era små fyller år så ska dom få när hon fyller år. Eller Slopa det helt! Jag har aldrig fått paket när mina syskon fyller år?? Avskaffa det helt då.

Om bonusen känner sig utanför familjen eller inte handlar inte om paket utan på hur han eller hon blir behandlad. Som en del eller en besökare..

• Anonym

Bra skrivet bonusmamman !

• Linda365

Det kanske är lite olika i olika situationer/familjer. Min man och jag har 3 gemensamma barn och sen har jag en dotter som bor hos oss 50% skulle min man föreslå eller tycka att hon ska få lite mindre än våra gemensamma skulle jag bli väldigt ledsen. Här få alla i princip lika mycket.

• Anonym

Här görs ingen skillnad alls, alla får lika mycket.
    Vi ha vv

• TessaS

Bonusarna får mer julklappar än vad vårt gemensamma gör eftersom de får från min släkt och min mans släkt.

Så i år läggs mina julklappspengar på min son och min man får sköta bonusarnas julklappar (gissar att jag får mitt styvmorselaka huvud avbitet nu)

• Virrigast

Jag tycker det är självklart att de ska få lika mycket! Så gör vi och varken jag eller min sambo skulle gå med på nåt annat. För barn är rättvisa viktigt även när de blivit lite äldre..

• Chatlak

Jag tänker inte på pengarna när jag handlar åt mina bio barn och mitt bonusbarn. Deras önskemål skiljer sig åt ibland i prisklass. De får de klappar de mest vill ha. Min bonus önskade sig en gång ett brevset för 80 spänn. Kändes lite halvtöntigt att bara köpa det till henne när min största dotter önskade sigen barbie för 300. men hon ville bara ha det brevsetet, och så blev det =)

• Anonym

Jag kan tänka mig att vi ger bonusen julklappar för ca 300-400 kr medans vi ger våra gemensamma ca 600 kr då hon får mycket fler klappar från andra.

Svar på tråden Hur gör ni med julklappar till bonusbarnet ?