• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • Sencha
    Stargirl skrev 2009-12-10 13:20:31 följande:
    Fast om man är osäker på vattenkvalitèn så ska man koka vattnet. Jag är då ingen expert men det är vad jag lärt mig. Alla bakterier dör vid 100 grader men vissa redan innan. Varför chansa?
    Det FINNS bakterier som tål mer än 100 grader Visa tål upp till 120 grader, har jag för mig. Finns typ i varma källor och så. Knappast här. Och är nog inte sjukdomsalstrande. Men ändå
  • Analoga

Men fy fan vad äckligt - jag baxnar!! Hur kan man ens komma på idén att stoppa toaborsten i DISKMASKINEN?????

Man sköljer väl av den i sköljvattnet när man spolar toan, för det andra så KÖPER MAN VÄL EN NY NÄR DET BEHÖVS!"!

Usch hoppas inte jag fikat/ätit någon som kör toaborsten i diskmaskinen! *går o spyr*

• Dejsi
    Analoga skrev 2009-12-10 13:41:36 följande:
    Men fy fan vad äckligt - jag baxnar!! Hur kan man ens komma på idén att stoppa toaborsten i DISKMASKINEN?????Man sköljer väl av den i sköljvattnet när man spolar toan, för det andra så KÖPER MAN VÄL EN NY NÄR DET BEHÖVS!"!Usch hoppas inte jag fikat/ätit någon som kör toaborsten i diskmaskinen! *går o spyr*
    Pffss, ja det kan man göra
  • Analoga
    Dejsi skrev 2009-12-10 13:42:56 följande:
    Pffss, ja det kan man göra
    Det är hårresande vad dumma människor det finns!
  • Gul13

Inte bara äckligt utan direkt olämpligt och hälsovådligt skulle jag säga.
    Ni kan tro det blev rabalder här på jobb när en anställd körde borsten i en tom maskin och så körde hon en tom till efter den. Men det blev ramaskri ändå. Med ALL rätt.

• Disela

Doppa bortsen i lite klorin eller köp en ny. Skulle aldrig diska den i diskmaskin!

• Javah
    Sencha skrev 2009-12-10 13:37:25 följande:
    Det FINNS bakterier som tål mer än 100 grader Visa tål upp till 120 grader, har jag för mig. Finns typ i varma källor och så. Knappast här. Och är nog inte sjukdomsalstrande. Men ändå
    Ja, absolut... tom vissa som man blir sjuk av, minns inte vad den heter nu...
    Det var flera veckor sedan vi läste om den i skolan *skäms för sitt dåliga minne*
  • Dejsi
    Analoga skrev 2009-12-10 13:43:58 följande:
    Det är hårresande vad dumma människor det finns!
    Verkligen!
  • Qaroliine

Jag köper ny emellanåt, skulle aldrig stoppa en bajsborste bland min disk.

Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?