Baby Doll skrev 2010-01-12 21:30:56 följande:
Maey- Men... hur märker man någon skillnad?Vissa säger om magen växer väldigt fort- men det gör den ju hela tiden tycker jag :-/ Och hård och lite värkande är den när jag har sammandragningar....?Så ledsen att höra att du förlovarde dina tvillingar. Vilken vecka hände det?Imorn ska vi på rutil
UL, och ni kan ju gissa hur rädd och orolig jag är....
Jag kan ju inte säga hur det är generellt men kan berätta hur det kändes för mig sista två veckorna innan jag fick diagnosen.
Jag började få svårt att gå upprätt för att det stramade så mycket på utsidan av magen. Det kändes liksom som om magen växte så fort inifrån att utsidan inte hann med.
Det kändes också som om magen tryckte inåt mot alla organ och tarmar. Om jag gick någon längre sträcka (mer än 100 m) fick jag vansinnigt ont, ofta runt ljumskarna men även i ryggen och magen, och kunde inte stå upp alls utan var tvungen att sätta eller lägga mig ner. Detta kom också ofta på natten med jämna mellanrum.
Magen kändes dessutom hård, som en uppsvullen ballong, hela tiden, alltså inte bara vid sammandragningar.
Hoppas det går bra idag! Jag håller med Maey om att det är svårt att veta hur det "ska" kännas och att man inte vill besvära, men mitt bästa tips är nog att gå på känslan och hellre ringa en gång för mycket än för lite.